Οκτώ χρόνια μετά το πρώτο της υποκατάστημα στην Ιαπωνία, η Google δεν έχει καταφέρει ακόμη να κατακτήσει την τοπική αγορά, στην οποία κυρίαρχη δύναμη είναι η Yahoo Japan με μερίδιο αγοράς 56,5% έναντι του 33,7% της Google.
Οκτώ χρόνια μετά το πρώτο της υποκατάστημα στην Ιαπωνία, η Google δεν έχει καταφέρει ακόμη να κατακτήσει την τοπική αγορά, στην οποία κυρίαρχη δύναμη είναι η Yahoo Japan με μερίδιο αγοράς 56,5% έναντι του 33,7% της Google.
¶μαθη καθώς είναι στην ήττα, η Google έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα –YouTube, Gmail– προκειμένου να θέλξει τους Ιάπωνες χρήστες στην ιστοσελίδα της, σπάζοντας έτσι την παράδοση.
Η εμμονή της Google με την Ιαπωνία έχει τις ρίζες της μάλλον στο τεράστιο μέγεθος της αγοράς παρά στην φιλοπρωτία της. Η Ιαπωνία αριθμεί 90 εκατομμύρια τακτικούς χρήστες διαδικτύου, τα τρίτα τέταρτα των οποίων χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση.
Παρά την επιβράδυνση της οικονομίας, η διαφημιστική αγορά ύψους 11 δισ. δολαρίων της χώρας παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως –γεγονός που μια πολυεθνική διαφημιστική δύναμη όπως η Google δεν μπορεί να παραβλέψει.
«Η Ιαπωνία αποτελεί αναμφίβολα μια αγορά-κλειδί για τη Google», υπογραμμίζει ο Κοισίρο Τσουτζίνο, πρόεδρος της Google Japan. «Η Ιαπωνία είναι πρωτοπόρος σε πολλά επίπεδα», συμπληρώνει.