Ποσοστό 19,9% στη Suzuki πρόκειται να αποκτήσει η Volkswagen, έναντι ποσού περίπου 222,5 δισ. γιεν (2,5 δισ. δολ.), στο πλαίσιο συμφωνίας συνεργασίας των δύο εταιρειών.
Ποσοστό 19,9% στη Suzuki πρόκειται να αποκτήσει η Volkswagen, έναντι ποσού περίπου 222,5 δισ. γιεν (2,5 δισ. δολ.), στο πλαίσιο συμφωνίας συνεργασίας των δύο εταιρειών.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας επίκειται στην έγκριση των αρμοδίων αρχών και αναμένεται τον Ιανουάριο του 2010.
Στόχος των δύο εταιρειών είναι να πετύχουν συνέργειες στις αναδυόμενες αγορές καθώς και στην ανάπτυξη και κατασκευή φιλικών προς το περιβάλλον μικρών αυτοκινήτων.
H Suzuki -η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στην Ιαπωνία- επεδίωκε συνεργασία με στρατηγικό εταίρο, αφότου διέκοψε τους «δεσμούς» με την General Motors, στην οποία βασιζόταν για βοήθεια όσον αφορά στην τεχνολογία υβριδικών αυτοκινήτων ή άλλων οχημάτων επόμενης γενεάς.Ένα χρόνο νωρίτερα, η Suzuki αναγκάστηκε να προβεί στην επαναγορά του μεριδίου 20% στο μετοχικό της κεφάλαιο που κατείχε η General Motors Co, το οποίο σήμερα αποτιμάται στα 2,9 δισ. δολάρια.
«Δύο από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως ενώνουν τις δυνάμεις τους και είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις που τις περιμένουν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν.
Στελέχη του γερμανικού κολοσσού είχαν επανειλημμένως δηλώσει το τελευταίο εξάμηνο ότι η Suzuki αποτελεί έναν ενδιαφέροντα στόχο λόγω της τεχνογνωσίας της στα μικρά αυτοκίνητα –ένα μεγάλο ατού για την επέκταση της VW στις αναδυόμενες αγορές.
«Από οικονομικής απόψεως, η Suzuki θα επωφεληθεί από έναν εταίρο που θα επενδύσει στις τεχνολογίες του μέλλοντος», σχολιάζει ο Τσιζούκο Σατσουκάβα, αναλυτής της Standard & Poor's.
Η Volkswagen, από την πλευρά της, με χαρτοφυλάκιο 10 επωνυμιών έχει δηλώσει ότι φιλοδοξεί να αναδειχθεί την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία έως το 2018 –ένας στόχος που θα κατακτήσει με σχετική άνεση μετά την προσθήκη της Suzuki στον όμιλο.
«Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Volkswagen και Suzuki αμέσως μετά τη συμφωνία της Mitsubishi Motors υποδηλώνουν ότι οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να εξαγοράζουν μερίδια σε ιαπωνικές εταιρείες αυξάνοντας τις προσδοκίες για αναδιάρθρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας», επισημαίνει ο Νοριτσούγου Χιρακάβα, στέλεχος στρατηγικής της Okasan Securities.