Φορολόγηση της υπερβολικής χρήσης του ΙΧ και της πραγματικής επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, και όχι της κατοχής ΙΧ, προτείνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι σε ανακοίνωσή τους με αφορμή τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν πολλοί φορολογούμενοι.
Φορολόγηση της υπερβολικής χρήσης του ΙΧ και της πραγματικής επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, μακριά από εισπρακτικές λογικές, αντιπροτείνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι σε ανακοίνωσή τους με αφορμή τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν πολλοί φορολογούμενοι.
Σύμφωνα με τους Οικολόγους, «η φιλοσοφία της κυβέρνησης δεν προχώρησε σε νέες προσεγγίσεις, απλώς έκανε πιο ορθολογικές τις ρυθμίσεις Σουφλιά στο πλαίσιο μιας πολιτικής που βλέπει το ΙΧ ως μέσο είσπραξης εσόδων για το κράτος».
«Με τα ισχύοντα μέτρα (πιο ορθολογικά), κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών δεν είναι η συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση του αυτοκινήτου αλλά η παλαιότητα και ο κυβισμός του», επισημαίνεται και «έτσι, μεγάλοι χαμένοι θα είναι πάλι όσοι πολίτες χρησιμοποιούν το ΙΧ τους πολύ λίγο, γι’αυτούς μάλιστα είναι πιθανόν η τελική περιβαλλοντική επιβάρυνση να είναι μεγαλύτερη αν προχωρήσουν σε αντικατάσταση του οχήματός τους».
Όπως προτείνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι, «μια νέα προσέγγιση θα ήταν η φορολογική επιβάρυνση να αφορά στην κυκλοφορία και την πραγματική επιβάρυνση του περιβάλλοντος κι όχι την κατοχή ΙΧ, δηλαδή θα φορολογείται - κυρίως μέσα από την κατανάλωση καυσίμου - η πραγματική χρήση του αυτοκινήτου (μικρή ή μεγάλη χρήση), οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων ανά χιλιόμετρο, ο τρόπος οδήγησης με τρόπο ώστε να αποθαρρύνεται η υπερβολική χρήση του ΙΧ (όχι η κατοχή του για λογικές χρήσεις)».
«Κυρίως δε», καταλήγει η ανακοίνωση, «οι πράσινοι φόροι, τέλη κλπ πρέπει να αποδίδονται στην κοινωνία για την βελτίωση των Δημοσίων συγκοινωνιών και όχι να καλύπτουν τις τρύπες του προϋπολογισμού».