Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 07 Ιανουαρίου 2008 17:55

Ανησυχίες εξαγωγέων για τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια

ΣΗΜΑ κινδύνου στέλνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαμηνύοντας ότι ο εξαγωγικός κόσμος της χώρας αδυνατεί να αντέξει πλέον μία επανάληψη των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών. Ο ΣΕΒΕ τονίζει ότι οποιαδήποτε εξέλιξη στο καθεστώς των λιμανιών θα πρέπει να γίνει χωρίς επιπτώσεις στην ομαλή διεξαγωγή της οικονομικής δραστηριότητας.

ΣΗΜΑ κινδύνου στέλνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαμηνύοντας ότι ο εξαγωγικός κόσμος της χώρας αδυνατεί να αντέξει πλέον μία επανάληψη των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών.

Επιστολή ΠΣΕ

Ο εξαγωγικός κόσμος της χώρας αδυνατεί να αντέξει πλέον μία επανάληψη των περσινών απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών οι οποίες όπως είναι γνωστό έπληξαν σοβαρά όχι μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα μιας μεγάλης κοινότητας επιχειρήσεων, αλλά και τις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας μας, όπως προκύπτει από την λεπτομερή ανάλυση στοιχείων της ΕΣΥΕ για το δεκάμηνο του 2007.

Τα παραπάνω τονίζει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων με επιστολή που έστειλε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γεώργιο Βουλγαράκη, στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γεώργιο Αλογοσκούφη, τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Πέτρο Δούκα, στον Γεν. Διευθυντή Διεθνούς Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών κ. Δημ. Γιάννο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ. Ν. Αναστασόπουλο επισημαίνει ότι

Ο ΠΣΕ αναφέρει ότι ο αυξητικός ρυθμός των εξαγωγών στο 2007 επιβραδύνθηκε σημαντικά, μετά από δύο έτη ισχυρής ανόδου και συγκεκριμένα οι εξαγωγές κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2007 σημείωσαν αύξηση 3,2%, ενώ το ίδιο διάστημα του 2006 είχε σημειωθεί αύξηση 20,4%.

Επισημαίνει ακόμη ότι «τυχόν επανάληψη των παραπάνω απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, σε συνδυασμό και με την περαιτέρω επιδείνωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της χώρας μας, θεωρείται βέβαιο ότι θα ανακόψουν τη σημαντική αυξητική πορεία που σημείωσαν οι εξαγωγές κατά τα δύο προηγούμενα έτη 2005 και 2006, ενώ παράλληλα θα αποδυναμωθεί ένας από τους κύριους στόχους της Κυβερνητικής πολιτικής που είναι η εξωστρέφεια της οικονομίας».

«Εν όψει των κινδύνων αυτών ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων ζητεί την άμεση συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και φορέων, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, πριν το θέμα αυτό πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στις εξαγωγές όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα».

ΣΕΒΕ

Οποιαδήποτε εξέλιξη στο ιδιοκτησιακό ή διαχειριστικό καθεστώς των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας θα πρέπει να γίνει χωρίς επιπτώσεις στην ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή της οικονομικής δραστηριότητας, επισημαίνει από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

«Η σημαντικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής ως διαμετακομιστικού κέντρου επιβάλλει την σε κάθε περίπτωση λειτουργική ένταξή του στα σημαντικά διευρωπαϊκά δίκτυα συνδυασμένων μεταφορών», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΒΕ, «προϋπόθεση μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποτελεί η πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων σε υποδομές και η προμήθεια του απαιτούμενου εξοπλισμού για την εξυπηρέτηση των χρηστών του και του διεθνούς εμπορίου της ευρύτερης περιοχής σε συνδυασμό με τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών στα επίπεδα που επιζητά πλέον η σύγχρονη λιμενική βιομηχανία και οι πελάτες του λιμανιού».

«Πρόσθετη προϋπόθεση για την τυχόν παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη, ο οποίος ταυτόχρονα θα διακινεί και δικά του φορτία, θα πρέπει να είναι ότι οι επιχειρήσεις της τοπικής και ευρύτερης περιοχής, οι οποίες σήμερα αντιπροσωπεύουν το 75% της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων, δεν θα βρεθούν αντιμέτωπες με μια τιμολογιακή πολιτική που θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητά τους».

Ο ΣΕΒΕ καλεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις Διοικήσεις των δύο λιμανιών της χώρας να λάβουν υπόψη τους τα παραπάνω και να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα με προϋπόθεση τη διασφάλιση της οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας της χώρας και τους φορείς της Θεσσαλονίκης να συναντηθούν άμεσα με πρωτοβουλία-πρόσκληση της ΟΛΘ ΑΕ ώστε να τοποθετηθούν σχετικά και να συνδιαμορφώσουν κοινή και ενιαία στάση για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

ΕΒΕΘ

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει κατ' επανάληψη εκφράσει την επιθυμία να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ Α.Ε., τονίζεται ότι οι όποιες κρίσιμες στρατηγικές αποφάσεις για το μέλλον του λιμανιού πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις διαμορφούμενες εξελίξεις στη διεθνή αγορά και ιδιαίτερα στον υπό διαμόρφωση χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών στη ΝΑ Ευρώπη.

Επισημαίνεται, επίσης, παράλληλα η ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών, ώστε να προληφθούν τυχόν άλλες δυσάρεστες και μη ανατρέψιμες εξελίξεις που θα ευνοούσαν την εγκατάσταση των διεθνών εξειδικευμένων στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εταιρειών σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μας.

Κλιμάκωση απεργιακών κινητοποιήσεων

Η Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών αποφάσισαν σήμερα την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων στα εμπορικά λιμάνια της χώρας.

Οι νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκινούν με 48ωρη απεργία στις 15 και 16 Ιανουαρίου, ενώ μέχρι και την 31η Ιανουαρίου 2008 οι λιμενεργάτες θα απέχουν από κάθε υπερωριακή εργασία, καθώς και από την εργασία τα Σαββατοκύριακα.

Η ΟΜΥΛΕ απαιτεί από τις διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να μην προχωρήσουν στην παραχώρηση των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων - ΣΕΜΠΟ- και τα λιμάνια να διατηρήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους.

Αποφασισμένοι να αποτρέψουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης δήλωσαν οι πρόεδροι όλων των σωματείων εργαζομένων στον ΟΛΘ, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στο πλαίσιο της πρώτης 24ωρης απεργίας τους από το πρωί.

Τη στήριξη του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης μετέφερε στους απεργούς ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Νίκος Γιαννόπουλος και κάλεσε σε συσπείρωση όλους τους φορείς της πόλης, προκειμένου να μην προχωρήσει η διαδικασία παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ, κάτι που, όπως τόνισε, θα πλήξει την οικονομία του λιμανιού, της πόλης και της χώρας.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, επανέλαβε την Παρασκευή για μία ακόμη φορά ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης παραμένει η διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων του συνόλου των εργαζομένων στον ΟΛΠ και ΟΛΘ http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/01/07/1458872.htm .

ΓΣΕΕ

Την έντονη διαφωνία της στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των λιμανιών ΟΛΠ και ΟΛΘ και τη συμπαράστασή της στην ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας) και στα συνδικάτα των εργαζομένων στα λιμάνια για την απόκρουση της ιδιωτικοποίησης των εμπορευματικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, εκφράζει η ΓΣΕΕ http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/01/07/1459148.htm .

Η γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα θα έχει αύριο στις 14:00 συνάντηση με το δ.σ. της ΟΜΥΛΕ.