ΣΤΗΝ πώληση των τηλεοράσεων οι οποίες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο YouTube της Google Inc. θα προχωρήσει στις ΗΠΑ η Matsushita Electric Industrial Co. αξιοποιώντας το δημοφιλές site όπου παρακολουθούνται περισσότερα από 100 εκατ. βίντεο ημερησίως.
Η εταιρεία θα αρχίσει τις πωλήσεις των τηλεοράσεων που συνδέονται με το Internet αυτήν την Ανοιξη, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης στον κόσμο, που εδρεύει στην Οσάκα. Οι χρήστες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα πρόσβασης από τις τηλεοράσεις στο Picasa Web Albums, το online πρόγραμμα φωτογραφιών του Google, σύμφωνα με την Matsushita.
Η συνεργασία ενδέχεται να βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων της Matsushita, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής τηλεοράσεων plasma στον κόσμο, της οποίας τα προϊόντα αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από τις τηλεοράσεις υγρών κρυστάλλων της Sony Corp. και της Samsung Electronics Co. Το site YouTube έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα για την παρακολούθηση βίντεο, κατέχοντας το 28% της αγοράς των ΗΠΑ.
Η Matsushita θα εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης αυτών των νέων τηλεοράσεων plasma στην Ιαπωνία ή την Ευρώπη, εάν υπάρχει ανάλογη ζήτηση, δήλωσε σήμερα από τηλεφώνου ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Akira Kadota, χωρίς να αναφερθεί στο ακριβές χρονοδιάγραμμα. Η εταιρεία και η Google από κοινού αναπτύσσουν το υλικό για να προβάλλουν μέσω του Internet φιλμάκια στις οθόνες των τηλεοράσεων, συμπλήρωσε ο όδιος.
Χθες, η Sony Pictures Television, σκέλος της Sony στο Τόκυο, παρουσίασε το The Minisode Network, το οποίο θα παρουσιάζει πεντάλεπτα από δημοφιλή τηλεοπτικά σήριαλ, όπως το «Παντρεμένοι με παιδιά» στο YouTube. Επίσης η εταιρεία είπε ότι θα συμπεριλάβει το πρωταρχικό περιεχόμενο σε άλλα κανάλια στο YouTube στο μέλλον.
Οι οικονομικοί όροι της Google με την Matsushita και την Sony, δεν αποκαλύφθηκαν.
Οι μετοχές της Sony σημείωσαν άνοδο 2,6%, φθάνοντας στα 5.980 γιέν στη 1:13 μ.μ. στο Χρηματιστήριο του Τόκυο, ενώ οι μετοχές της Matsushita σημείωναν απώλειες 1,4%. Ο δείκτης Nikkei 225, υποχωρούσε 0,2%.
Το μερίδιο της YouTube στις ΗΠΑ ήταν τον Σεπτέμβριο 28%, ενώ ακολούθησε η Fox Interactive Media με 4,25 και η Yahoo Inc. με 4,1% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, Comscore Inc.
H Google αγόρασε το 2006 την YouTube αντί ποσού 1,65 δισ. δολ. για να επεκτείνει τις πηγές των εσόδων της. Το 99% των 10 δισ. και πλέον ετήσιων πωλήσεων το αντλεί από τις διαφημίσεις, κυρίως πουλώντας links στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων έρευνας στις δικές της σελίδες και στις σελίδες συνεργατών της.