Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 08 Ιανουαρίου 2008 10:09

Παραμένει το ενδιαφέρον για πλοία ξηρού φορτίου

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ του Ελληνικού Εφοπλισμού για περαιτέρω ενδυνάμωση του στόλου των bulkcarriers συνεχίστηκε σχεδόν αδιάπτωτο κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου εις πείσμα των ανησυχιών μέρους των χρηματοδοτικών παραγόντων της ναυτιλίας με αφορμή τη γνωστή τραπεζική κρίση «subprime».

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που επικαλείται ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas» το μήνα Δεκέμβριο του 2006, ένδεκα ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε παραγγελίες συνολικού ύψους 1,68 δισ. δολ. για την κατασκευή 33 νέων πλοίων εκ των οποίων η μερίδα του λέοντος (27 πλοία) ανήκει στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η στροφή προς το bulkcarrier, που πρωτοαποτυπώθηκε ένα χρόνο πριν υπήρξε συντριπτική τονίζει στην ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες που μπορεί να διατυπώνονται για τη μεσοπρόθεσμη διαμόρφωση της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου, αυτές απαλύνονται από τη διαπίστωση ότι η πιστωτική «κρίση» ουδόλως (ή πολύ λίγο) επιδρά στη διαμόρφωση της σχέσης προσφοράς-ζήτησης και από τη σχετική ανακοπή της τάσης μετασκευής των δεξαμενοπλοίων σε bulkcarriers, λόγω της πρόσφατης ανόδου της ναυλαγοράς πετρελαίου. Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για το 2008 λόγω των εορτών του τέλους του έτους, ο Ιανουάριος είναι ο μήνας που θα δείξει εάν η συνέχεια στις νέες ναυπηγήσεις θα είναι αντάξια του 2007. Πάντως σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο το 2008 αναμένεται να κινηθεί σε σχετικά υψηλά επίπεδα με ανάλογο το ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες, ενώ δεν «βλέπει» σχεδόν τίποτα στον ορίζοντα που να προμηνύει σημαντική πτώση για το 2009.

Οι παραγγελίες που καταγράφηκαν για τον Δεκέμβριο του 2006 είναι:

*Δεξαμενόπλοια

- Η ναυτιλιακή εταιρεία Kyla έδωσε παραγγελία στα ναυπηγεία Samho για δύο suezmax (158.000 dwt) με παραλαβή το 2011 έναντι συνολικά 180 εκατ. δολ.

Επίσης η εταιρεία Primera έδωσε παραγγελία στα ναυπηγεία 21C για δυο (+2) chemicals (20.000 dwt) με παράδοση το 2010 συνολικής αξίας 66 εκατ. δολ.

* Ξηρό φορτίο

- Grand Union στα C & Heavy τρία (+2) Capes (180.000 dwt) με παράδοση το 2010/11, συνολικής αξίας 254 εκατ. δολ.

- Sea Pioneer στα Jinling , δυο Post panamax (92.500 dwt) με παράδοση το 2011, συνολικής αξίας 116 εκατ. δολ.

- Grand Union στα C & Heavy, τέσσερα (+1) Kamsarmax (81.000 dwt) με παράδοση το 2010/11, συνολικής αξίας 220 εκατ. δολ.

- Primera στα Jiangsu East, ένα Kamsarmax (80.000 dwt) μα παράδοση το 2010 αξίας 54 εκατ. δολ.

- Aegean Bulk στα SPP δύο Supramax (59.000 dwt) με παραλαβή το 2011, συνολικής αξίας 92 εκατ. δολ.

- Meadway στα Qingshan, εννέα Supramax (57.000 dwt) με παραλαβή 2009/10, συνολικής αξίας 351 εκατ. δολ.

- Thenamaris στα Taizhou δύο Supramax (57.000 dwt) με παραλαβή το 2009, συνολικής αξίας 90 εκατ. δολ.

- Meadway στα Dayang, τέσσερα Supramax (53.500 dwt) με παραλαβή το 2009/10, συνολικής αξίας 160 εκατ. δολ.

Τέλος στα Containers, έγινε γνωστή η παραγγελία της Goldenport στα Cosco Group, για δυο πλοία (2.500 teu) με παραλαβή το 2010/11, συνολικής αξίας 100 εκατ. δολ.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ