Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2008 14:32

ΠΑΣΟΚ: Επερώτηση για ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ

Επίκαιρη Επερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Βουλγαράκη, κατέθεσαν σήμερα βουλευτές - μέλη του ΚΤΕ Ναυτιλίας, καθώς και βουλευτές Πειραιά και Θεσ/κης του ΠΑΣΟΚ, με θέμα την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση με μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επερώτησης:

Προς τον Υπουργό

Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Βουλγαράκη

Θέμα : «Προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση με μακροχρόνια μίσθωση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ & ΟΛΘ»

Με πρόσφατες παράτυπες, μυστικές και επεισοδιακές συνεδριάσεις των δ.σ. των ΑΕ ΟΛΠ & ΟΛΘ στις 11 & 15 τρέχοντος μηνός αντίστοιχα και με αποκλεισμό της συμμετοχής των εκπροσωπών των εργαζομένων, ελήφθησαν οι αποφάσεις για την διακήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση σε ιδιώτες των εμπορευματικών σταθμών των δύο αυτών δημόσιων οργανισμών, με την κάλυψη και την παρότρυνση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝΑΝΠ.

Είναι η δεύτερη φορά που η Κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί αιφνιδιαστικά και με συνοπτικές διαδικασίες – χρησιμοποιώντας μάλιστα για μια ακόμη φορά τους κατασταλτικούς μηχανισμούς της ΕΛ.ΑΣ. και του Λ.Σ. κατά βουλευτών, συνδικαλιστών και αιρετών οργάνων της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης – να εκποιήσει δραστηριότητες εθνικής και στρατηγικής σημασίας, όπως οι ΣΕΜΠΟ του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με πρόσχημα την ανταγωνιστικότητα, την αύξηση της παραγωγικότητας και την κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου.

Η αλήθεια είναι όμως ότι, η ανεξήγητη αυτή εμμονή και σπουδή της σημερινής Κυβέρνησης να εκχωρήσει μαζί με τον δημόσιο πλούτο και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας σε διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους, δεν αποτελεί μεταρρύθμιση ούτε και επιβεβλημένο οικονομικό σχεδιασμό, καθόσον τόσο ο ΟΛΠ, όσο και ο ΟΛΘ αποτελούν κερδοφόρους και φερέγγυους οργανισμούς με μεγάλη πιστωληπτική ικανότητα, ώστε να μπορούν με ίδια κεφάλαια ή δανεισμό ( όπως π.χ. αυτή η περίφημη ενεργοποίηση του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου των 3 δις ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που δεν έγινε μέχρι σήμερα), να προβούν χωρίς καμία δυσκολία στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση υποδομών – αναδομών και τεχνολογικού εξοπλισμού.

Το μοντέλο που επιλέγει η Κυβέρνηση της Ν.Δ. για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι αυτό που έχουν επιλέξει οι χώρες του τρίτου κόσμου, που δεν είναι άλλο από την πλήρη εκχώρηση των πάντων, ακόμη και των κυριαρχικών τους δικαιωμάτων. Γι’ αυτό και η Κυβέρνηση αποκρύπτει πως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν εκχωρηθεί μόνο τμήματα των λιμανιών τους στις μεγάλες πολυεθνικές μεταφορικές εταιρείες.

Εξάλλου, η εκχώρηση για πολλές δεκαετίες των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, θα δημιουργήσει – ιδιαίτερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - μονοπωλιακές δομές και λειτουργίες, γεγονός που θα αποβεί εις βάρος της οικονομίας και των ελληνικών εξαγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων. Αυτό πολύ γρήγορα θα οδηγήσει σε μείωση των εισοδημάτων και σε έκρηξη της ανεργίας.

Επειδή, για μια ακόμη φορά η Κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΕΝΑΝΠ προσπαθούν να επιβάλλουν – χωρίς ουσιαστικό διάλογο, χωρίς κοινωνική συναίνεση και χωρίς τη σαφή και ρητή διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος – το προαποφασισμένο σχέδιό τους για ξεπούλημα των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε «ναυάγιο» τους ΟΛΠ & ΟΛΘ και σε περιπέτειες τις περιοχές του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και εργαζόμενους, καθώς και τον συναρτώμενο εμπορικό κόσμο.

Ε Π Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι

Ο κ. Υπουργός

1. Για την ανυπαρξία αναπτυξιακής πολιτικής τόσο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝΑΠ όσο και της προηγούμενης, που δεν κατόρθωσε 4 χρόνια τώρα σε συνεργασία με τις διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να αξιοποιήσει τα κεφάλαια του Χρηματοδοτικού Πρωτοκόλλου.

2. Για τους χειρισμούς των συναρμόδιων Υπουργείων Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας που προσπάθησαν μεθοδικά και συστηματικά να απαξιώσουν τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας και να δυσφημίσουν τους εργαζόμενους εμφανίζοντας τους ως μοναδικό εμπόδιο στον επιχειρούμενο «εκσυγχρονισμό» για να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

Διαμαντίδης Ιωάννης`

Τσουρή Ελπίδα

Μαγκριώτης Ιωάννης

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Χρυσοχοΐδης Μιχαήλ

Αντωνίου Αντωνία

Αργύρης Ευάγγελος

Δριβελέγκας Ιωάννης

Ζωΐδης Νικόλαος

Κατσιφάρας Απόστολος

Κουτσούκος Ιωάννης

Μερεντίτη Αθανασία

Παπαχρήστος Ευάγγελος

Σαχινίδης Φίλιππος

Σιδηρόπουλος Αναστάσιος

Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος

Στρατάκης Εμμανουήλ

Τσιρώνης Δημήτριος

Νιώτης Γρηγόρης

Λιντζέρης Δημήτριος

Αράπογλου Χρύσα

Γερανίδης Βασίλης

Παπουτσής Χρήστος