Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2008 13:11

Ε.Ε.: «Πράσινο φως» για οδικά έργα ύψους 1,078 δισ. €

Τη χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο τριών έργων οδικών υποδομών που θα υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων παραχώρησης ενέκρινε η Κομισιόν. Συγκεκριμένα, θα χορηγηθούν 500 εκατ. € για το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, που εντάσσεται στο έργο του ΠΑΘΕ, 300 εκατ. € για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη, και 278 εκατ. € για την κατασκευή των τμημάτων αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός-Κλειδί (μέρος του προγράμματος ΠΑΘΕ), Τέμπη-Σκοτίνα και Ευαγγελισμός-Λεπτοκαρυά.

Τη χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο τριών έργων οδικών υποδομών που θα υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων παραχώρησης ενέκρινε η Κομισιόν.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να μη διατυπώσει αντιρρήσεις σχετικά με ορισμένα μέτρα τα οποία έλαβαν οι ελληνικές αρχές για τη στήριξη έργων οδικών υποδομών. Η Επιτροπή φρονεί ότι οι επιδοτήσεις για την κατασκευή και αναβάθμιση τέτοιου είδους οδικών υποδομών στην Ελλάδα δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.

Στο πλαίσιο τριών συμβάσεων παραχώρησης, οι ελληνικές αρχές θα χορηγήσουν:

- 500 εκατ. € στην εταιρεία Οδός Κεντρικής Ελλάδας Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφια – Ράχες, που εντάσσεται στο έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), και του Ε65

- 300 εκατ. € στον όμιλο Μωρέας για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των έργων του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη,

- 278 εκατ. € στην εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. για την για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί (μέρος του προγράμματος ΠΑΘΕ), Ράχες – Κλειδί (συμπεριλαμβανομένου και του τμήματος προς κατασκευή Τέμπη-Σκοτίνα και Ευαγγελισμός-Λεπτοκαρυά).

Η Επιτροπή έλαβε υπόψη το γεγονός ότι όλα τα έργα ανατέθηκαν με διαγωνισμό και ότι δεν πρόκειται να χορηγηθούν υπερβολικές αντισταθμίσεις προς τους παραχωρησιούχους των έργων υποδομής. Κατά συνέπεια, το μέτρο δεν συνιστά κρατική ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 87 παράγραφος 1 της συνθήκης ΕΚ, εφόσον δεν παρέχεται πλεονέκτημα προς τους επιλεγέντες παραχωρησιούχους.