Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2008 16:43

Νέα έργα ύψους 845,5 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ

Δέκα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 845 εκατ. ευρώ, ενέκρινε κατά τη σημερινή της συνεδρίαση η διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Μεταξύ άλλων εγκρίθηκε η κατασκευή οικημάτων στέγασης, βρεφονηπιακών σταθμών και πολυχώρων άθλησης σε μονάδες του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας, η δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων στη Θεσσαλονίκη και η ανέγερση φοιτητικών εστιών των Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Θράκης.

Δέκα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 845 εκατ. ευρώ, ενέκρινε κατά τη σημερινή της συνεδρίαση η διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Πρόκειται για τα έργα:

1. Υλοποίηση οικημάτων στέγασης, βρεφονηπιακών σταθμών και πολυχώρων άθλησης σε μονάδες του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας

2. Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας σε 23 θέσεις αποθήκευσης πυρομαχικών

3. Υλοποίηση Πρότυπου Κέντρου Εξομοιωτών Πτήσεως

4. Τεχνική διαχείριση της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων

5. Υλοποίηση νέων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων του Κέντρου Λουτροθεραπείας Αναπήρων Πολέμου (ΚΛΑΠ) Μεθάνων

6. Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΣΔΑ) Νομού Θεσσαλονίκης

7. Υλοποίηση πέντε κλειστών γυμναστηρίων και δύο κολυμβητηρίων

8. Υλοποίηση φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

9. Υλοποίηση φοιτητικών εστιών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης

10. Υλοποίηση κτιρίου Διοικητηρίου στη Βέροια

Επίσης, αποφασίσθηκε η τροποποίηση της απόφασης που είχε λάβει η ΔΕΣΔΙΤ την 1η Μαρτίου 2007, με την ένταξη των κτιρίων των Αστυνομικών Διευθύνσεων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας και του Α’ Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φιλιατών, συνολικού προϋπολογισμού 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, στο έργο της υλοποίησης νέων κτιριακών εγκαταστάσεων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Υλοποίηση οικημάτων στέγασης, βρεφονηπιακών σταθμών και πολυχώρων άθλησης σε μονάδες του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας

Το αντικείμενο της Σύμπραξης για την υλοποίηση οικημάτων στέγασης, βρεφονηπιακών σταθμών και πολυχώρων άθλησης σε μονάδες του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και ασφάλιση των παραπάνω εγκαταστάσεων για την κάλυψη των αναγκών του προσωπικού του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας, για διάστημα 27 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Εθνικής ¶μυνας.

Τόσο ο Στρατός Ξηράς όσο και η Πολεμική Αεροπορία εφαρμόζουν πολιτική στέγασης, με παροχή στο στρατιωτικό προσωπικό τους οικημάτων εντός των μονάδων τους ή σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής ¶μυνας έναντι χαμηλού μηνιαίου μισθώματος. Η πολιτική αυτή καθίσταται αναγκαία λόγω των συχνών μεταθέσεων και μετακινήσεων προσωπικού σε περιοχές απομακρυσμένες πολλές φορές από τα αστικά κέντρα ή παραμεθορίους, όπου η ανεύρεση κατοικίας είναι προβληματική. Επιπλέον, το Υπουργείο επιθυμεί να διευκολύνει τις οικογένειες των μελών του πολιτικού και στρατιωτικού προσωπικού του που υφίστανται τις συνέπειες των συχνών μεταθέσεων και μετακινήσεων, με την υλοποίηση και λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών εντός των μονάδων του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η υλοποίηση της Σύμπραξης αυτής εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών στόχων του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και τη διοικητική μέριμνα του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.

Συγκεκριμένα, επιδιώκονται, η αποτελεσματική αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος στέγασης, καθώς οι υφιστάμενες υποδομές δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του προσωπικού - ενώ λόγω της παλαιότητάς τους έχουν αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης - η υποστήριξη των οικογενειακών δεσμών του προσωπικού που ενίοτε δοκιμάζονται λόγω μεταθέσεων σε περιοχές όπου η σχετική πρόνοια δεν υπάρχει ή δεν επαρκεί, καθώς και η σημαντική μείωση των λειτουργικών και ενεργειακών δαπανών.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 130 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από τον διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου. Επισημαίνεται ότι το ποσό αυτό θα μειωθεί κατά το ποσό των εσόδων από την καταβολή μηνιαίου μισθώματος από το προσωπικό του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας που θα κάνει χρήση των οικημάτων στέγασης, σε προσυμφωνημένες με το Υπουργείο τιμές. Παράλληλα παρέχονται στον Ιδιωτικό Φορέα και κίνητρα περαιτέρω ανταποδοτικότητας με την υποβολή επενδυτικών προτάσεων εντατικής εξοικονόμηση ενέργειας. Τα εξοικονομούμενα κονδύλια μοιράζονται ισομερώς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και θα μειώσουν το ύψος του προϋπολογισμού του έργου.

Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας σε 23 θέσεις αποθήκευσης πυρομαχικών

Το αντικείμενο της Σύμπραξης για την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας σε 23 θέσεις αποθήκευσης πυρομαχικών αφορά στο σχεδιασμό, εγκατάσταση και συντήρηση συστημάτων ασφαλείας για 10 έτη από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Εθνικής ¶μυνας.

Επισημαίνεται ότι η φύλαξη των θέσεων αποθήκευσης πυρομαχικών και η διαχείρισή τους δεν αποτελούν αντικείμενο της Σύμπραξης, δεδομένου ότι ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ελληνικής Πολιτείας.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από τον διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση Πρότυπου Κέντρου Εξομοιωτών Πτήσεως

Το αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των κτιριακών υποδομών του Πρότυπου Κέντρου Εξομοιωτών Πτήσεων και η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης πιλότων μέσω εξομοιωτών για διάστημα 22 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Εθνικής ¶μυνας.

Η Σύμπραξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των στόχων του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας, δεδομένου ότι έως σήμερα δεν λειτουργεί στη χώρα Κέντρο Εξομοιωτών Πτήσης και η σχετική εκπαίδευση των χειριστών ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού γίνεται στο εξωτερικό. Η εκπαίδευση σε εξομοιωτές είναι απολύτως απαραίτητο στάδιο για την πτητική ικανότητα των χειριστών ελικοπτέρων προ της καθ’ εαυτής επιχειρησιακής εκπαίδευσης, που διεξάγεται σε πραγματικό ελικόπτερο και με την οποία ολοκληρώνεται η εκπαίδευση ενός χειριστή ελικοπτέρων.

Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της Σύμπραξης αυτής, ο Ιδιωτικός Φορέας θα εγκαταστήσει με δικές του δαπάνες όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την αδιάλειπτη παροχή των ως άνω υπηρεσιών. Επιπλέον, θα έχει τη δυνατότητα εγκατάστασης και εκμετάλλευσης εξομοιωτών πτήσεως και άλλων τύπων αεροσκαφών (πολιτικού ή στρατιωτικού τύπου) ή ελικοπτέρων και το δικαίωμα μέσω της σύμβασης σύμπραξης να παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης και σε άλλους φορείς πέραν της Αεροπορίας Στρατού, προκειμένου να καταστεί το έργο βιώσιμο για τον Ιδιωτικό Φορέα.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο εκτιμάται σε 65 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό συμπεριλαμβάνονται το κόστος για τη χρηματοδότηση του Ιδιωτικού Φορέα, για την κατασκευή των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, τη συντήρηση και την ασφάλισή τους και την παροχή των ζητούμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, στη σύμβαση σύμπραξης θα προβλέπονται ειδική τιμολογιακή πολιτική για εκπαίδευση άλλων φορέων του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας ή Δημόσιας Τάξης ή εν γένει του Ελληνικού Δημοσίου και επιμερισμός επιπρόσθετων κερδών μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα, σε περίπτωση υπέρβασης ενός ύψους κύκλου εργασιών που έχει ορισθεί από τη λειτουργία του Κέντρου.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από τον διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Τεχνική διαχείριση της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων

Το αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η τεχνική διαχείριση (συντήρηση, επισκευές και καθαριότητα) των κτιρίων της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (ΣΣΕ) και η παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών (παρασκευή συσσιτίου, επιδιόρθωση στολών και υποδημάτων, μεταφορές, καθαρισμός κλινοσκεπασμάτων και στολών, λειτουργία τυπογραφείου, κουρείου και φωτοτυπείο) για διάστημα 15 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Εθνικής ¶μυνας.

Με την υλοποίηση της Σύμπραξης αυτής επιδιώκονται η ορθολογική διαχείριση και καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων μέσω της υψηλής διαθεσιμότητας εξοπλισμού και εγκαταστάσεων και της μεγιστοποίησης του χρόνου ζωής τους, η αναβάθμιση του περιβάλλοντος εργασίας, των συνθηκών υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας - με συνέπεια την αύξηση της παραγωγικότητας του προσωπικού της Σχολής και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών εκπαίδευσης - η σημαντική μείωση ενεργειακών δαπανών και εκπομπών αερίων ρύπων μέσω της ορθολογικής λειτουργίας και συντήρησης των εγκαταστάσεων, η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, και η εφαρμογή συστημάτων τεχνικής διαχείρισης, τα οποία θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των χώρων εργασίας, την υψηλή διαθεσιμότητα εξοπλισμού, την αύξηση της παραγωγικότητας, καθώς και στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στα ακίνητα της Σχολής, με ταυτόχρονη σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο εκτιμάται σε 46,5 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Για την αποπληρωμή του έργου αυτού θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα έσοδα του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης από την παροχή κινήτρων για την υποβολή επενδυτικών προτάσεων εντατικής εξοικονόμησης ενέργειας. Τα εξοικονομούμενα κονδύλια θα κατανέμονται μεταξύ των συμβαλλομένων μερών, γεγονός το οποίο θα μειώσει το ύψος του προϋπολογισμού της Σύμπραξης.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από τον διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση νέων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων του Κέντρου Λουτροθεραπείας Αναπήρων Πολέμου (ΚΛΑΠ) Μεθάνων

Το αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, συντήρηση και ενεργειακή διαχείριση, ολοκληρωμένη τεχνική διαχείριση (παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, κλινοσκεπασμάτων, διαχείρισης απορριμμάτων, παρασκευής γευμάτων κλπ), ασφάλιση και εκμετάλλευση των νέων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, συνολικής δυναμικότητας 250 κλινών, για διάστημα 26 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Εθνικής ¶μυνας. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης που θα επιλεγεί, θα υποχρεούται να διαθέτει προς χρήση, για τις ανάγκες των αναπήρων πολέμου και λοιπών δικαιούχων αρμοδιότητας ΓΕΕΘΑ/ΔΕΠΑΘΑ, με χαμηλό τιμολόγιο, 120 κλίνες, συμπεριλαμβανομένων όλων των παρεχόμενων από το ξενοδοχείο υπηρεσιών διαμονής και διατροφής. Οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις θα ανεγερθούν στη θέση υπάρχοντος λουτροθεραπευτηρίου σε παραλιακό οικόπεδο των Μεθάνων (ΚΛΑΠ Μεθάνων), κατασκευής 1930, το οποίο θα κατεδαφιστεί.

Η υλοποίηση της σύμπραξης αυτής εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών στόχων του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας για τη βελτίωση της μέριμνας του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως δε των αναπήρων πολέμου και ειρηνικής περιόδου και των οικογενειών τους. Η αξιοποίηση του ακινήτου του ΚΛΑΠ Μεθάνων, με την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου και σύγχρονου ξενοδοχειακού καταλύματος, θα ανταποκριθεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο στους παραπάνω στόχους και θα αναδείξει την κοινωνική προσφορά του ΥΠΕΘΑ. Συγκεκριμένα, με την υλοποίηση της σύμπραξης αυτής επιδιώκονται η εξυπηρέτηση των στελεχών και των εργαζομένων του ΥΠΕΘΑ που χρήζουν λουτροθεραπείας, η προστασία της κτιριακής επένδυσης και η δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε βάθος χρόνου, και η σημαντική μείωση ενεργειακών δαπανών και εκπομπών αερίων ρύπων, μέσω της ορθολογικής λειτουργίας και συντήρησης των εγκαταστάσεων, που θα βοηθήσουν τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στη μείωση του κόστους λειτουργίας τους.

Η σύμπραξη αυτή εμφανίζεται ως πλήρως ανταποδοτική. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα διαθέσει στην Αναθέτουσα Αρχή με χαμηλό τιμολόγιο και συμπεριλαμβανομένων όλων των παρεχόμενων από το ξενοδοχείο υπηρεσιών διαμονής και διατροφής, τις 120 από τις 250 κλίνες που θα κατασκευασθούν στη νέα ξενοδοχειακή μονάδα. Παράλληλα, ο Ιδιωτικός Φορέας θα εκμεταλλεύεται πλήρως, αφενός τις υπόλοιπες 130 κλίνες, τις οποίες θα διαθέτει σε τρίτους με τίμημα που αυτός θα καθορίσει, και αφετέρου άλλους εμπορικούς χώρους του ξενοδοχείου (π.χ. εστιατόριο, καταστήματα, κτλ).

Στη σύμβαση σύμπραξης θα προβλέπεται επιμερισμός επιπρόσθετων κερδών μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα, σε περίπτωση υπέρβασης ενός ύψους κύκλου εργασιών που έχει ορισθεί από τη λειτουργία του ΚΛΑΠ Μεθάνων.

Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΣΔΑ) Νομού Θεσσαλονίκης

Το αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία υποδομών του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Θεσσαλονίκης, για χρονικό διάστημα 29 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή το Σύνδεσμο ΟΤΑ Μείζονος Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας των αστικών στερεών αποβλήτων της Βορειοδυτικής Ενότητας του Νομού Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα αποτελούνται από μία μονάδα επεξεργασίας και αξιοποίησης (ΜΕΑ) των ΑΣΑ και χώρο υγειονομικής ταφής των υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) της μονάδας επεξεργασίας. Η κατασκευή της ΜΕΑ θα γίνει με όποια διαθέσιμη τεχνολογία μπορεί αποδεδειγμένα να καλύψει τους στόχους που έχουν τεθεί από τις Κοινοτικές Οδηγίες και τις προδιαγραφές αποτελέσματος που θα θεσπισθούν από την Αναθέτουσα Αρχή. Η μονάδα αυτή θα έχει ετήσια δυναμικότητα 400.000 τόνων. Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της σύμπραξης αυτής, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει και την πώληση των παραγόμενων από τη ΜΕΑ προϊόντων (ανακυκλώσιμα υλικά, καύσιμα, ενέργεια, κτλ).

Η Σύμπραξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών στόχων του Συνδέσμου ΟΤΑ Μείζονος Θεσσαλονίκης. Δεδομένου ότι στο Νομό Θεσσαλονίκης η παραγωγή απορριμμάτων είναι σημαντική, ενώ έως τώρα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη σε ό,τι αφορά στην ολοκληρωμένη διαχείριση των στερών απορριμμάτων, δηλαδή την εισαγωγή σε σύστημα διαχείρισης μεθόδων επεξεργασίας πριν από τη ταφή για την ανάκτηση χρήσιμων υλικών και ενέργειας. Ειδικότερα, η υλοποίηση της Σύμπραξης αυτής υπαγορεύεται από τις επιταγές της νομοθεσίας και την ανάγκη συμμόρφωσης με τους στόχους που τίθενται για την επεξεργασία του βιοαποδομήσιμου κλάσματος των απορριμμάτων και τους ΧΥΤΑ και την αναγκαιότητα για οριστική παύση της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Ταγαράδων.

Με βάση τη διεθνή πρακτική δημοπράτησης αντίστοιχων έργων ΣΔΙΤ, ο ενδεικτικός προϋπολογισμός δημοπράτησης ενός έργου στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων τίθεται στο κατώτερο όριο της τεχνολογικής λύσης, που με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ικανοποιεί τους κοινοτικούς και εθνικούς στόχους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν από την Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 290 εκατομμύρια ευρώ. Στο κόστος αυτό συμπεριλαμβάνονται το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι, αφού ελήφθησαν υπ’ όψη τα όρια κοινωνικής ανοχής όσον αφορά στην αύξηση των τελών που θα επιβάλλονται στους δημότες για την αποπληρωμή του έργου αυτού, υπολογίσθηκε το ανώτερο αποδεκτό τέλος που είναι σε θέση να πληρώσουν οι δημότες για την υλοποίηση του προτεινόμενου έργου. Με δεδομένο ότι το τέλος αυτό δεν επαρκεί για την πλήρη αποπληρωμή του έργου, καθίσταται απαραίτητη η συμμετοχή του Δημοσίου μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στην αποπληρωμή του. Ως εκ τούτου, προτείνεται η αρχική συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 50% της πρώτης ετήσιας πληρωμής διαθεσιμότητας. Το ποσοστό αυτό θα μειώνεται σταδιακά με βάση τη συμφωνία του Συνδέσμου και του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία προβλέπει ετήσια αναπροσαρμογή των δημοτικών τελών, έως ότου η συμμετοχή του Δημοσίου να περιορισθεί δραστικά κατά τα τελευταία έτη της σύμβασης σύμπραξης.

Δεδομένου ότι το ύψος των τελών έχει ήδη καθορισθεί, το τελικό ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην αποπληρωμή του έργου, το οποίο και δεν θα ξεπερνά το 50%, θα καθορισθεί μετά τον διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση πέντε κλειστών γυμναστηρίων και δύο κολυμβητηρίων

Αντικείμενο της Σύμπραξης αυτής είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση πέντε κλειστών γυμναστηρίων και δύο κολυμβητηρίων και συγκεκριμένα των κλειστών γυμναστηρίων των Δήμων Αίγινας, Ελληνικού, Παλαιού Φαλήρου, Μαραθώνα και Μαρκόπουλου και τα κολυμβητήρια των Δήμων Βάρης και Σπάτων, για διάρκεια 27 ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή τη Γενική Γραμματεία Ολυμπιακής Αξιοποίησης. O Ιδιωτικός Φορέας που θα επιλεγεί θα αναλάβει την παροχή όλων των αναγκαίων υπηρεσιών συντήρησης και εν γένει τεχνικής διαχείρισης (καθαριότητα, φύλαξη), προκειμένου οι παραπάνω υποδομές να είναι πλήρως διαθέσιμες προς λειτουργία από τους οικείους Δήμους.

Η Σύμπραξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών στόχων του Υπουργείου Πολιτισμού και της Γενικής Γραμματείας Ολυμπιακής Αξιοποίησης και ειδικότερα στο Πρόγραμμα της Μεταολυμπιακής Αξιοποίησης. Οι στόχοι αυτοί είναι η ενίσχυση των αθλητικών δραστηριοτήτων σε δημοτικό επίπεδο και η ταυτόχρονη ανάπτυξη του σχολικού αθλητισμού αλλά και ευρύτερων αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων - έτσι ώστε να δημιουργηθούν πυρήνες ομαδικού αθλητισμού - η κάλυψη των αναγκών άθλησης και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η δημιουργία σημαντικού πόλου έλξης ομάδων και συλλόγων για αναψυχή και προπονήσεις και η εξοικονόμηση σημαντικών πόρων από την ορθολογική διαχείριση των νέων αθλητικών υποδομών. Δεδομένου ότι θα πρέπει να τηρούνται οι προδιαγραφές που θα τεθούν σχετικά με τη λειτουργία από τεχνικής άποψης των εγκαταστάσεων και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών συντήρησης και τεχνικής διαχείρισης.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 55,5 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Οι αθλητικές εγκαταστάσεις θα παραδοθούν μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους στους οικείους Δήμους προς χρήση και διάθεση στους δημότες. Οι Δήμοι θα αναλάβουν, πέραν της κάλυψης των λειτουργικών δαπανών (ΟΚΩ, κατανάλωση πετρελαίου, μισθοδοσία γυμναστών) των γυμναστηρίων / κολυμβητηρίων, και την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών που σχετίζονται με την τεχνική διαχείριση των υποδομών (καθαριότητα και φύλαξη), τις οποίες και θα καταβάλλουν στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από το διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, τεχνική διαχείριση, συντήρηση, ασφάλιση και εκμετάλλευση περιορισμένων εμπορικών χώρων για διάστημα είκοσι οκτώ (28) ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, έξι φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε πέντε πόλεις της Πελοποννήσου, με Αναθέτουσα Αρχή το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Στις πόλεις όπου λειτουργεί το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου υπάρχει ανάγκη υλοποίησης κτιριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση φοιτητών. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν φοιτητικές εστίες, ο δε αριθμός των φοιτητών είναι δυσανάλογος σε σχέση με τις υποδομές των πόλεων για στέγαση - το 90% των φοιτητών δεν προέρχονται από πόλεις όπου σπουδάζουν ή από τις πλησιέστερες περιοχές και διαμένουν σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα. Συνεπώς, η υλοποίηση φοιτητικών εστιών θα διευκολύνει τους οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές και τις οικογένειές τους, βελτιώνοντας παράλληλα τις συνθήκες διαβίωσής τους, ενώ θα εξοικονομήσει τα χρήματα που θα δαπανούσε το Ελληνικό Δημόσιο για την επιδότηση ενοικίου των συγκεκριμένων φοιτητών.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 61 εκατομμύρια ευρώ. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από το διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση φοιτητικών εστιών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης

Αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση, ασφάλιση και εκμετάλλευση περιορισμένων εμπορικών χώρων για διάστημα είκοσι οκτώ ετών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικών κατοικιών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) στις Πανεπιστημιουπόλεις Κομοτηνής, Ξάνθης, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, καθώς και ενός εστιατορίου φοιτητών στην Πανεπιστημιούπολη Αλεξανδρούπολης, με Αναθέτουσα Αρχή το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Η αναγκαιότητα υλοποίησης της Σύμπραξης αυτής, όσον αφορά στον τομέα στέγασης προκύπτει από το γεγονός ότι η δυναμικότητα των υφιστάμενων φοιτητικών κατοικιών είναι μικρότερη από τον αριθμό των φοιτητών, που με βάση τα σημερινά εφαρμοζόμενα κριτήρια δικαιούνται δωρεάν στέγαση. Ειδικά στις Πανεπιστημιουπόλεις της Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας δεν υπάρχει φοιτητική εστία. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι το Πανεπιστήμιο εμφανίζει έλλειμμα σε υποδομές στέγασης, το οποίο μέχρι τώρα αντιμετωπίζει με τη μίσθωση κατοικιών εκτός των Πανεπιστημιουπόλεων και τη χορήγηση επιδότησης ενοικίου. Εντούτοις, η λύση αυτή συνεπάγεται οικονομικό κόστος για το Πανεπιστήμιο αλλά και τις οικογένειες των φοιτητών, ιδίως των οικονομικά ασθενέστερων, χωρίς μάλιστα να εξασφαλίζεται πάντοτε η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (συνθήκες υγιεινής, θέρμανση, καθαριότητα κλπ.).

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 74,5 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από το διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Υλοποίηση κτιρίου Διοικητηρίου στη Βέροια

Αντικείμενο της Σύμπραξης είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση, ασφάλιση και εκμετάλλευση περιορισμένων χώρων του κτιρίου του Διοικητηρίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας (ΝΑΗ) στη Βέροια, για χρονικό διάστημα 26 ετών από τη θέση σε ισχύ της Σύμβασης Σύμπραξης, με Αναθέτουσα Αρχή τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας.

Η σύμπραξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών στόχων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Οι στόχοι αυτοί είναι η επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των υπηρεσιών της ΝΑΗ, η μείωση των λειτουργικών δαπανών - δεδομένου ότι η ΝΑΗ για τη στέγαση των υπηρεσιών της μισθώνει κτίρια, τα οποία είναι διάσπαρτα στην πόλη της Βέροιας - η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων των κτιριακών υποδομών της ΝΑΗ και η αποτελεσματική συντήρηση και εν γένει τεχνική διαχείρισή τους. Με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών της, σε ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, ώστε εν τέλει οι παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμες, χρηστικές, φιλικές και αποτελεσματικές προς τους πολίτες.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος, σε καθαρή παρούσα αξία, των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει το Έργο ανέρχεται σε 24 εκατομμύρια ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Στο κόστος αυτό πρέπει να προστεθεί και το κόστος βαριάς συντήρησης και ασφάλισης των υποδομών, το οποίο υπολογίζεται σε 20% του συνολικού προϋπολογισμού.

Δεδομένου ότι η σύμπραξη αυτή μπορεί να περιλαμβάνει την εκμετάλλευση περιορισμένων χώρων του κτιρίου Διοικητηρίου, για τον τελικό υπολογισμό της επιβάρυνσης του Δημοσίου για την αποπληρωμή του Έργου αυτού, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα έσοδα του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης από την εκμετάλλευση των χώρων αυτών, τα οποία και θα μειώσουν το ύψος του προϋπολογισμού του έργου.

Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από το διαγωνισμό για την ανάθεση του Έργου.

Τροποποίηση της από 01.03.2007 απόφασης της ΔΕΣΔΙΤ και ένταξη των κτιρίων των Αστυνομικών Διευθύνσεων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας και του Α’ Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Φιλιατών στο έργο της υλοποίησης νέων κτιριακών εγκαταστάσεων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι τρεις παραπάνω υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. που πρόκειται να μεταστεγασθούν, στεγάζονται τώρα - κατά κύριο λόγο - σε μισθωμένους χώρους, με εξαίρεση την Αστυνομική Διεύθυνση Ηγουμενίτσας που στεγάζεται σε ακίνητo ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου. Οι υφιστάμενες συνθήκες στέγασης των υπηρεσιών αυτών της ΕΛ.ΑΣ. κρίνονται ακατάλληλες, δεδομένου ότι η συντήρηση των μισθωμένων χώρων από τους ιδιοκτήτες τους είναι ελλιπής. Η προσθήκη των τριών παραπάνω εγκαταστάσεων στο υπαχθέν έργο των 11 αστυνομικών διευθύνσεων βελτιώνει την αποδοτικότητα της δημόσιας δαπάνης, δεδομένου ότι δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας για το Δημόσιο μέσα από την ομαδοποίηση παρόμοιων έργων και την εξοικονόμηση δαπανών που σχετίζονται με την προκήρυξη του έργου και την προετοιμασία του Δημοσίου για την υλοποίησή του.

Το ενδεικτικό προϋπολογιζόμενο κόστος των 3 νέων κτιρίων, σε καθαρή παρούσα αξία, ανέρχεται σε 32,4 εκατομμύρια ευρώ. Το οριστικό ποσό που θα κληθεί να καταβάλει το Δημόσιο θα καθορισθεί από τους διαγωνισμούς για την ανάθεση του Έργου.

H συνεδρίαση της επιτροπής έγινε με τη συμμετοχή του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφη ως Προέδρου, του Υπουργού Εσωτερικών κ. Π. Παυλόπουλου, του Υπουργού Εθνικής ¶μυνας κ. Ε. Μεϊμαράκη, του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλια, του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ε. Στυλιανίδη, του Υπουργού Πολιτισμού κ. Μ. Λιάπη και του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων κ. Θ. Ξανθόπουλου.