Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2008 19:21

ΕΕ - Πράσινο φως για άνοιγμα της αγοράς των ταχυδρομείων

Την πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών από την 31η Δεκεμβρίου 2010, με δυνατότητα παράτασης δύο χρόνων έως την 31η Δεκεμβρίου 2012 για την Ελλάδα και την Κύπρο, ενέκρινε σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Έτσι, ολοκληρώνεται η νομοθετική διαδικασία και δίνεται οριστικά το πράσινο φως για το άνοιγμα της αγοράς των ταχυδρομείων.

Το γεγονός αυτό χαιρέτισε τόσο ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, όσο και ο Επίτροπος, αρμόδιος για θέματα εσωτερικής αγοράς, Τσάρλι Μακ Κρίβι.

Συγκεκριμένα, η προθεσμία για το άνοιγμα της αγοράς ορίζεται για τις 31 Δεκεμβρίου 2010, δηλαδή δύο χρόνια αργότερα σε σχέση με την πρόταση της Επιτροπής. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στις χώρες που υστερούν στη διαδικασία απελευθέρωσης να έχουν περισσότερο χρόνο στην διάθεσή τους για να προσαρμοστούν. Τα 12 νέα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου (αυτοεξαιρέθηκαν η Βουλγαρία, η Εσθονία και η Σλοβενία), καθώς και κράτη μέλη με ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, όπως η Ελλάδα και το Λουξεμβούργο, θα έχουν στην διάθεσή τους επιπλέον δύο χρόνια για να ανοίξουν την αγορά τους.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η καθολική υπηρεσία πρέπει να εξακολουθήσει να παρέχεται πλήρως, περιλαμβάνοντας τουλάχιστον μία διανομή και συλλογή πέντε ημέρες την εβδομάδα για κάθε πολίτη της ΕΕ. Πέραν τούτου πρέπει να διατηρούνται λειτουργικά ταχυδρομικά δίκτυα με επαρκή αριθμό σημείων πρόσβασης στις αγροτικές, απομακρυσμένες ή αραιοκατοικημένες περιοχές, προκειμένου να πληρούν τις υποχρεώσεις καθολικής υπηρεσίας.

Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί η στρέβλωση του ανταγωνισμού και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, τα κράτη μέλη που έχουν ανοίξει τις αγορές τους πρέπει να μπορούν να αρνούνται άδειες σε φορείς που εξακολουθούν να προστατεύονται από εθνικά μονοπώλια σε άλλο κράτος μέλος.

Τέλος, τα κράτη μέλη θα μπορούν να συνεκτιμούν τις εργασιακές συνθήκες κατά τις διαδικασίες αδειοδότησης. Θα έχουν επίσης το δικαίωμα να θέτουν όρους μη οικονομικού περιεχομένου ως προς την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπως η συμμόρφωση με τους όρους απασχόλησης και τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης που προβλέπονται από τη νομοθεσία ή/και από συλλογικές συμβάσεις που συνάπτουν οι κοινωνικοί εταίροι σε εθνικό επίπεδο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ