Η απάντηση της Επιτρόπου της Ε.Ε. κ. Ντανούτα Χούμπνερ στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, Δημήτρη Παπαδημούλη, αναφέρεται στη Β΄ φάση του έργου της ηλεκτροκίνησης της διπλής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης (πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέας-Δομοκού) που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής 2000-2008, ύψους 52 εκατ. ευρώ.
Τα παραπάνω επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ σε σημερινή της ανακοίνωση με αφορμή την απάντηση της κ. Χούμπνερ στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ σχετικά με το έργο ηλεκτροκίνησης Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται ότι στην απάντησή της κ. Χούμπνερ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «ως τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας των έργων και των δαπανών έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου 2008. Η τεχνική πολυπλοκότητα και η δυναμική της χρηματοδοτικής εξέλιξης του εν λόγω έργου δεν επιτρέπουν τον ορισμό με ακρίβεια, στο παρόν στάδιο, του επιπέδου των κοινοτικών πιστώσεων θα έχουν απορροφηθεί κατά την τελική ημερομηνία επιλεξιμότητας.»
Όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ στην ανακοίνωσή της, η Α’ φάση του έργου που περιλάμβανε την κατασκευή των στύλων τροφοδότησης και των υποσταθμών της ηλεκτροκίνησης ύψους περίπου 130 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκε το 2006.
Η Β’ φάση του έργου, που ξεκίνησε το 2004 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2008. Περιλαμβάνει τις υπολειπόμενες εργασίες προκειμένου να δοθεί στην κυκλοφορία το συνολικό έργο. Πρόκειται για την προστασία των παρακείμενων εγκαταστάσεων από τις επιδράσεις της ηλεκτροκίνησης (οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί), τη σύνδεση των 11 υποσταθμών με τη ΔΕΗ (έχουν ολοκληρωθεί οι έξι και μέχρι το τέλους του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπόλοιποι), την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ευαγγελισμού-Λεπτοκαρυάς (παραδίδεται την 1.07.2008), την υπερύψωση τριών ανισόπεδων οδικών διαβάσεων (έχει ολοκληρωθεί η μία και οι άλλες δύο θα παραδοθούν τον Οκτώβριο), τις απαλλοτριώσεις χώρων υποσταθμών (έχουν ολοκληρωθεί) και την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Οινόη-Χαλκίδα (οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2008).
Με βάση τα παραπάνω, όπως επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ, ήδη έχουν αρχίσει να παραδίδονται τμήματα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα, ήδη από το Σεπτέμβριο του 2007 έχει δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο μήκους 100 χλμ.
Παράλληλα, μέχρι τον προσεχή Ιούλιο πρόκειται να παραδοθεί το τμήμα Λιτόχωρο-Δομοκός, ενώ στα τέλη του 2008 αναμένεται η παράδοση του νότιου τμήματος Τιθορέα-Αθήνα.
Η απορροφητικότητα των κοινοτικών κονδυλίων από την ΕΡΓΟΣΕ το 2007 ήταν 550 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με όλα τα προηγούμενα έτη, στα οποία η απορροφητικότητα δεν ξεπέρασε τα 300 εκατ. Ευρώ. Σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό του 2008 η προγραμματισμένη απορροφητικότητα των κοινοτικών πόρων φτάνει τα 750 εκατ. ευρώ.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το έργο ολοκληρώνεται έγκαιρα στο χρονικό πλαίσιο, που προβλέπεται από την απόφαση χρηματοδότησης εξασφαλίζοντας έτσι πλήρη απορρόφηση των κοινοτικών πόρων, υπογραμμίζει η ΕΡΓΟΣΕ.