Bολές κατά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ ) με αφορμή και πρόσφατη συνέντευξη του προέδρου της ΕΕΤΤ, Ν. Αλεξανδρίδη, στο δικτυακό τόπο adslgr.com (16/4/2008), εξαπέλυσε ο ΟΤΕ, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι δυνατόν να ευθύνεται για όλες τις τυχόν δυσλειτουργίες της αγοράς.
Πρώτο θέμα αντιπαράθεσης ΟΤΕ - ΕΕΤΤ το «πακέτο» υπηρεσιών με την ονομασία «All-In-One», το οποίο συνδυάζει τη σταθερή και κινητή τηλεφωνία με τη σύνδεση ADSL στο internet http://www.naftemporiki.gr/premium/archive/story.asp?id=1497241 .
Στην ανακοίνωση του Οργανισμού υπογραμμίζονται τα εξής: «Όσον αφορά το θέμα της ρύθμισης των αγορών και των προϊόντων που συνδυάζουν ρυθμισμένα και αρρύθμιστα τιμολόγια -όπως στην περίπτωση του "All in one" που επιθυμεί να διαθέσει ο ΟΤΕ- η ΕΕΤΤ, όπως ομολογεί και η ίδια με την ΕΜΠ.ΥΠΗΡ. 1622/Φ.960/30.1.2008 επιστολή της στον ΟΤΕ αλλά και με το από 4.4.2008 Δελτίο Τύπου της, δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων αν το προϊόν ρυθμίζεται ή όχι. Επιπλέον, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της οποίας η γνώμη ζητήθηκε ειδικώς, αποφάνθηκε ότι το προϊόν είναι πρωτότυπο και δεν μπορεί να λάβει θέση επί του θέματος».
«Η εκ των προτέρων αρνητική στάση του Προέδρου της ΕΕΤΤ -επισημαίνεται στην ανακοίνωση- έχει εμποδίσει τη διάθεση του προϊόντος επί επτά μήνες και δεν επιτρέπει στους καταναλωτές να δοκιμάσουν/επιλέξουν καινοτόμα προϊόντα που ο Όμιλος ΟΤΕ μπορεί να προσφέρει σε συμφέρουσες τιμές, απαντώντας στον ανταγωνισμό.
Απελευθέρωση Τοπικού βρόχου:
«Όσον αφορά στον "δυσκίνητο ΟΤΕ" και στα προβλήματα που δήθεν βάζει στους πελάτες χονδρικής του - ανταγωνιστές», σημειώνεται στο ίδιο ύφος στην ανακοίνωση, ο ΟΤΕ αναφέρει τα εξής :
«α) Ο ΟΤΕ μέσα στο 2007 κατασκεύασε και παρέδωσε 110 χώρους ειδικών προδιαγραφών για φυσική συνεγκατάσταση από τους 152 χώρους που συνολικά έχουν παραδοθεί και μάλιστα με ρυθμό 15 κέντρα το μήνα!
β) Κατασκεύασε πάνω από 1.000.000 ζεύγη συνδετικών καλωδίων για σύνδεση των εγκαταστάσεων των παρόχων με το δίκτυο διανομής του ΟΤΕ από τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί το 30% περίπου.
γ) Ο ΟΤΕ εξυπηρετεί τους πελάτες των παρόχων με τον ίδιο τρόπο που εξυπηρετεί τους δικούς του και αυτό μπορεί ν΄ αποδειχθεί από έλεγχο των πληροφοριακών συστημάτων για τις ίδιες παρεχόμενες υπηρεσίες. Σε όσες βλάβες υπάρχει καθυστέρηση ή αμφισβήτηση στη μεγάλη πλειοψηφία την ευθύνη τη φέρνει ο πάροχος που δεν ελέγχει τις εγκαταστάσεις του πελάτη του όπως είναι υποχρεωμένος και αυτό το γνωρίζει η ΕΕΤΤ.
δ) Τέλος ας αναφερθεί επιτέλους και μια φορά ουσιαστικά ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ στις χιλιάδες καταγγελίες συνδρομητών για αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος του ΟΤΕ, καθώς και στην ελλιπή εξυπηρέτηση, φαινόμενο που έχει προκαλέσει και την παρέμβαση της Ε.Ε. σε επίπεδο προστασίας καταναλωτή».
Ο ΟΤΕ απαντά και στις κατηγορίες περί εμποδίων που βάζει στην ανάπτυξη της αγοράς. Οι παρακάτω αριθμοί -αναφέρεται- είναι ενδεικτικοί:
Δ' τρίμηνο 2007 Αριθμός βρόχων που κατασκευάστηκαν εκτός προβλέψεων RUO
Εμπρόθεσμες / Έγκυρες προβλέψεις παρόχων 47.012
Υλοποιήθηκαν 129.995 (δηλ. 276,5% κάλυψη των προβλέψεων, ενώ η υποχρέωση του ΟΤΕ είναι για 110%)
Αριθμός ευρυζωνικών συνδέσεων συνολικά (μαζί με τοπικούς βρόχους) 1.220.882
«Στο νέο RUO, η ΕΕΤΤ προσπαθεί να προωθήσει την άποψη ότι θα πρέπει να δίνονται στους παρόχους όλες οι διευκολύνσεις και μάλιστα o ΟΤΕ θα πρέπει να εκτελεί για λογαριασμό τους και τις απαιτούμενες κατασκευαστικές μη τηλεπικοινωνιακές εργασίες, που είναι εκτός του αντικειμένου του», σημειώνεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού.
Λειτουργικός Διαχωρισμός:
Όσον αφορά στο λειτουργικό διαχωρισμό, όπως επισημαίνει ο ΟΤΕ, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και η Γενική Διεύθυνση Βιομηχανίας της Ε.Ε. χαρακτηρίζουν το μέτρο καταστροφικό ή ανεπιτυχές και χωρίς βάση.
Η θέση του ΟΤΕ είναι ότι με το λειτουργικό διαχωρισμό δεν θα γίνονται σοβαρές επενδύσεις στο δίκτυο διανομής και δεν θα προωθείται η ανάπτυξη του δικτύου σε νέες τεχνολογίες, ενώ θα υποβιβασθεί η ποιότητα και η συντήρηση του δικτύου. Την ίδια θέση έχουν σχεδόν όλες οι Ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις και η συντριπτική πλειοψηφία των κυρίων παρόχων.
Ιδιαίτερα σκληρή είναι αντίδραση του Οργανισμού όσον αφορά την εκδίκαση προσφυγών του κατά αποφάσεων της ΕΕΤΤ.
«Όσον αφορά στην δικαστική κρίση των αποφάσεων της ΕΕΤΤ η στρέβλωση της πραγματικότητας αγγίζει τα όρια του παραλόγου», υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά και σημειώνεται: «Η πραγματικότητα που φωτογραφίζεται από την έκθεση της Ε.Ε. (αριθμ. 13) είναι η ουσιαστική αδυναμία του ΟΤΕ να έχει το δικαίωμα να δικάζεται από τα δικαστήρια, όπως κάθε πολίτης, στερούμενος πρακτικά το συνταγματικό του δικαίωμα τόσο του φυσικού δικαστή όσο και της γρήγορης δίκης».
«Αυτή τη στιγμή -τονίζεται- εκκρεμούν για εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας 12 αιτήσεις ακυρώσεως του ΟΤΕ κατά κανονιστικών αποφάσεων της Ε.Ε.Τ.Τ., οι οποίες ανάγονται από 1998. Δύο ανάλογες υποθέσεις έχουν δικαστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τον Ιούνιο του 2006 και μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί αποφάσεις. Η καθυστέρηση στην έκδοση των αποφάσεων αυτών έχει λειτουργήσει υπέρ της ΕΕΤΤ. Με τις αποφάσεις αυτές θα επιλύεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας και η συνταγματικότητα του Ν. 3431/2006 ως προς το εάν είναι αρμόδιο το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ή το Συμβούλιο της Επικρατείας για την προσβολή των κανονιστικών αποφάσεων της Ε.Ε.Τ.Τ». «Μέχρι τώρα, η ΕΕΤΤ ως διοίκηση είναι μάλλον η μοναδική στην Ελλάδα που δεν κρίνεται για τις κανονιστικές αποφάσεις με τις οποίες ρυθμίζει την αγορά. Ακόμα και η προσβολή των κανονιστικών αποφάσεών της δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα για τον ΟΤΕ. Η κατάσταση αυτή λειτουργεί έτσι εις βάρος του ΟΤΕ και υπέρ της ΕΕΤΤ, η οποία -κατά παράβαση του Συντάγματος και χωρίς κανένα έλεγχο- όχι μόνο εκδίδει αλλά και εκτελεί όποια κανονιστική απόφαση επιθυμεί χωρίς κανένας να την εμποδίζει», υποστηρίζει ο Οργανισμός και καταλήγει:
«Ο ΟΤΕ βασίζεται στην κρίση της ελληνικής δικαιοσύνης και δηλώνει ότι, παρά την προσπάθεια της ΕΕΤΤ να του περιορίσει το συνταγματικό του δικαίωμα της δικαστικής προστασίας θα συνεχίσει να τη ζητά απέναντι στην αυθαιρεσία, όσο και αν η ΕΕΤΤ επιθυμεί να εμφανίζεται ως έχουσα υπερ-εθνικό ρόλο».