Nέα δεδομένα για την Ολυμπιακή από τη μετακίνηση του αντιπροέδρου της Ε.Ε., Ζακ Μπαρό, από το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών σ' αυτό της δικαιοσύνης και εσωτερικών υποθέσεων.
Βρυξέλλες
Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ του Γάλλου αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζακ Μπαρό, από το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών σ' αυτό της δικαιοσύνης και εσωτερικών υποθέσεων, αναμένεται εκ των πραγμάτων να επηρεάσει και τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Κομισιόν για την Ολυμπιακή.
Ο μικρός ανασχηματισμός που αποφάσισε ο Πρεόεδρος Μπαρόζο οφείλεται στην επικείμενη αποχώρηση του Ιταλού Αντιπροέδρου, Φράνκο Φρατίνι, ο οποίος θα αναλάβει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το υπουργείο Εξωτερικών στην κυβέρνηση-Μπερλουσκόνι στην Ιταλία.
Το χαρτοφυλάκιο των θεμάτων δικαιοσύνης και εσωτερικών θεμάτων που κατείχε θεωρείται εξαιρετικά ευαίσθητο (προσωπικά δεδομένα, τρομοκρατία κ.λπ.) με αποτέλεσμα ο κ. Μπαρόζο να αναζητήσει τη λύση από μέσα, δηλαδή μετακινώντας τον έμπειρο κ. Μπαρό, παρά να τοποθετήσει στη θέση αυτή το νέο Ιταλό Επίτροπο που θα αντικαταστήσει τον αποχωρούντα κ. Φρατίνι.
Ολα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και του Αντιπροέδρου Ζακ Μπαρό βρίσκονταν στην τελική φάση και σε καλό δρόμο.
Μάλιστα, ο υπουργός Μεταφορών που έχει φιλική σχέση με τον κ. Μπαρό από την περίοδο που ήταν ευρωβουλευτής, είχε αποσπάσει τη ικανοποίηση ορισμένων σημαντικών αιτημάτων όπως η συνέχιση της εξυπηρέτησης των ελληνικών νησιών από το νέο αερομεταφορέα που θα διαδεχθεί τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, καθώς επίσης τη διατήρηση του ονόματος και των κύκλων.
Τα παραπάνω δεν είναι βέβαιο ότι θα τα αποδεχθεί και ο νέος Ιταλός Επίτροπος. Αυτό σημαίνει ότι ο κ. υπουργός Μεταφορών θα πρέπει να ξεκινήσει νέα συζήτηση με το διάδοχο του Γάλλου Αντιπροέδρου στο χαρτοφυλάκιο των μεταφορών. Βέβαιο, υπάρχει και ένα θετικό στοιχείο, το οποίο έχει να κάνει με τη χώρα προέλευσης του νέου Επιτρόπου, και τα σημαντικότατα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εθνικός αερομεταφορέας, η Alitalia.
Πρόκειται για μια εταιρεία εξίσου προβληματική με την Ολυμπιακή, που επίσης βρίσκεται στο «στόχαστρο» της Κομισιόν και απειλείται με «λουκέτο». Μάλιστα, μόλις προχθές η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να εγγυηθεί δάνειο 300 εκατ. ευρώ προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, προκαλώντας την άμεση αντίδραση της Κομισιόν, η οποία ζήτησε χθες εξηγήσεις από τη Ρώμη.
Του ανταποκριτή μας ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΛΟΥ