Υπέρ της επαναφοράς της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λεμεσού - Πειραιά, τόσο για οικονομικούς όσο και για εθνικούς λόγους, τάσσεται η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, καθώς και ο Σύνδεσμος Καταναλωτών.
Υπέρ της επαναφοράς της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λεμεσού - Πειραιά, τόσο για οικονομικούς όσο και για εθνικούς λόγους, τάσσεται η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, καθώς και ο Σύνδεσμος Καταναλωτών.
Οπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή, που συζήτησε το θέμα, το οποίο ενέγραψε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αριστος Αριστοτέλους, πτυχές του θέματος αυτού θα συζητηθούν σε συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Νίκος Νικολαΐδης με τον αρμόδιο Ελληνα υπουργό.
Η Επιτροπή εισηγείται όπως η κυβέρνηση υποβάλει πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου αυτή να της επιτρέψει να καταβάλει κρατικές ενισχύσεις, ώστε η γραμμή αυτή να επαναλειτουργήσει, δεδομένου και είχε παλαιότερα τερματιστεί γιατί είχε κριθεί ως μη παραγωγική και ασύμφορη.
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρίαση, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζαχαρίας Κουλίας, χαρακτήρισε αυτή τη γραμμή ως σημαντική, προσθέτοντας ότι η προσπάθεια που καταβάλλει η Επιτροπή είναι να εξευρεθεί κάποιος τρόπος, έστω και με επιδότηση από την ΕΕ, να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια από πλευράς των αρμοδίων υπουργείων για να κινηθούν τα νήματα ώστε να ξαναλειτουργήσει η γραμμή.
«Αν το καταφέρουμε, θα είναι θετικό και για πολύ κόσμο ο οποίος δεν μπορεί να ταξιδέψει με το αεροπλάνο για κάποιους λόγους», τόνισε και εξήγησε ότι για τους άγονους μήνες της γραμμής αυτής η Κυπριακή Δημοκρατία να έλθει αρωγός και ενδεχομένως και η Ελληνική Δημοκρατία, διότι είναι δίκαιο και σωστό να υπάρχει η γραμμή.
Ο κ. Αριστοτέλους, εισηγητής του θέματος, εξέφρασε τη χαρά του γιατί το θέμα αυτό προβληματίζει το υπουργείο Συγκοινωνιών και ανέφερε ότι πτυχές του όλου θέματος θα «εξεταστούν σε συνάντηση του υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων με τον αντίστοιχο Ελληνα υπουργό».
«Εμείς από δική μας πλευρά πιστεύουμε ότι είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να προωθηθεί το συντομότερο γιατί επηρεάζει μια μερίδα επιβατών, μια σημαντική μερίδα ταξιδιωτών και τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα. Τόσο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για εθνικούς λόγους αυτή η υπόθεση θα πρέπει να προωθηθεί το ταχύτερο», πρόσθεσε.
Αναφορικά με το κόστος λειτουργίας της γραμμής, ο κ. Αριστοτέλους είπε ότι οι αριθμοί που ακούστηκαν στην Επιτροπή «είναι πρόχειροι» και πρόσθεσε πως έχει ζητηθεί όπως γίνει πιο συγκεκριμένη μελέτη όσον αφορά το κόστος.
Υπέρ της επαναλειτουργίας της γραμμής τάχθηκε και ο Θωμάς Καζάκος, γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, τονίζοντας ότι το όλο θέμα αφορά καθαρά την Κυβέρνηση η οποία θα πρέπει να λάβει και την πολιτική απόφαση.
«Επειδή όμως η συγκεκριμένη διασύνδεση είναι πολυέξοδη και έχει καταστεί ακόμη πιο πολυέξοδη τα τελευταία χρόνια λόγω των αυξήσεων των λειτουργικών εξόδων των σκαφών αυτών, η μόνη λύση την οποία έχουμε εισηγηθεί είναι η χρησιμοποίηση νομότυπων μέτρων που προσφέρονται από την ΕΕ ειδικά γι' αυτό το σκοπό μέσω των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές», είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Καζάκο, «η έκβαση της συζήτησης ήταν θετική, παρόλο που ακούσαμε κάποιες αρνητικές απαισιόδοξες θέσεις, για μας είναι θέμα καθαρά πολιτικής απόφασης κατά πόσον το κράτος θέλει να προχωρήσει σε αυτή την ενέργεια και ο τρόπος, είτε μέσω των κρατικών ενισχύσεων είτε άλλων συνδυασμένων μέτρων είναι και εφικτός και ευκταίος», συμπλήρωσε.
Τέλος, αναφορικά με το κόστος της γραμμής, ο κ. Καζάκος είπε πως το Επιμελητήριο ανέλαβε να ετοιμάσει σχετική μελέτη και να την υποβάλει στην Επιτροπή τουλάχιστον σε μία εβδομάδα.
Όπως επεσήμανε, το άρθρο 10 της κοινοτικής νομοθεσίας αναφέρει ρητά ότι μπορεί να δοθεί μια κρατική επιχορήγηση σε μια μόνο γραμμή και θα καλύπτει το 30% των λειτουργικών εξόδων για χρονική διάρκεια τριών ετών, κατά την οποία πρέπει να αποδειχθεί ότι η γραμμή θα είναι βιώσιμη να συνεχίσει και μετά την τριετία.
Την υποστήριξή του προς την επαναλειτουργία της γραμμής εξέφρασε και ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, μέσω του Προέδρου του Πέτρου Μάρκου. «Οι λόγοι είναι πολλοί και κατά τη γνώμη μας επιβάλλεται η επαναλειτουργία της γραμμής», είπε, προσθέτοντας ότι ο Σύνδεσμος έχει λάβει πολλά τηλεφωνήματα από ανθρώπους που μπορούν να ταξιδέψουν με αεροπλάνα.
Πηγή: ΚΥΠΕ