Στη γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας τους την Τρίτη παρέπεμψαν οι βυτιοφορείς για το τι μέλλει γενέσθαι με τις κινητοποιήσεις τους. Όπως είπαν, στη γενική συνέλευση θα τεθούν όσα συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση των εκπροσώπων τους με τον υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Αντώνη Μπέζα, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τη συνέχιση ή μη της απεργίας τους.
Στη γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας τους παρέπεμψαν οι βυτιοφορείς για το τι μέλλει γενέσθαι με τις κινητοποιήσεις τους. Όπως είπαν, στη γενική συνέλευση θα τεθούν όσα συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση των εκπροσώπων τους με τον υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Αντώνη Μπέζα, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τη συνέχιση ή μη της απεργίας τους.
Εκπρόσωποι των βυτιοφορέων και των μεταφορέων δήλωσαν ότι η συνάντηση με τον υφυπουργό έγινε σε πολύ καλό κλίμα, χωρίς ωστόσο να δεσμευθούν για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους, υπογραμίζοντας ότι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν από τις γενικές συνελεύσεις που έχουν προγραμματιστεί για αύριο το πρωί.
Νωρίτερα, τα προεδρεία των Ομοσπονδιών ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως συναντήθηκαν με την υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Φάνη Πάλλη Πετραλιά, η οποία παρέπεμψε το αίτημα της εξίσωσης των συντάξεων τους με αυτές του ΤΕΒΕ στο μέλλον μετά την εκπόνηση ειδικής αναλογιστικής μελέτης.
Όπως είπε η κ. Πετραλιά, «στο πλαίσιο της δικαιοσύνης και του εξορθολογισμού που αποτελούν τους βασικούς στόχους της Ασφαλιστικής Μεταρρύθμισης θα εξετασθούν και τα δικά τους αιτήματα στον νέο αναδιοργανωμένο οργανισμό του ΟΑΕΕ, στον οποίο ανήκουν οι αυτοκινητιστές και ο οποίος πολύ σύντομα θα έχει νέο διοικητή-μάνατζερ και νέο Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο και θα εκπροσωπούνται».
Επιπλέον, η κ. Πετραλιά πρότεινε να συγκροτηθεί αμέσως μία κοινή ομάδα εργασίας μεταξύ των αυτοκινητιστών και του υπουργείου, η οποία, λαμβάνοντας υπόψη τα τεκμηριωμένα στοιχεία τόσο των αυτοκινητιστών, όσο και των υπηρεσιών του υπουργείου, θα προχωρήσει στην κατάρτιση μιας νέας αναλογιστικής μελέτης, τα συμπεράσματα της οποίας θα μελετηθούν και θα δοθούν για υλοποίηση στον νέο αναδιαρθρωμένο ΟΑΕΕ.
Εν τω μεταξύ, στα λίγα πρατήρια που είναι ανοιχτά παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων, διαπληκτισμοί, ενώ δεν λείπουν και φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων, που μαζί με τους ιδιοκτήτες φορτηγών, έχουν κλείσει μία εβδομάδα κινητοποιήσεων, ζητούν αυξήσεις της τάξης του 13%, προκειμένου, όπως τονίζουν, να αντιμετωπίσουν τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας των οχημάτων τους, από την ξέφρενη κούρσα ανόδου της τιμής του πετρελαίου, ενώ η κυβέρνηση ενέκρινε αυξήσεις 5%.
Χιλιάδες τόνοι προϊόντων παραμένουν στα λιμάνια ή στα τελωνεία, ενώ ευπαθή προϊόντα, όπως ντομάτες, φρούτα και άλλα, κινδυνεύουν να καταστραφούν.
Στο λιμάνι του Ηρακλείου σημειώθηκε μεγάλη ένταση, όταν ιδιοκτήτες φορτηγών προσπάθησαν να εμποδίσουν 20 νταλίκες με ευπαθή προϊόντα να μπουν στο πλοίο με προορισμό τον Πειραιά.
Στο χορό των κινητοποιήσεων, μπήκαν από τις 5 τα ξημερώματα και οι ταξιτζήδες, με 24ωρη απεργία, ζητώντας μεγαλύτερες αυξήσεις στα κόμιστρα, πέραν του 5% που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, επικαλούμενοι και αυτοί την υψηλή τιμή των καυσίμων.
Δηλώσεις Θ. Ρουσόπουλου
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θεόδωρος Ρουσόπουλος ερωτηθείς αν η κυβέρνηση θεωρεί υπερβολικά τα αιτήματα των οδηγών των βυτιοφόρων, δήλωσε πως κάθε κλάδος έχει δικαίωμα να υποβάλλει αιτήματα, αλλά σ' αυτή τη φάση δεν θα ήταν δόκιμο να τα σχολιάσει.
«Περιμένω αυτές τις ημέρες, ελπίζω σήμερα - αύριο, αφού ολοκληρωθούν οι επαφές με τα μέλη της κυβέρνησης να έχουμε αίσια έκβαση», τόνισε.
Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει το μέτρο της επίταξης, απάντησε ότι δεν έχει να πει τίποτα περισσότερο για το θέμα.
Έκκληση Γ. Παπανδρέου για αναστολή των κινητοποιήσεων
Ευθύνες στην κυβέρνηση για τα προβλήματα που έχουν προκύψει λόγω της πολυήμερης απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης επιρρίπτει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου.
Παράλληλα, απευθύνει έκκληση στους απεργούς να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/05/12/1510844.htm .
Αλ. Αλαβάνος: Tαχύτατος διάλογος για άμεση λύση
«Γρήγορο, ταχύτατο, αποτελεσματικό διάλογο, μέσα στις επόμενες ώρες, ώστε να λυθεί το ζήτημα» με την απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων ζήτησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος.
«Με την αύξηση της τιμής των καυσίμων, ασφαλώς κατανοεί κανείς ότι άλλαξαν τα δεδομένα για τους κλάδους αυτούς των εργαζομένων, πολλά από τα αιτήματα των οποίων είναι δίκαια και ήδη έπρεπε να είχε γίνει διάλογος και να μην είχαμε φτάσει σε αυτή την κατάσταση πανικού που βλέπουμε να επικρατεί από άκρου εις άκρον της χώρας μας» σημείωσε ο κ. Αλαβάνος.
Συμβουλές για οικονομία στη βενζίνη
Σύμφωνα με την ΕΛΠΑ, στην προσπάθεια τόσο για οικονομία στα καύσιμα όσο και για καθαρότερο περιβάλλον συμβάλλουν τα εξής:
- Σωστή πίεση ελαστικών. Οι πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής κάθε οχήματος πρέπει να τηρούνται απόλυτα τόσο για τη σωστή κύλιση του οχήματος και την οδική συμπεριφορά του αλλά και για την οικονομία καυσίμου που μπορεί να φτάσει μέχρι και 3,5%.
- Περιορισμός βάρους: Βγάλτε κάθε περιττό βάρος από το χώρο αποσκευών. Υπολογίζεται ότι στα μεγαλύτερα οχήματα, αύξηση του φορτίου κατά 50 κιλά, αυξάνει την κατανάλωση κατά 2%.
- Εκμετάλλευση της «δύναμης» του κινητήρα. Η λειτουργία του κινητήρα πρέπει να γίνεται στην πιο αποδοτική περιοχή στροφών λειτουργίας του, δηλ. στις στροφές που αποδίδει καλύτερα, στις διαδρομές και εκτός πόλης.
- «Οικολογική οδήγηση» στην πόλη. Επιβραδύνετε ομαλά και προοδευτικά όταν πλησιάζετε σε κίνηση ή κόκκινο φανάρι, σβήνετε του κινητήρα σε μεγάλης διάρκειας «μποτιλιαρίσματα», επιταχύνετε αργά, χρησιμοποιείτε τον κινητήρα-φρένο.
- Εξεύρεση εναλλακτικών διαδρομών. Ακόμη και αν η απόσταση που πρέπει να διανύσουμε είναι μεγαλύτερη, προκειμένου να αποφεύγουμε την αυξημένη κίνηση και τις επιπτώσεις της, επιλέγουμε κάποια συγκεκριμένη εναλλακτική διαδρομή.
- Ευγενική, όχι επιθετική και προκλητική οδήγηση
- ¶ριστη κατάσταση του οχήματος. Με τακτική και προληπτική συντήρηση, ο ρυθμισμένος κινητήρας σημαίνει σωστή καύση με οικονομία καυσίμου μέχρι και 10% αλλά και λιγότερα καυσαέρια.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ η σωστή μηχανολογική κατάσταση του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με ήρεμη οδήγηση, μπορεί να επιφέρει οικονομία καυσίμου ακόμη και μέχρι και 20%.