Το σχεδιασμό ενός συνόλου οδικών έργων για την περιοχή της Αττικής, τους Νέους Αυτοκινητοδρόμους Αττικής, συνολικού μήκους περίπου 55 χλμ. και προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Το σχεδιασμό ενός συνόλου οδικών έργων για την περιοχή της Αττικής, τους Νέους Αυτοκινητοδρόμους Αττικής, συνολικού μήκους περίπου 55 χλμ. και προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Όπως είπε ο υπουργός, οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής ολοκληρώνουν, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη Αττική Οδό και τη Λ. Κηφισού, τον μεγάλο εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο του Λεκανοπεδίου, ενώ επιπλέον, κατασκευάζεται και το νοτιοανατολικό τμήμα του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της Αττικής.
Ο κ. Σουφλιάς μίλησε για ένα πολύ σημαντικό περιβαλλοντικό έργο, το κόστος του οποίου, όπως επεσήμανε, έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς επελέγη η λύση της πλήρους υπογειοποίησης στην δυτική πλευρά του Υμηττού. Έτσι, σημείωσε, παραμένουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό, με πλήρη υπογειοποίηση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, για την κατασκευή του έργου επελέγη η βέλτιστη, από κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής άποψης, λύση και οριστικοποιήθηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες και οι μελέτες οδοποιίας (χάραξη, μηκοτομές, κόμβοι, διατομές κ.λπ.), στο επίπεδο που απαιτείται για την προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού με Σύμβαση Παραχώρησης. Για το λόγο αυτό, όπως επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς, δεν ισχύει η προεπιλογή που είχε γίνει προ ετών και θα γίνει νέος διαγωνισμός, διότι πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό έργο.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού υπολογίζεται ότι θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους και αν δεν υπάρχουν προβλήματα με ενστάσεις, ο ανάδοχος αναμένεται του χρόνου τέτοιον καιρό. Στο σύνολό του το έργο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο μέχρι τα τέλη του 2013. Παράλληλα όμως, προβλέπονται και ενδιάμεσες προθεσμίες και θα παραδοθούν νωρίτερα ορισμένα τμήματα, όπως, π.χ. το τμήμα προς Ελληνικό και αυτό προς την παραλιακή λεωφόρο στο ύψος της Αγίας Μαρίνας μετά την Βάρκιζα.
Επίσης, επικαιροποιείται η εκπονηθείσα περιβαλλοντική μελέτη, έπειτα από τις σχετικές συζητήσεις με τις Δημοτικές Αρχές και άλλους φορείς.
Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, μετά την ολοκλήρωση του έργου η απόσταση Κατεχάκη - Παραλιακή θα διανύεται σε 8 με 10 λεπτά ακόμη και για τις φορτωμένες κυκλοφοριακά ώρες, από 40 λεπτά σήμερα.
Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν:
1) Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από την νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
2) Τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
3) Τον Οδικό ¶ξονα σύνδεσης Μεσογείων - Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 17,0 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
4) Τον Οδικό ¶ξονα Μεσογείων - Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 11,5 χλμ.
5) Την ολοκλήρωση του ¶ξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας)
6) Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,4 χλμ.
Διόδια
Για τη χρήση των νέων αυτοκινητοδρόμων θα ισχύει νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων ώστε να καταβάλλονται ανά χλμ (οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν). Βεβαίως, θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα. Όπως είπε ο υπουργός, τα διόδια μπορεί να είναι φθηνότερα από τα αυτά στην Αττική Οδό, και σε καμία περίπτωση δεν θα είναι ακριβότερα.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, το 2013 η Αττική θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό δίκτυο με περισσότερα από 170 χλμ. σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων με ανισόπεδους κόμβους. Αυτό επιτυγχάνεται:
- Με την κατασκευή των 55 χλμ. των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής, με σύμβαση παραχώρησης.
- Με την κατασκευή στο πλαίσιο της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου και άλλων 28,5 χλμ., αυτοκινητόδρομων ως Δημόσιων Έργων, προϋπολογισμού άλλων 350 εκατ. ευρώ, όπως της Λεωφόρου Κύμης, της επέκτασης της οδού του Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου, του περιφερειακού άξονα Παιανίας - Μαρκόπουλου με παράκαμψη Κορωπίου και της μερικής υπογειοποίησής της Λ. Αλεξάνδρας. Επίσης, θα κατασκευαστεί και αναβαθμιστεί το παράπλευρο δίκτυο του άξονα Μαρκοπούλου - Λαυρίου σε μήκος 40 χλμ.
- Με τη διαπλάτυνση της Λ. Κηφισού από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Κόμβο Μεταμόρφωσης, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.