«Το εμπορευματικό λιμάνι από επτά εκατ. ευρώ κέρδη ετησίως θα φτάσει στα 120 και αυτό γίνεται, όχι με πώληση, αλλά με ενοικίαση για 35 έτη», δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης.
«Το εμπορευματικό λιμάνι από επτά εκατ. ευρώ κέρδη ετησίως θα φτάσει στα 120 και αυτό γίνεται, όχι με πώληση, αλλά με ενοικίαση για 35 έτη», δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης στο ρ/σ Alpha 98,9.
«Η Ελλάδα γίνεται σταθμός για όλη την Ευρώπη. Αυτά τα έσοδα που έρχονται στην Ελλάδα έρχονται για να αξιοποιηθούν με κάποιο τρόπο, να γίνουν έργα στον Πειραιά, στο λιμάνι, να γίνουν πράγματα», πρόσθεσε.
Ο υπουργός επισήμανε ακόμη ότι «αυτή τη στιγμή η Ελλάδα αποκτά έναν πολύ σημαντικό γεωστρατηγικό ρόλο ως κομβικό κέντρο στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη. Από τη μια θα έχει την σύμπραξη με τον αγωγό με τους Ρώσους, από την άλλη συμπράττει με τους Κινέζους και γίνεται διαμετακομιστικό κέντρο στα εμπορευματοκιβώτια».
Σε ερώτηση για το εάν η εν λόγω επένδυση θα φέρει νέες θέσεις εργασίας, ο κ. Βουλγαράκης απάντησε τα εξής: «Μιλάμε για 120 εκατ. κέρδη το χρόνο. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν γιατί έχουν προφανώς τα δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα. Μέχρι τώρα το λιμάνι του Πειραιά, το ΣΕΜΠΟ ήταν ένα κλειστό κλαμπ που το διαχειρίζονταν 1500 εργαζόμενοι, στην πραγματικότητα οι συνδικαλιστές τους γιατί έχουν εγκλωβίσει τους εργαζόμενους σε ένα αδιέξοδο παιχνίδι, ενώ μιλάμε ότι θα έρθει στη χώρα μας πακτωλός χρημάτων».
»Με ακρίβεια δεν μπορούν να υπολογιστούν οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν. Γεγονός είναι ότι θα υπάρξει μια τεράστια ανάπτυξη του Πειραιά, της περιοχής γύρω από το ΣΕΜΠΟ και γενικότερα όλου του ναυτιλιακού πλέγματος γιατί θα έρθουν στην Ελλάδα πάρα πολλές επιχειρήσεις που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένες με αυτή καθαυτή την εργασία. Κάποιοι υπολογίζουν 2-3-5-10.000 να είναι οι θέσεις εργασίας».
Δηλώσεις για τα ναύλα
«Η υπόθεση των ναύλων δεν είναι ακριβώς ίδια με τη γενικευμένη ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ γιατί το πετρέλαιο συμμετέχει κατά 70% στην διαμόρφωση της τιμής των ναύλων», τόνισε ο κ. Βουλγαράκης.
«Εμείς έχουμε ξεκινήσει ένα διάλογο με την ένωση Ακτοπλόων και κάποια από αυτά που έχουμε συζητήσει, θα δούμε πως θα τα μορφοποιήσουμε. Γεγονός είναι ότι η υπόθεση ακτοπλοΐα δεν είναι συνδεδεμένη με την γενικότερη ακρίβεια».
«Αυτή η αύξηση του πετρελαίου δεν μπορεί να μετακυλιστεί στους επιβάτες μόνο. Είμαστε σε κουβέντα και ελπίζω ότι μια λύση θα βρεθεί. Δεν λέω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, λέω ότι πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια για να υπάρξει αυτή η ισομερής κατανομή».