Την 1η Ιανουαρίου 2009 -αν όλα εξελιχθούν ομαλά- θα γίνει η εγκατάσταση του ιδιώτη διαχειριστή που θα προκύψει μεταξύ των εταιριών «Cosco», «Dubai Ports» και «Hutchison», στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιάννης Τσάρας. Tην ίδια ώρα, τον τερματισμό των πολύμηνων κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι λιμενεργάτες του ΟΛΘ.
Την 1η Ιανουαρίου 2009 -αν όλα εξελιχθούν ομαλά- θα γίνει η εγκατάσταση του ιδιώτη διαχειριστή που θα προκύψει μεταξύ των εταιριών «Cosco», «Dubai Ports» και «Hutchison», στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιάννης Τσάρας.
Όπως χαρακτηριστικά είπε, εάν οι προσφυγές δεν είναι πολύ «βαριές» και δεν υπάρξουν σοβαρές εμπλοκές δικαστικού χαρακτήρα, οι οικονομικές προσφορές, που σήμερα φυλάσσονται σε χρηματοκιβώτιο, θα αποσφραγιστούν μέχρι τις 15 Ιουλίου. Πάντως, ήδη έχουν κατατεθεί ενστάσεις από την αραβική «Dubai Ports» κατά της βρετανικής «Hutchison» και από τη «Hutchison» κατά της «Dubai Ports», αλλά και κατά της κινεζικής «Cosco», με αφορμή τα δικαιολογητικά που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό).
Θα ακολουθήσουν συζητήσεις για τη συνδιαμόρφωση -με τον προσωρινό ανάδοχο- ορισμένων σημείων της σύμβασης παραχώρησης, ώστε όπως είπε ο κ. Τσάρας, «το Σεπτέμβριο- Οκτώβριο η όλη διαδικασία να τελειώσει και η σύμβαση να προωθηθεί προς κύρωση στη Βουλή».
«Υπό αυτές τις συνθήκες, πιστεύω ότι από 1/1/2009, ο ανάδοχος θα είναι έτοιμος να αναλάβει τα ηνία της οργάνωσης του ΣΕΜΠΟ», πρόσθεσε ο κ.Τσάρας.
Κληθείς εξάλλου, να σχολιάσει την ανακοίνωση της Cosco στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, ότι η προσφορά που κατατέθηκε για το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά ήταν 500 εκατ. ευρώ και όχι 4,3 δισ., όπως ανακοινώθηκε, ο κ.Τσάρας ανέφερε: «Το τίμημα για τον Πειραιά είναι ικανοποιητικό. Η σύγχυση που σημειώθηκε, θεωρώ ότι ήταν θέμα καθαρά χρηματοοικονομικής ερμηνείας».
Κατά τον ίδιο, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού δείχνουν ότι η Cosco θέλει πολύ το λιμάνι του Πειραιά, με στόχο να το καταστήσει κέντρο (hub) της για όλη τη Μεσόγειο, «για αυτό και έδωσε τόσο σημαντική προσφορά».
Για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ ωστόσο, ο κ.Τσάρας δεν διακινδύνευσε προβλέψεις για το τίμημα που θα καταβληθεί.
Τέλος στις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών
Tην ίδια ώρα, τον τερματισμό των πολύμηνων κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι λιμενεργάτες του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που επιστρέφουν στην εργασία τους από αυτό το Σαββατοκύριακο. Τα τρία σωματεία των λιμενεργατών της Θεσσαλονίκης και η πανελλήνια Ομοσπονδία τους θεωρούν ότι το συμφωνητικό-πρακτικό εξαίρεσής τους από το Προεδρικό Διάταγμα 178, που τούς πρότεινε η εργοδοσία, διασφαλίζει κατά 100% τα δικαιώματά τους.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το σχετικό συμφωνητικό εξαιρεί στην ουσία τους λιμενεργάτες από τη μεταβίβαση προσωπικού του ΟΛΘ στον ιδιώτη πάροχο, που θα αναλάβει τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Όπως είπαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Γιάννης Τσάρας και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδας (ΟΦΕ) Συμεών Λευθεριώτης, το κείμενο πρόκειται να υπογραφεί σήμερα, στη Θεσσαλονίκη.