Στις επενδύσεις και τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου με θέμα «Χερσαίες Μεταφορές, Σιδηρόδρομος, Αυτοκινητόδρομοι».
Στις επενδύσεις και τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου με θέμα «Χερσαίες Μεταφορές, Σιδηρόδρομος, Αυτοκινητόδρομοι».
Ο υπουργός Μεταφορών έκανε αναφορά στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως αυτό στην περιοχή της Φθιώτιδας, ενώ παράλληλα, όπως είπε, προχωρεί η ηλεκτροκίνηση και η τηλεδιοίκηση της γραμμής Πάτρα Αθήνα Θεσσαλονίκη Ειδομένη. Μέχρι το 2013, όταν και αναμένεται να ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά και μέχρι το 2014, η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηδάκης παραδέχθηκε ότι στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η Ελλάδα έχει χάσει πολύτιμο χρόνο σε σχέση με τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη, αλλά όπως επεσήμανε, τα τελευταία χρόνια γίνονται συντονισμένες ενέργειες με βάση την κοινοτική εμπειρία, ώστε να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.
Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα κοινοτικά κονδύλια και να προσελκύσουμε ιδιωτικά κεφάλαια, προωθώντας, μεταξύ άλλων, τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στα πλαίσια του νέου αναπτυξιακού νόμου και του νόμου για τις ΣΔΙΤ, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε ότι με την αρωγή και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ελληνικό κράτος επενδύει σήμερα 5,5 δισ. ευρώ στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Κομβικής σημασίας, χαρακτήρισε ο κ. Χατζηδάκης την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, αξιοποιώντας το νόμο για τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ΣΔΙΤ, όπως ήδη έχουν κάνει πολλές Ευρωπαϊκές χώρες με πολύ θετικά αποτελέσματα. Στο σημείο αυτό ο υπουργός ανακοίνωσε ότι στις προθέσεις του υπουργείου του είναι η αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων για την επέκταση και αποπεράτωση του δικτύου του Προαστιακού (προς το Λαύριο).
Τέλος, ο Κωστής Χατζηδάκης στάθηκε στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Πηγή ΑΠΕ