Επιβράδυνση εμφάνισε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της General Motors στην Κίνα, καθώς ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός περιόρισε τη ζήτηση. Ειδικότερα, η GM αύξησε τις πωλήσεις της κατά περίπου 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ένα χρόνο νωρίρτερα, οι πωλήσεις της είχαν αυξηθεί κατά 19%.
Επιβράδυνση εμφάνισε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της General Motors στην Κίνα, καθώς ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός περιόρισε τη ζήτηση.
Η GM αύξησε τις πωλήσεις της κατά περίπου 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος στην ασιατική χάωρα, σε περισσότερα από 590.000 οχήματα, δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, Τζόζεφ Λάου, σε τηλεφωνική του συνέντευξη, επικαλούμενος προκαταρκτικά στοιχεία. Πέρυσι ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 19%.
Η GM, που δεν έχει εμφανίσει ετήσια κέρδη από το 2004, βασίζεται στην ανάπτυξή της στην Κίνα και την Ινδία καθώς μειώνεται η ζήτηση στην Βόρεια Αμερική. Ο ανταγωνισμός στην κινεζική αγορά αυξάνεται από την Volkswagen, την Toyota Motor και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, που βγάζουν συνεχώς νέα μοντέλα διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Η ζήτηση στην Κίνα κατέστησε την Ασία τη δεύτερη πιο κερδοφόρα αγορά της GM στον κόσμο. Σε αυτήν πραγματοποίησε προ φόρων κέρδη ύψους 286 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο, έναντι ζημιών 812 εκατ. δολ. στη Βόρεια Αμερική.
Η συρρίκνωση είναι αποτέλεσμα της κατάστασης της αμερικανικής αγοράς, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16% το πρώτο εξάμηνο, υπερβαίνοντας τις συνολικές απώλειες του 10% της αγοράς αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι η GM σχεδιάζει να επενδύσει έως πέντε δισ. δολ. στην Κίνα έως το 2012 με στόχο την επέκταση του μεριδίου αγοράς στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της GM στην Κίνα τον Δεκέμβριο, Κέβιν Γουέϊλ.
Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου ένα δισ. δολ. ετησίως στην ανάπτυξη κινητήρων αυτοκινήτων, σε εγκαταστάσεις παραγωγής, υποδομές και στήριξη πωλήσεων, σύμφωνα με τη διοίκησή της.
«Η GM είναι αισιόδοξη για τη ζήτηση στην κινεζική αγορά και θα συνεχίσει να επενδύει στην Κίνα την επόμενη πενταετία», κατέληξε ο Λάου.