Δέσμη προτάσεων για την τόνωση των ελληνικών εξαγωγών, καθώς και τη βελτίωση των όρων ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας κατέθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) Βασίλειος Θωμαΐδης κατά τη 13η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών στην Αθήνα.
Δέσμη προτάσεων για την τόνωση των ελληνικών εξαγωγών, καθώς και τη βελτίωση των όρων ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας κατέθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) Βασίλειος Θωμαΐδης κατά τη 13η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών στην Αθήνα.
Συγκεκριμένα, οι προτάσεις του κ. Θωμαΐδη επικεντρώθηκαν στα εξής σημεία:
1. Ουσιαστικοποίηση της λειτουργίας του Συμβουλίου και αναμόρφωση της υφιστάμενης εθνικής στρατηγικής των εξαγωγών, η οποία θα πρέπει ευέλικτα να προσαρμόζεται στο δυναμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον και στις ιδιαίτερες ανάγκες των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής, επεσήμανε τα πολλαπλά οφέλη και τη σημασία της αξιοποίησης του ανθρώπινου κεφαλαίου, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων δομών, όπως οι κτιριακές υποδομές, οι τηλεπικοινωνίες, οι μεταφορές, η εκπαίδευση και η πιστοποίηση.
2. Συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων (ΥΠΟΙΟ, ΥΠΑΝ, ΥΠΕΞ) για την κατάρτιση ενός κοινού προγράμματος εξαγωγών, με έμφαση στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας, μέσω της συγχρηματοδότησης τόσο των περιφερειακών δράσεων, όσο και των φορέων, οι οποίοι συνεισφέρουν στην υλοποίηση των δράσεων αυτών. Τόνισε ότι τόσο οι φορείς, όσο και οι δράσεις τους, θα πρέπει να αξιολογούνται και να επιλέγονται βάση διαφανών αξιοκρατικών διαδικασιών και κριτηρίων, κάτι το οποίο θα πρέπει να ισχύσει και για τις δράσεις του ΕΣΠΑ. Από το βήμα του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών, ο κ. Θωμαΐδης, πρότεινε τη συγχρηματοδότηση των φορέων με βασικό κριτήριο τον αριθμό των ενεργών μελών τους (ταμειακά ενήμερων).
3. Εντατικοποίηση δράσεων σε κλαδικό και περιφερειακό επίπεδο με την εφαρμογή στοχευμένων προγραμμάτων regional marketing σε κάθε ελληνική περιφέρεια σύμφωνα πάντα με τις ιδιαιτερότητες και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
4. Απαλλαγή των επιχειρήσεων από τα περαιτέρω κόστη και λήψη μέτρων για την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, ώστε να περιορίζονται τα αντικίνητρα για ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας.