«Με το λεγόμενο σχέδιο "εξυγίανσης" (του ΟΣΕ) η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας να ολοκληρώσει το διαχρονικό έγκλημα της υποβάθμισης - διάλυσης των σιδηροδρόμων, με τελικό στόχο την πλήρη παράδοση των κερδοφόρων τομέων του στο κεφάλαιο», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, με αφορμή τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών.
«Με το λεγόμενο σχέδιο "εξυγίανσης" (του ΟΣΕ) η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επιδιώκοντας να ολοκληρώσει το διαχρονικό έγκλημα της υποβάθμισης - διάλυσης των σιδηροδρόμων, με τελικό στόχο την πλήρη παράδοση των κερδοφόρων τομέων του στο κεφάλαιο», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, με αφορμή τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών.
«Ο σχεδιασμός της βαδίζει παράλληλα με τη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων που προωθεί η ΕΕ: Μέχρι το τέλος του χρόνου απελευθέρωση των εμπορικών αμαξοστοιχιών και μέχρι το 2010 και των επιβατικών», σημειώνει το ΚΚΕ και συνεχίζει επισημαίνοντας:
«Το σχέδιο της κυβέρνησης δεν αποτελεί απάντηση, όπως ισχυρίζεται, στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον ΟΣΕ και που πληρώνουν τόσο οι επιβάτες, όσο και οι εργαζόμενοι σε αυτόν. Στην πραγματικότητα αξιοποιεί αυτή την κατάσταση για την οποία και η ίδια ευθύνεται, για να προωθήσει τα σχέδια της πλήρους διάλυσης - ιδιωτικοποίησης».
Αυτό -όπως διευκρινίζει το ΚΚΕ- πραγματοποιείται με:
«Τη συνέχιση των περικοπών συρμών και δρομολογίων.
Τις νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Την πλήρη διάσπαση του ΟΣΕ, με την αποκοπή της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και τη λειτουργία της με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Την ιδιωτικοποίηση τομέων του ΟΣΕ, μέσω των ΣΔΙΤ, που και σήμερα ενδιαφέρουν επιχειρηματίες.
Τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων κατά 2.000 - 3.000, όταν οι υπάρχουσες ελλείψεις σε προσωπικό είναι τεράστιες.
Το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων και τη μείωση των μισθών των εργαζομένων.»
«Αν υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα, οι συνέπειες δεν θα είναι οδυνηρές μόνο για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, αλλά για το σύνολο των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, που έχουν ανάγκη και είναι δικαίωμά τους οι φθηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Θα αυξηθούν οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των αμαξοστοιχιών, των εργαζομένων και των επιβατών. Τα σκάνδαλα όχι μόνο δεν θα περιοριστούν, αλλά θα αυξηθούν», υπογραμμίζει το Κομμουνιστικό Κόμμα καλώντας τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ και γενικότερα, να απορρίψουν αυτά τα σχέδια.
Όπως τέλος υποστηρίζει, «εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων μπορεί να γίνει μόνο όταν ο σιδηρόδρομος γίνει λαϊκή περιουσία, σε μια λαϊκή οικονομία με λαϊκή εξουσία».