Η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής θα γίνει σε πέντε στάδια με εξασφάλιση όλων των εργαζομένων της, τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης.
Η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής θα γίνει σε πέντε στάδια με εξασφάλιση όλων των εργαζομένων της, τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης.
Σημειώνεται ότι έξω από το υπουργείο είχαν συγκεντρωθεί εργαζόμενοι της Ολυμπιακής οι οποίοι απείλησαν να διακόψουν τη συνέντευξη Τύπου του υπουργού.
Αναφερόμενος στα στάδια του σχεδίου αποκρατικοποίησης, ο κ. Χατζηδάκης γνωστοποίησε πως το 1ο στάδιο περιλαμβάνει την αρχική προετοιμασία με τη δημιουργία τριών εταιρειών – κέλυφος (της Πάνθεον, που θα αναλάβει το πτητικό έργο, μίας δεύτερης για το χάντλινγκ και μίας ακόμη που θα αναλάβει την τεχνική βάση).
Η Πάνθεον θα αποκτήσει το όνομα, το σήμα και τις χρονοθυρίδες.
¶λλη νέα εταιρία (Νέα Εταιρία Επίγεια Εξυπηρέτησης) θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες και θα δραστηριοποιηθεί στον εν λόγω τομέα.
¶λλη νέα εταιρία (Νέα Εταιρία Τεχνικής Βάσης) θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία του κλάδου συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες και θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό.
Η διαδικασία απόκτησης αυτών των στοιχείων του ενεργητικού της ΟΑ (από την Πάνθεον) και της ΟΑ - Υ (από την Νέα Εταιρία Επίγειας Εξυπηρέτησης και την Νέα Εταιρία Τεχνικής Βάσης) θα εκκινήσει μετά την επιλογή του ιδιώτη επενδυτή και ταυτόχρονα με την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των εταιριών.
Το 2ο Στάδιο περιλαμβάνει την επιλογή ιδιωτών επενδυτών. Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, αυτή θα γίνει με διαγωνισμό που θα ξεκινήσει με πρωτοβουλία της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων.
Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, «στόχος είναι η εξεύρεση σοβαρού και αξιόπιστου επενδυτή που θα μπορεί να πετύχει την ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια».
Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ακόμη ότι το 65% του προγράμματος που ίσχυε μέχρι τον Ιούνιο αντιστοιχεί στη νέα Ολυμπιακή, δηλαδή, διευκρίνισε, η νέα εταιρεία θα έχει το 65% του όγκου, της κίνησης μετρούμενης σε επιβατοχιλιόμετρα που είχε η Ολυμπιακή μέχρι τις 27 Ιουνίου. Στο σημείο αυτό ξεκαθάρισε πως ο επενδυτής ξεκινά μεν από το 65%, αλλά από την επόμενη ημέρα δικαιούται να ανέβει όσο θέλει.
Ανέφερε ακόμη πως η Πάνθεον είναι υποχρεωμένη να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών.
Συνεχίζοντας, ο υπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε πως στο 3ο στάδιο θα γίνει η για περιορισμένο χρόνο από κοινού απόκτηση μετοχών, αρχικά, της μεν Πάνθεον από την ΟΑ (με ποσοστό 51%) και τον ιδιώτη επενδυτή (49%), των δε Νέων Εταιριών Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης (με ποσοστό 51%) από την ΟΑ – Υ και τους ιδιώτες επενδυτές (49%) αντίστοιχα.
Θα ακολουθήσει άλλη μια μεταβατική περίοδος, και περί τα τέλη Απριλίου, θα έχουμε την πλήρη λειτουργία των νέων εταιριών.
Σε αυτό σημείο, ο υπουργός Μεταφορών τόνισε: «Δεν πουλάμε το σήμα, δίνουμε το δικαίωμα αποκλειστικής άδειας χρήσης, το σήμα παραμένει στους ιδιοκτήτες του». Επανέλαβε δε πως διατηρείται το όνομα Ολυμπιακή, οι έξι κύκλοι συνεχίζουν να πετούν και τα slots αξιοποιούνται.
Το 4ο Στάδιο αποτελεί τη μεταβατική περίοδο για την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των νέων εταιρειών. Ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξει κανένα κενό στο πτητικό έργο και τις άλλες υπηρεσίες. Ανέφερε ακόμη πως οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και η Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες συνεχίζουν κανονικά τις δραστηριότητές τους. «Οι πολίτες θα βγάζουν εισιτήρια από εκεί που τα βγάζουν και σήμερα» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, το 5ο στάδιο είναι αυτό της ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης, με την απόκτηση του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου των εταιριών από τους ιδιώτες και της εκκαθάρισης των εταιριών Ολυμπιακών Αερογραμμών και Ολυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες.
Σχέδιο εξασφάλισης των εργαζομένων
Στη συνέχεια, όπως ανέφερε, το ελληνικό δημόσιο θέτει σε εφαρμογή τα μέτρα για την κάλυψη των εργαζομένων της Ολυμπιακής. Όπως δήλωσε ο υπουργός, η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για το αύριο της Ολυμπιακής και ανακοίνωσε τα εξής:
- Μέτρα για τους 4.593 τακτικούς υπαλλήλους σε τρεις βασικούς άξονες: Ενίσχυση του ασφαλιστικού, συνέχιση της απασχόλησης, εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης
Ενίσχυση του ασφαλιστικού
- Για τους εργαζόμενους που έχουν προσληφθεί πριν από την 1-1-1993, ανεξαρτήτως ειδικότητας, εφαρμόζεται αναλογικά το καθεστώς του ν. 1759/88 (άρθρο 5, παρ. 4).
- Το μέτρο αυτό αφορά 2.745 εργαζομένους (2.103 πλήρη σύνταξη, οι υπόλοιποι αύξηση ενσήμων κατά 50%)
- Οσοι συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση μπορούν να καταθέσουν σχετική αίτηση
Συνέχιση της απασχόλησης
Σε όσους επιθυμούν να συνεχίσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία δίνεται η δυνατότητα:
- Μεταφοράς στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ
- Στήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση
- Εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης
- Δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρείες
Δυνατότητα μεταφοράς στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ
Εχουν εντοπιστεί πάνω από 14.317 θέσεις :
- 3.862 θέσεις στο ΥΜΕ ή σε φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ
- 10.455 θέσεις σε άλλα υπουργεία και φορείς του δημοσίου
Σε πολλές από αυτές τις θέσεις οι τακτικές αποδοχές είναι στην ίδια τάξη μεγέθους με τις σημερινές στην Ολυμπιακή.
Ακόμα κι εκεί που υπάρχουν μισθολογικές διαφορές, θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού μέχρι 500 ευρώ.
Διαδικασία θα διεκπεραιωθεί από Ειδική Επιτροπή, με εκπροσώπηση εργαζομένων
3.680 θέσεις στο ΥΜΕ και τους εποπτευόμενους οργανισμούς του και άλλες 10.455 θέσεις στο δημόσιο τομέα.
Στήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση
Αμέσως μετά τη λύση της σχέσης εργασίας με την Ολυμπιακή, κάθε εργαζόμενος δικαιούται ειδικό επίδομα για διάστημα 12 μηνών κι έως την εύρεση νέας εργασίας βάσει κλίμακας:
1ος και 4ος μήνας: 100% των καθαρών τακτικών αποδοχών
5ος και 8ος μήνας: 70% των καθαρών τακτικών αποδοχών
9ος και 10ος μήνας: 60% των καθαρών τακτικών αποδοχών
11ος και 12ος μήνας: 50% των καθαρών τακτικών αποδοχών
Εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης
Μέσω ΟΑΕΔ, όλοι οι εργαζόμενοι θα λάβουν εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης αντίστοιχο με το ποσό που θα έπαιρναν από τον εργοδότη τους τη στιγμή που λύεται η σύμβασή τους.
Δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρείες
Ολοι οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν, εφόσον συμφωνήσουν με τους επενδυτές στις νέες εταιρείες.
Ειδικά οι πιλότοι και τεχνικοί εξαιτίας των ειδικών γνώσεών τους
εποχικοί λόγω της εμπειρίας και των ανταγωνιστικότερων αποδοχών τους
Ειδικά για τους πιλότους
Θα λάβουν εφάπαξ ποσό της κοινωνικής ενίσχυσης
Θα έχουν ευνοϊκή μεταχείριση σε σχέση με το ασφαλιστικό τους, βάσει ν. 1759/88 και νομολογίας Αρείου Πάγου.
Ειδική συμφωνία για πρόσθετα μέτρα μετάβασης.
Μέτρα για τους εποχικούς υπαλλήλους
Θα ισχύσει και για την Ολυμπιακή η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε ποσοστό 50% που προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 3051,2002 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει
Ειδικότερα για τους φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ, η εμπειρία των εποχικών υπαλλήλων της Ολυμπιακής θα ληφθεί υπόψη με ειδική βαρύτητα για συμμετοχή σε διαγωνισμούς
Ειδικό πρόγραμμα ΟΑΕΔ για επανένταξή τους στην αγορά εργασίας
Ενίσχυση σε εργοδότες (25 ευρώ ημερησίως για τρία χρόνια)
Διατήρηση εργαζομένου για 1 ακόμη έτος.