Γρήγορη εκκαθάριση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τμηματική πώλησή της, με συνοπτικές διαδικασίες προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης, με τις προκηρύξεις των διαγωνισμών να δημοσιεύονται την ερχόμενη εβδομάδα στον ελληνικό και διεθνή Τύπο.
Γρήγορη εκκαθάριση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και τμηματική πώλησή της, με συνοπτικές διαδικασίες προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης, με τις προκηρύξεις των διαγωνισμών να δημοσιεύονται την ερχόμενη εβδομάδα στον ελληνικό και διεθνή Τύπο.
H Διυπουργική Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» την Παρασκευή για την έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για την επιλογή ιδιωτών επενδυτών οι οποίοι θα αποκτήσουν τις τρεις εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν στους τομείς του πτητικού έργου, της επίγειας εξυπηρέτησης - cargo και της συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι, η τροπολογία που κατατέθηκε την Πέμπτη την νύκτα στη Βουλή, κατά παρέκκλιση των κανόνων του πτωχευτικού κώδικα, δίνει τη δυνατότητα στα αρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας να επισπεύσουν τις διαδικασίες για την πώληση της ΟΑ και όποιας άλλης δημόσιας επιχείρησης, αντιμετωπίζει προβλήματα με ληξιπρόθεσμα χρέη και κρατικές επιχορηγήσεις που κρίθηκαν παράνομες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών, οι διαδικασίες θα προχωρήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγελθεί. Επίσης, διατηρείται το σήμα και το όνομα της Ολυμπιακής, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη η διαδικασία των διαγωνισμών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Oι εργαζόμενοι
Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι αντιδρούν. Μετά την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπoρίας που αποφάσισε αποχή από το διάλογο που προτείνει ο κ. Χατζηδάκης, χαρακτηρίζοντας τον προσχηματικό, και οι τεχνικοί της Ολυμπιακής (ΕΠΤΑΟΑ) αρνήθηκαν, ευθυγραμμιζόμενοι με τις αποφάσεις της ΟΣΠΑ.
Ταυτόχρονα, η ΓΣΕΕ προανήγγειλε, για την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου, ευρεία συνδικαλιστική σύσκεψη με τη συμμετοχή της ΟΣΠΑ και των Εργατικών Κέντρων των Νομών όπου λειτουργούν αεροδρόμια και υπάρχουν υπηρεσίες της Ολυμπιακής Αεροπορίας με θέμα: «Πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας». Τέλος την Τρίτη συνεδριάζουν οι πιλότοι για να αποφασίσουν ξεχωριστά εάν θα προχωρήσουν σε διάλογο με τον υπουργό.
ΔΕΚΟ
Πάντως αναστάτωση σε όλους τους εργαζόμενους στις προβληματικές ΔΕΚΟ, μεταξύ των οποίων και σε ΟΣΕ - ΕΛΤΑ, έχει προκαλέσει η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών η οποία δρομολογεί την ειδική εκκαθάριση των υπερχρεωμένων δημοσίων επιχειρήσεων και προβλέπει απολύσεις προσωπικού χωρίς αποζημίωση.
Η συγκεκριμένη τροπολογία, πέραν της Ολυμπιακής, όπως εκτιμάται, αφορά συνολικά όλες «τις δημόσιες επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα» και στο εξής θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να τεθούν σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Όπως επισημαίνεται στην τροπολογία-προσθήκη στο νόμο Αλογοσκούφη 3429/2005, για τις προβληματικές ΔΕΚΟ, «οι επιχειρήσεις αυτές είναι δυνατόν να τεθούν υπό καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του πτωχευτικού κώδικα».
Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ θα απολυθούν, καθώς στην παράγραφο 4 της συγκεκριμένης τροπολογίας ορίζεται ότι οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού, θα μπορούν να λύονται στο σύνολό τους χωρίς αποζημίωση.
Ειδικότερα, αναφέρεται: «Ειδικά οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού που συνδέεται με την επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου καθώς και με συμβάσεις έμμισθης εντολής δικηγόρων ή νομικών συμβούλων, μπορούν όλες ή μερικές από αυτές, μετά τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης του Εφετείου, κατά την κρίση του εκκαθαριστή λαμβανόμενες προς το συμφέρον και τις ανάγκες της εκκαθάρισης, να λύονται με αζήμια για την επιχείρηση καταγγελία ή ακόμα και να αναστέλλονται».
Tα κόμματα
Με αφορμή τη συγκεκριμένη τροπολογία ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών κ. Νίκος Σηφουνάκης, δήλωσε ότι ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, επιχειρεί «να επαναφέρει τις εργασιακές σχέσεις σε μεσαιωνικό καθεστώς». Κάλεσε δε τον κ. Χατζηδάκη να την αποσύρει τάχιστα, «γιατί αναιρεί θεμελιώδεις κατακτήσεις του δημοκρατικού πολιτεύματος και προσβάλλει το κεκτημένο του σεβασμού στο δικαίωμα της εργασίας».
Τέλος, κατά την επίσκεψή της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» η γενική γραμματέας του ΚΚΕ κ. Αλέκα Παπαρήγα, δήλωσε οι εργαζόμενοι του χώρου πρέπει να γίνουν μια γροθιά, για να παρεμποδίσουν την πώληση της Ολυμπιακής και πάνω απ' όλα να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων.
Μέτρα στήριξης των εργαζομένων
Σε δύο εβδομάδες θα επισημοποιηθούν από το υπουργείο Μεταφορών τα μέτρα κοινωνικής στήριξης των εργαζομένων στην Ολυμπιακή. Τα παραπάνω δήλωσε ο ΥΜΕ Κωστής Χατζηδάκης την Παρασκευή το βράδυ, με αφορμή την αντίδραση της αντιπολίτευσης σχετικά με την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Η τροπολογία, προσθέτει ο κ. Χατζηδάκης, «προφανώς αναφέρει το αυτονόητο: ότι δηλαδή το πακέτο αυτό δεν θα πληρωθεί από την εταιρεία, που άλλωστε δεν έχει τα χρήματα να το κάνει, αλλά από το Ελληνικό Δημόσιο». «Όσοι επενδύουν στη δημιουργία κατάφωρα πλαστών εντυπώσεων πρέπει να γνωρίζουν ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια» κατέληξε.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ