Εδώ και χρόνια, το Πεκίνο επενδύει σε όλο τον κόσμο σε ψηφιακές υποδομές, λιμάνια και αεροδρόμια, επισημαίνει η εφημερίδα Welt στις στήλες της, εστιάζοντας και στην πολιτική εξουσία την οποία επιδιώκει μέσω των επενδύσεων αυτών το Πεκίνο.
Εδώ και χρόνια, το Πεκίνο επενδύει σε όλο τον κόσμο σε ψηφιακές υποδομές, λιμάνια και αεροδρόμια, επισημαίνει η εφημερίδα Welt στις στήλες της, εστιάζοντας και στην πολιτική εξουσία την οποία επιδιώκει μέσω των επενδύσεων αυτών το Πεκίνο.
Η εφημερίδα δίνει το στίγμα των κινεζικών επενδύσεων – και εν μέρει των επιπτώσεών τους ανά τον κόσμο. Αναφερόμενη στην Ευρώπη, γράφει πως «κινεζικές εταιρείες κατέχουν μερίδια σε δώδεκα ευρωπαϊκά λιμάνια. Το 2012, το Πεκίνο -παρακάμπτοντας τις Βρυξέλλες- εγκαινίασε συνεργασία με την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, στην οποία ανήκουν πλέον 17 χώρες. Μεταξύ αυτών είναι πέντε κράτη των Δυτικών Βαλκανίων, τα οποία δεν είναι μέλη της ΕΕ και θεωρούνται ευάλωτα απέναντι στην ξένη επιρροή. (...) Σε Ελλάδα και Ουγγαρία, με την παρουσία του Πεκίνο στον Πειραιά και σε μια σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Βουδαπέστης-Βελιγραδίου, έχουν αποτραπεί πρωτοβουλίες της ΕΕ που ασκούν κριτική στην Κίνα. Παράλληλα, όμως, η απογοήτευση εξαπλώνεται στην περιοχή λόγω της έλλειψης κινεζικών επενδύσεων, στις οποίες πραγματικά ήλπιζαν».
Στο ίδιο θέμα, η Frankfurter Allgemeine Zeitung παρατηρεί πως «μέχρι και την πρωθυπουργία του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι περισσότεροι Έλληνες φαίνονται πολύ χαλαροί απέναντι στην Κίνα. Οι μόνες διαμάχες με την COSCO προκύπτουν από την πλευρά των αριστερών συνδικάτων και αφορούν τις κακές συνθήκες εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα, ελληνικά δικαστήρια έχουν μπλοκάρει εν μέρει την επέκταση του λιμανιού εξαιτίας της παραβίασης περιβαλλοντικών κανονισμών. Ωστόσο στην Ελλάδα κανείς δεν αμφισβητεί την οικονομική επιτυχία, ακόμη κι αν οι Κινέζοι δεν ανταποκρίθηκαν εντελώς στις συμφωνημένες επενδύσεις».