Καλά κρατεί το σίριαλ της συμμετοχής της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου, καθώς το Βερολίνο προχωράει στη συμφωνία, παρά τις συστάσεις της ΕΕ, με την εταιρεία πάντως να παίρνει τελικά μικρότερο μερίδιο.
Καλά κρατεί το σίριαλ της συμμετοχής της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου, καθώς το Βερολίνο προχωράει στη συμφωνία, παρά τις συστάσεις της ΕΕ, με την εταιρεία πάντως να παίρνει τελικά μικρότερο μερίδιο.
Σύμφωνα με το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), η συμμετοχή της Cosco στην εταιρία εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού εμπορευμάτων στο λιμάνι του Αμβούργου θα είναι τελικά σημαντικά περιορισμένη σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε πώληση του 35%. Οι Κινέζοι θα αποκτήσουν τελικά μερίδιο 24%.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στην Cosco δεν θα παραχωρηθεί συμβατικό δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές επιχειρηματικές αποφάσεις ή αποφάσεις που αφορούν το προσωπικό της εταιρίας, ενώ δεν θα διορίζει μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς έγινε την εβδομάδα αυτή αντικείμενο επικρίσεων, και εκ μέρους των εταίρων του στον κυβερνητικό συνασπισμό, εξαιτίας του σχεδίου.
Η Κομισιόν εξέτασε το σχέδιο και έδωσε αρνητική γνωμοδότηση την άνοιξη με το επιχείρημα ότι ευαίσθητες πληροφορίες για τις λιμενικές δραστηριότητες θα περάσουν στα χέρια της Κίνας, αποκάλυψε η Handelsblatt.
Εξάλλου, ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν, κατά τη συνάντησή του με τον Γερμανό καγκελάριο, απέφυγε να επικρίνει ευθέως τη συμφωνία για το λιμάνι του Αμβούργου με την κινεζική εταιρεία Cosco, την περασμένη εβδομάδα αμφισβήτησε την απόφαση να «αφήσουμε την Κίνα να επενδύσει σε βασικές υποδομές» και προειδοποίησε ότι η Ευρώπη ήταν «αφελής» απέναντι στις κινεζικές αγορές στο παρελθόν «επειδή νομίζαμε ότι η Ευρώπη ήταν ένα ανοιχτό σούπερ μάρκετ».
naftemporiki.gr