«Για να μη θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις» τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή την προ ημερών (21/10) απώλεια του 45χρονου κυβερνήτη του ρυμουλκού «Ποθητός III», κατά τη διάρκεια ρυμούλκησης του κρουαζιερόπλοιου «Azamara Journey», στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου.
«Για να μη θρηνήσουμε και νέα θύματα, θέτουμε κάθε αρμόδιο προ των ευθυνών του και περιμένουμε άμεσες δράσεις» τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή την προ ημερών (21/10) απώλεια του 45χρονου κυβερνήτη του ρυμουλκού «Ποθητός III», κατά τη διάρκεια ρυμούλκησης του κρουαζιερόπλοιου «Azamara Journey», στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου.
Όπως επισημαίνει, «η αλήθεια είναι ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του συγκεκριμένου ρυμουλκού ήταν ανεπαρκείς για τη ρυμούλκηση ενός κρουαζιερόπλοιου αυτού του μεγέθους, γεγονός που καταδεικνύει το κενό που διέπει τις ρυμουλκήσεις στην Ελλάδα και τα τεράστια προβλήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας της παρωχημένης νομοθεσίας».
Η Ένωση υπογραμμίζει πως κατά καιρούς έχει γνωστοποιήσει στις αρμόδιες Υπηρεσίες τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο για πολλά έτη, «υποβαθμίζοντας την ποιότητα των ρυμουλκικών υπηρεσιών στη χώρα μας, καθιστώντας αυτές υποδεέστερες των αντίστοιχων υπηρεσιών που παρέχονται σε άλλους ευρωπαϊκούς λιμένες».
Παρατηρεί, επίσης, «με πλήρη γνώση, αλλά και την ευθύνη που μας αναλογεί, ότι η υποβάθμιση αυτή λειτουργεί εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος, ενώ αντίθετα ευνοεί κάποιους μεμονωμένους πλοιοκτήτες, εφοπλιστές και χρήστες λιμένων που δεν έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά το πρόσκαιρο κέρδος».
Θεωρεί δε επιτακτική την ανάγκη για:
α) άμεση έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο θα εναρμονίζει το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τα διεθνή πρότυπα των αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (391/2009) και του ΙΜΟ.
β) εκσυγχρονισμό του ελληνικού στόλου ρυμουλκών.
«Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναδεικνύει επίσης τις ευθύνες της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο, ενάντια ακόμα και στις Κοινοτικές Οδηγίες (κανονισμός 1084/2017), παρά τις διαρκείς και επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις της Ένωσης, αρνήθηκε να εντάξει τον κλάδο μας στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο για να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη μας, να ανανεώσουν σταδιακά τον στόλο των ρυμουλκών τους.
Ο κλάδος μας έχει καταθέσει την πρότασή του, η οποία αφορά στην κατασκευή περισσότερων από 30 νέων σύγχρονων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, με μεγαλύτερη ελκτική δύναμη, σύγχρονο εξοπλισμό και καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Επανειλημμένως έχει επισημανθεί προς όλους τους αρμόδιους ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και τη μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, την ίδια στιγμή που η ηγετική θέση της χώρας μας στη Ναυτιλία και οι εξελίξεις στα μεγέθη των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθιστούν επιτακτική την ανανέωσή του» δηλώνει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
naftemporiki.gr