Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 09 Οκτωβρίου 2008 11:27

Προστασία των καταναλωτών για πωλήσεις μέσω Ιντερνετ

Πρόταση οδηγίας η οποία απλουστεύει τη σημερινή κοινοτική νομοθεσία για τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, ενισχύοντας την προστασία των καταναλωτών, υιοθέτησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτρόπου, Μεγκλένα Κούνεβα.

Πρόταση οδηγίας η οποία απλουστεύει τη σημερινή κοινοτική νομοθεσία για τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, ενισχύοντας την προστασία των καταναλωτών, υιοθέτησε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτρόπου, Μεγκλένα Κούνεβα.

Η πρόταση της Κομισιόν εξασφαλίζει ότι οι καταναλωτές, θα λαμβάνουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με την τιμή και τις πρόσθετες επιβαρύνσεις και τέλη πριν υπογράψουν μια σύμβαση.

Επιπλέον θα ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών από την καθυστερημένη παράδοση και τη μη παράδοση. Ενισχύει επίσης τα δικαιώματά τους σε θέματα όπως οι περίοδοι υπαναχώρησης, οι επιστροφές εμπορευμάτων, οι επιστροφές χρημάτων, οι επισκευές, οι εγγυήσεις και οι καταχρηστικές ρήτρες.

Απλοποίηση νομοθεσίας

Η απλοποίηση της νομοθεσίας θα είναι επωφελής και για τους εμπόρους, δεδομένου ότι ένα τυποποιημένο σύνολο καταναλωτικών συμβάσεων θα μειώσει τις διοικητικές δαπάνες έως και 97%.

Συγκεκριμένα, η πρόταση οδηγίας υποχρεώνει τον έμπορο να παρέχει στον καταναλωτή σύνολο σαφών πληροφοριών για όλες τις καταναλωτικές συμβάσεις, ούτως ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει συνειδητές επιλογές.

Ο έμπορος θα είναι υποχρεωμένος να παραδώσει το εμπόρευμα στον καταναλωτή μέσα σε 30 ημερολογιακές ημέρες κατ' ανώτατο όριο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Ο έμπορος αναλαμβάνει τους κινδύνους και τα έξοδα για τη φθορά ή την απώλεια του εμπορεύματος έως τη στιγμή που θα το παραλάβει ο καταναλωτής. Σε περίπτωση καθυστέρησης της παράδοσης ή μη παράδοσης, ο καταναλωτής θα έχει δικαίωμα σε επιστροφή χρημάτων το ταχύτερο δυνατό και όχι αργότερα από 7 ημέρες από την καθορισμένη ημερομηνία παράδοσης.

Δεκατέσσερις ημέρες

Η περίοδος υπαναχώρησης του αγοραστή καθορίζεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων ο καταναλωτής μπορεί να αλλάξει γνώμη.

Σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος θα υπάρχει ένα και μοναδικό σύνολο μέτρων για όλους τους καταναλωτές, δηλαδή κατ' αρχάς επισκευή ή αντικατάσταση, και κατόπιν μείωση της τιμής ή επιστροφή των χρημάτων.

Σύμφωνα με την πρόταση οδηγίας οι γενικές υποχρεώσεις πληροφόρησης εφαρμόζονται επίσης στους πλειστηριασμούς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών (e-auctions).

Τέλος, ενισχύονται οι διατάξεις προστασίας των καταναλωτών για «πωλήσεις υπό πίεση», λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο αριθμό καταγγελιών από καταναλωτές.

Του ανταποκριτή μας ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΛΟΥ