Οι εκτιμήσεις ότι έως και το 80-90% του ρωσικού πετρελαίου θα συνεχίσει να ρέει, παρακάμπτοντας την όποια ζημιά επιχειρούν να προκαλέσουν στην Μόσχα οι G7 με το πλαφόν ατην τιμή του, δεν είναι παράλογες, σύμφωνα με όσα δηλώνει στο Reuters αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών.
Οι εκτιμήσεις ότι έως και το 80-90% του ρωσικού πετρελαίου θα συνεχίσει να ρέει, παρακάμπτοντας την όποια ζημιά επιχειρούν να προκαλέσουν στην Μόσχα οι G7 με το πλαφόν ατην τιμή του, δεν είναι παράλογες, σύμφωνα με όσα δηλώνει στο Reuters αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών.
Η Ρωσία μπορεί να έχει πρόσβαση σε αρκετά δεξαμενόπλοια για να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου της.
Η Ομάδα των Επτά πλουσιότερων χωρών συμφώνησε τον περασμένο μήνα να περιορίσει τις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου σε χαμηλή τιμή μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου, ωστόσο, κύριοι παράγοντες της παγκόσμιας βιομηχανίας πετρελαίου αντέδρασαν, υποστηρίζοντας η κίνηση θα μπορούσε να προκαλέσει παράλυση στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παρότι μήνες συζητήσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και ασφαλιστικών, εμπορικών και ναυτιλιακών εταιρειώ άμβλυναν τις ανησυχίες τώρα όλα τα μέρη συνειδητοποιούν τώρα ότι η Ρωσία μπορεί σε μεγάλο βαθμό να παρακάμψει το σχέδιο με τα δικά τους πλοία και υπηρεσίες.
Σε ένα τέτοιο σενάριο, μόνο 1 έως 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού και διυλισμένων προϊόντων θα περιορίζονταν ημερησίως. Σημειώνεται ότι η Ρωσία εξήγαγε πάνω από 7 εκατομμύρια bpd τον Σεπτέμβριο.
Το πλαφόν θα μπορούσε να δημιουργήσει οικονομικές και τεχνικές δυσκολίες για τη Ρωσία, αλλά θα στερούσε επίσης το 1-2% της παγκόσμιας προσφοράς της, την ώρα που ο πληθωρισμός αυξάνεται και μια ύφεση διαφαίνεται.
Ινδία και Κίνα αύξησαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου με μεγάλες εκπτώσεις τους τελευταίους μήνες, αλλά καμία δεν έχει επικυρώσει το πλαφόν. Η Ινδία πάντως είπε αυτή την εβδομάδα ότι θα εξετάσει το σχέδιο .
"Θεωρητικά υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος σκιώδης στόλος για να συνεχιστούν οι ροές ρωσικού αργού μετά τις 5 Δεκεμβρίου", δήλωσε στο Reuters ο Andrea Olivi, παγκόσμιος επικεφαλής στον γίγαντα εμπορίας υγρών φορτίων Trafigura.
"Πολλά από αυτά τα σκιώδη πλοία θα είναι σε θέση να αυτοασφαλιστούν ή θα μπορούν να ασφαλιστούν από τη ρωσική P&I", πρόσθεσε, αναφερόμενος στην ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης.
Ο Daniel Ahn, πρώην επικεφαλής οικονομολόγος στο Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, λέει ότι οι χώρες που επιβάλλουν κυρώσεις στη Ρωσία υπερεκτίμησαν τον έλεγχό τους στο παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου.
"Το μόνο που πρόκειται να αλλάξει είναι η διαδρομή του πετρελαίου... και να κάνει τη ζωή δύσκολη για όλους τους άλλους, κάτι που συμβαίνει αυτή τη στιγμή ούτως ή άλλως", δήλωσε ο Ahn.
«Οι G7 αυτοπυροβολήθηκαν», τονίζει
Η JP Morgan βλέπει τον αντίκτυπο του ανώτατου ορίου τιμών ως υποτονικό, με τη Ρωσία να παρακάμπτει σχεδόν πλήρως την απαγόρευση,
naftemporiki.gr