Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από το κατά πόσο η κυβέρνηση θα προχωρήσει εκ νέου στην επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, αρχής γενομένης από το Νοέμβριο. Ζήτημα το οποίο δεν απέκλεισε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Της Ραλλούς Αλεξοπούλου
[email protected]
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από το κατά πόσο η κυβέρνηση θα προχωρήσει εκ νέου στην επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, αρχής γενομένης από το Νοέμβριο. Ζήτημα το οποίο δεν απέκλεισε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Ωστόσο έθεσε τρεις παραμέτρους βάση των οποίων θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις :
·Οι παρεμβάσεις που θα αποφασιστούν σε επίπεδο ηγετών της Ε.Ε., σήμερα και αύριο στις Βρυξέλλες, για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών στην ενέργεια.
· Η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και πιο συγκεκριμένα των εσόδων έως το τέλος του Οκτωβρίου προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος.
· Η πορεία των διεθνών τιμών το επόμενο χρονικό διάστημα και οι ανάγκες της αγοράς.
Άλλωστε σύμφωνα με αρμόδιες πηγές το κόστος μιας τέτοιας παρέμβασης δεν είναι μεγάλο, εκτιμάται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ το μήνα.
Μπορεί η πτωτική πορεία της διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου να βοηθά στη λήψη μέτρων καθώς μειώνεται η επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό από την επιδότηση που καταβάλλεται για το ηλεκτρικό ρεύμα, όμως η αβεβαιότητα παραμένει υψηλή για το μέλλον και τη διακύμανση της τιμής του. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κ. Σταϊκούρας επαναλαμβάνει συνεχώς ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρξει δημοσιονομικός εκτροχιασμός. Ωστόσο, όπως τόνιζαν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, αν διατηρηθεί η πτώση της τιμής του φυσικού αερίου, τότε αυτό θα δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο για το 2023 και θα οδηγήσει και πάλι τότε σε αλλαγή πολιτικής.