Για την ολοκλήρωση των έργων στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας, έως τα μέσα του 2010 στο τμήμα μέχρι την Τσακώνα και έως τέλος του 2010 στο τμήμα έως την Καλαμάτα, δεμεύθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του έργου.
Για την ολοκλήρωση των έργων στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τριπόλεως - Καλαμάτας, έως τα μέσα του 2010 στο τμήμα μέχρι την Τσακώνα, και έως τέλος του 2010 στο τμήμα έως την Καλαμάτα, συμπεριλαμβανομένου και του περιφερειακού της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, δεμεύθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια επιθεώρησης του έργου.
«Το τμήμα Κόρινθος - Καλαμάτα θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2010 και θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Ως το τέλος του 2011 θα έχει κατασκευαστεί και το κομμάτι Λεύκτρο - Σπάρτη», τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και διευκρίνισε ότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα, η διαδρομή Κόρινθος - Καλαμάτα υπολογίζεται ότι θα είναι διάρκειας μίας ώρας και ενός τετάρτου, ενώ η διαδρομή Κόρινθος - Σπάρτη μιάμισης ώρας.
Παράλληλα, δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την ταχύτητα εκτέλεσης της διαδικασίας, εκτιμώντας πως «όλα τα έργα προχωρούν μέσα στους χρόνους που είχαμε προβλέψει και μπορώ να πω μάλιστα ότι τα έργα της παραχώρησης γίνονται πιο σύντομα απ' αυτόν, που προβλέπει η σύμβαση».
«Δεν είναι σπουδαία η αύξηση των διοδίων»
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ρωτήθηκε και για την αύξηση των διοδίων, πριν την ολοκλήρωση κατασκευής του έργου. «Αν δεν κάναμε αύξηση των διοδίων, θα έπρεπε το δημόσιο, που προχωρά σε λιμάνια κι άλλους δρόμους ανάπτυξης και σ' ένα σωρό έργα σε όλη τη χώρα, να πληρώσει ακόμα περισσότερα λεφτά. Το δημόσιο δεν τα είχε αυτά τα λεφτά κι αυτή την αύξηση την πληρώνουν οι χρήστες. Εν πάση περιπτώσει, δε νομίζω ότι είναι τίποτα σπουδαίο η αύξηση αυτή», απάντησε ο κ. Σουφλιάς και πρόσθεσε:
«Επιπλέον, με το διαγωνισμό που κάναμε -κι έχει διαφορά από τους διαγωνισμούς που γίνονταν πιο πριν- το δημόσιο παίρνει ένα ποσοστό από τα ακαθάριστα έσοδα των διοδίων. Από το ποσοστό αυτό, το δημόσιο μετά 5-6 χρόνια θα έχει συγκεντρώσει αρκετά λεφτά, αρκετά δισεκατομμύρια. Τότε θα αποφασίσει αν θέλει να μειώσει τα διόδια ή αν θέλει να κατασκευάσει με αυτά τα χρήματα κι άλλους δρόμους, γιατί η Ελλάδα είναι γεμάτη από δρόμους που θέλουν ανακατασκευή».
Τον υπουργό υποδέχθηκαν στα διόδια Σπαθοβουνίου και συνοδεύουν στην περιοδεία του, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Νίκος Αγγελόπουλος, οι βουλευτές Πέτρος Τατούλης, Αθηνά Κόρκα και Κων/νος Κόλλιας και οι νομάρχες Λακωνίας Κώστας Φούρκας, Κορινθίας Νίκος Ταγαράς, Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος, Αρκαδίας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος και Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος, ο οποίος είναι και πρόεδρος της ΕΝΑΕ.
Ο κ. Σουφλιάς επιθεώρησε τις σήραγγες Στέρνας & Νεοχωρίου, στο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη και το δεύτερο κλάδο της σήραγγας Αρτεμισίου, όπου πυροδότησε και έκρηξη στο κατασκευαζόμενο τμήμα της σήραγγας.
Στη συνέχεια, ο υπουργός κατευθύνθηκε στο Καλογερικό, στη σήραγγα Ραψομάτη, στον κόμβο του Λεύκτρου για να καταλήξει στην Τσακώνα, όπου επιθεώρησε το τμήμα του δρόμου που καταστράφηκε από κατολίσθηση το Φεβρουάριο του 2003.
«Από εδώ αρχίζει το τόξο, οι γέφυρες. Είναι ένα από τα πιο σύνθετα και δύσκολα έργα, που γίνονται στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε. Κάτω από εδώ υπάρχει μια κατασκευή 20 μέτρων περίπου με υποστυλώματα και με διάφορες άλλες κατασκευές, καθώς βρισκόμαστε σε μια περιοχή, που κρίνεται κατολισθαίνουσα. Το 2003, το Φεβρουάριο, ο δρόμος που είχε κατασκευαστεί, καταστράφηκε. Είχαμε δηλαδή, ένα τεχνικό ανοσιούργημα», σημείωσε ο κ. Σουφλιάς και συμπλήρωσε: «Ως αποστολή μας έχουμε να φτιάξουμε ένα ασφαλές έργο και για το λόγο αυτό γίνονται ειδικές κατασκευές με ειδική προσοχή και μελέτη. Τόσο στη μελέτη, όσο και, τώρα, στην κατασκευή υπάρχουν Γερμανοί σύμβουλοι, ειδικοί σε τέτοιου είδους έργα».