Το τελικό σχέδιο για τους εργαζόμενους στην Ολυμπιακή παρουσίασε το απόγευμα ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, επαναλαμβάνοντας πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο, με ειδική μέριμνα για όλους.
Το τελικό σχέδιο για τους εργαζόμενους στην Ολυμπιακή παρουσίασε το απόγευμα ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, επαναλαμβάνοντας πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο, με ειδική μέριμνα για όλους.
Το κόστος του φτάνει το 1,16 δισ. ευρώ, δηλαδή, όπως ανέφερε, όσο είναι το έλλειμμα της Ολυμπιακής για τρία χρόνια, «γεγονός που σημαίνει ότι πέραν αυτού ο Έλληνας φορολογούμενος δε πρόκειται να πληρώσει άλλα χρήματα για μια ζημιογόνο εταιρεία».
Πιο αναλυτικά, σε ότι αφορά τα μέτρα, όλοι οι εργαζόμενοι θα λάβουν από τον ΟΑΕΔ εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης αντίστοιχο με το ποσό που θα έπαιρναν από τον εργοδότη τους τη στιγμή που λύεται η σύμβασή τους. Το ποσό αυτό προκύπτει με βάση την προϋπηρεσία τους.
Στους 4.593 τακτικούς υπαλλήλους δίνεται η δυνατότητα μετάταξής τους στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ με αντίστοιχες τακτικές αποδοχές ανά ειδικότητα, ενώ σε περίπτωση μισθολογικών διαφορών, προβλέπεται μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού μέχρι 500 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το ασφαλιστικό, για όλους τους εργαζόμενους προβλέπεται ενίσχυση και συγκεκριμένα για όσους έχουν προσληφθεί πριν από την 1-1-1993, η ενίσχυση αφορά την προσαύξηση ενσήμων κατά 50%. Όσοι συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση μπορούν, αν το επιθυμούν, να καταθέσουν σχετική αίτηση. Ειδικά για τους Ιπτάμενους συνοδούς-Φροντιστές που πλήρωναν κατά 23% μεγαλύτερες εισφορές, προβλέπεται προσαύξηση κατά 50% στα ασφαλιστικά τους ημερομίσθια και επιπλέον προσαύξηση ενσήμων κατά 50%.
Σχετικά με το επίδομα κοινωνικής μετάβασης οι τελικές ρυθμίσεις προβλέπουν ότι αμέσως μετά τη λύση της σχέσης εργασίας με την Ολυμπιακή, κάθε εργαζόμενος που δεν επιλέγει να μεταφερθεί στο Δημόσιο, ούτε να συνταξιοδοτηθεί, δικαιούται ειδικό επίδομα για διάστημα 12 μηνών και έως την εύρεση νέας εργασίας.
Για τους πιλότους προβλέπεται ειδικό μηνιαίο βοήθημα από ένα έως έξι χρόνια για όσους συνταξιοδοτηθούν, έτσι ώστε η σύνταξη - μαζί με το βοήθημα - να φτάνει το 75% των τακτικών τους αποδοχών. Επιπλέον Επίδομα Κοινωνικής Μετάβασης πέραν του ενός έτους στην περίπτωση που κάποιος πιλότος μείνει άνεργος. Το επίδομα θα κυμαίνεται από 55% στο 1ο εξάμηνο του δεύτερου έτους έως 76% στο τέταρτο έτος, προκειμένου να μην αποτελέσει λόγο για την αποφυγή ανεύρεσης εργασίας. Τέλος, για τους εποχικούς υπαλλήλους που δούλεψαν στην Ολυμπιακή εντός του 2008 και ξεπερνούν τα 3.000 άτομα, θα πάρουν επίδομα ανεργίας για ένα χρόνο αντί έξι μήνες και θα καλύπτονται οι ασφαλιστικές τους εισφορές.
Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει Ειδικό Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ με δύο εναλλακτικές δυνατότητες:
- Συμμετοχή σε Πρόγραμμα επιχορήγησης ιδιωτικών επιχειρήσεων για την πρόσληψη εποχικών υπαλλήλων, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Στην περίπτωση αυτή θα επιδοτούνται επιχειρήσεις με 25 ευρώ την ημέρα για τα δύο πρώτα χρόνια και με 28 για τον τρίτο χρόνο, για την πρόσληψη υπαλλήλων από την Ολυμπιακή.
- Δυνατότητα επιχορήγησης των ίδιων των εργαζομένων για τη δημιουργία της δικής τους μικρής επιχείρησης. Για κάθε νέο ελεύθερο επαγγελματία μπορεί να δοθεί επιχορήγηση ύψους 30.000 ευρώ.
Μάλιστα, δίνεται και η δυνατότητα σύμπραξης μεταξύ δύο εποχικών.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ακόμη πως σε εννιά χρόνια το κράτος θα έχει αποσβέσει το κόστος αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, ενώ θα μείνει στο Δημόσιο το ποσό που θα πάρει από την πώληση των τριών εταιρειών.
Οι τελικές ρυθμίσεις για τους εργαζομένους θα περιληφθούν στο σχέδιο που θα κατατεθεί την Παρασκευή στη Βουλή και θα συζητηθεί την προσεχή εβδομάδα.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι την 1η Νοεμβρίου θα ανακοινωθούν οι υποψήφιοι επενδυτές που έχουν κατ’ αρχήν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ