Στα 192,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της «Πλαίσιο» το πρώτο εξάμηνο του 2022 από 199,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο, εμφανίζοντας μείωση κατά 3,53%.
Στα 192,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της «Πλαίσιο» το πρώτο εξάμηνο του 2022 από 199,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο, εμφανίζοντας μείωση κατά 3,53%.
Μονοψήφια κατά 6,9% ήταν η μείωση του EBITDA στα 6,2 εκατ. ευρώ από 6,6 εκατ. ευρώ το πρώτοι εξάμηνο του 2021. Επίσης, σημειώθηκε μικρή υποχώρηση των κερδών πριν και μετά τη φορολογία στα 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ (-12%) και σε 1,3 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ. ευρώ (-11%), αντίστοιχα.
Την ίδια περίοδο η ταμειακή ρευστότητα ανήλθε στα 26,8 εκατ. ευρώ και η καθαρή ρευστότητα, αφαιρουμένου του τραπεζικού δανεισμού, στα 14,1 εκατ. ευρώ, με παράλληλη σημαντική αποπληρωμή των προμηθευτών. Παράλληλα διατηρεί ισχυρή κεφαλαιακή βάση πλέον των 100 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του εξαμήνου, ο πρόεδρος, Γεώργιος Γεράρδος, ανέφερε τα εξής: «Σε μία δύσκολη για την οικονομία περίοδο, ο Όμιλος πέτυχε να διατηρήσει τον κύκλο εργασιών στα υψηλά επίπεδα του 2021, πετυχαίνοντας μάλιστα αύξηση 1,42%, αν αφαιρεθεί η επίπτωση της ψηφιακής μέριμνας. Έμφαση δίδεται για μια ακόμη περίοδο, στις πωλήσεις των λευκών συσκευών, η μεγέθυνση των οποίων προσεγγίζει το 20%, ενώ ισχυρή διψήφια άνοδο κατά 14% εμφανίζει και ο τομέας της τηλεφωνίας.
Παράλληλα, η αποτελεσματική διαχείριση των μεγεθών που συνθέτουν το κόστος πωληθέντων οδήγησε το μικτό κέρδος σε υψηλότερα επίπεδα. Ιδιαίτερη επιτυχία σημειώθηκε και στην ανάπτυξη των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες μας.
Ωστόσο, οι δυσμενείς εξωτερικοί παράγοντες, και κυρίως, το ενεργειακό κόστος και οι ανισορροπίες στην εφοδιαστική διαδικασία, σε συνδυασμό με το κόστος επαναπροσαρμογής του Ομίλου στη μετά-Covid λειτουργία του, ώθησαν σε ελαφρά χαμηλότερα επίπεδα το EBITDA και τα αποτελέσματα μετά από φόρους. Ιστορικά όμως, το σημαντικότερο μέρος των ετήσιων αποτελεσμάτων του Ομίλου διαμορφώνεται κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης.
Στο πλαίσιο αυτό εντείνουμε τις προσπάθειες για συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, με έμφαση σε αυτό που επηρεάζεται λιγότερο από εξωγενείς παράγοντες, και διευρύνουμε συνεχώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Σε ένα αβέβαιο περιβάλλον, με διαρκείς μεταβολές των μακροοικονομικών δεδομένων, η παραπάνω στόχευση είναι το δίχως άλλο φιλόδοξη».
Ο διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Γεράρδος προσέθεσε: «Το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν μια πορεία ανώμαλου δρόμου. Κάθε εταιρία είχε να αντιμετωπίσει τον οικουμενικό αντίκτυπο του πολέμου και της εκτόξευσης του κόστους ενέργειας, αλλά και συγκεκριμένα ο δικός μας κλάδος είχε να διαχειριστεί μια άνιση σύγκριση μεγεθών με το 2021 σε προϊόντα τεχνολογίας, τα οποία είχαν τότε ακραίες αυξήσεις λόγω της τάσης του Work From Home και του μεγαλύτερης έκτασης προγράμματος ψηφιακής μέριμνας Ι.
Παρ' όλα αυτά, το Πλαίσιο σημείωσε σημαντική αύξηση μεριδίου στις στρατηγικές κατηγορίες των προϊόντων τεχνολογίας, laptop και tablet, αλλά και στις εξίσου στρατηγικές κατηγορίες των smartphones, αναλωσίμων, επίπλων, games και μικρών και μεγάλων οικιακών συσκευών, όπου στα κινητά και στις οικιακές συσκευές υπήρξε και εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων. Εμπορικά ορόσημα του πρώτου εξαμήνου υπήρξαν το πρόγραμμα ψηφιακή μέριμνα ΙΙ και η προετοιμασία για το πρόγραμμα ανακυκλώνω - αλλάζω συσκευή, με το δεύτερο να διακρίνεται ως μια εξαιρετική πρωτοβουλία, όχι μόνο σε εμπορικό επίπεδο, αλλά κυρίως ως μια ουσιαστική κίνηση συνεισφοράς της χώρας μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Νέα ενέργεια του Πλαισίου ήταν η έμφαση στις κάθετες αγορές και συγκεκριμένα η συμμετοχή στην έκθεση Horeca, όπου στις μέρες έκθεσης πάνω από 15.000 επιχειρήσεις των κλάδων εστίασης και τουρισμού επισκέφτηκαν το περίπτερο του Πλαισίου και εμπλούτισαν τη βάση εταιρικών πελατών μας. 'Άξια αναφοράς επίσης είναι η αυξητική τάση του καναλιού καταστημάτων. Στο πρώτο εξάμηνο η συμμετοχή του δικτύου καταστημάτων στις συνολικές πωλήσεις ήταν 54% και αυτό ενισχύθηκε περαιτέρω την σχολική περίοδο, όπου καταστήματα και ταμεία ήταν γεμάτα με πελάτες σε σημείο που θύμιζαν προ Covid εποχές, με το ποσοστό συμμετοχής να ξεπερνάει το 60%.
Με βάση αυτές τις εξελίξεις, το πρώτο εξάμηνο ανακαινίσαμε πέντε καταστήματα και επεκτείναμε το κατάστημά μας στο Ηράκλειο Κρήτης για να συμπεριλάβουμε την κατηγορία των οικιακών συσκευών. Κλείνουμε με τα πιο ουσιαστικά, τη συνεισφορά του Πλαισίου στο κοινωνικό σύνολο. Το πρώτο εξάμηνο διευρύναμε τον άξονα της εκπαιδευτικής ρομποτικής, όπου με την «χρυσή» ομάδα των Plaisiobots αξιολογήθηκαν 57 ομάδες για τον διαγωνισμό ρομποτικής Plaisiobots The Race και οι τρεις νικητήριες ομάδες επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο MIT στη Βοστώνη, γνωρίζοντας σπουδαίους καθηγητές τεχνολογίας και ανερχόμενα start-ups ρομποτικής».