Έξι νέοι προορισμοί που θα διατηρηθούν και στο χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων, καθώς και η ενίσχυση της μόνιμης βάσης προσωπικού στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία remote call center, σηματοδοτούν την επένδυση της Aegean στην πόλη και τη δυναμική ανάπτυξή της, σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας στη θεματική ενότητα «Μεταφορές και Έξυπνη Κινητικότητα», που συνδιοργάνωσαν το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο και η ΔΕΘ-Helexpo, στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum.
Έξι νέοι προορισμοί που θα διατηρηθούν και στο χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων, καθώς και η ενίσχυση της μόνιμης βάσης προσωπικού στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία remote call center, σηματοδοτούν την επένδυση της Aegean στην πόλη και τη δυναμική ανάπτυξή της, σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας στη θεματική ενότητα «Μεταφορές και Έξυπνη Κινητικότητα», που συνδιοργάνωσαν το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο και η ΔΕΘ-Helexpo, στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum.
«Το καλοκαίρι προσθέσαμε στη Θεσσαλονίκη έξι νέους προορισμούς και τρεις νέες χώρες. Στη Γερμανία με την οποία συνδέαμε τη Θεσσαλονίκη ήδη με έξι προορισμούς, προσθέσαμε το Βερολίνο και το Αμβούργο. Προσθέσαμε την Ιταλία- απευθείας συνδέσεις με Ρώμη και Μιλάνο, την Ελβετία με τη Ζυρίχη και το Βέλγιο με τις Βρυξέλλες. Αυτοί οι προορισμοί θα παραμείνουν και τον χειμώνα γεγονός που δείχνει την προσήλωσή μας στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και τον αναβαθμισμένο ρόλο που η πόλη έχει ήδη και όλοι θέλουμε να τον δούμε να διευρύνεται», επισήμανε ο κ. Γερογιάννης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean υπενθύμισε ότι η εταιρεία αξιοποίησε την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και τη βελτιωμένη λειτουργικότητά του, επενδύοντας στη δημιουργία ενός νέου business class lounge, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της πόλης.
«Στη Θεσσαλονίκη είχαμε πάντοτε μία μόνιμη βάση απασχόλησης, από πληρώματα καμπίνας, κυβερνήτες και συγκυβερνήτες, μία βάση μηχανικών την οποία ενισχύσαμε φέτος το καλοκαίρι και συνεχίζουμε να ενισχύουμε, καθώς αναπτύσσουμε περισσότερη δραστηριότητα. Πέρα από αυτή τη βάση ανθρώπων που είχαμε στη Θεσσαλονίκη, προσθέτουμε και ένα remote call center, κάναμε μία καμπάνια και προσλάβαμε ανθρώπους που ζουν στη Θεσσαλονίκη, να εργάζονται από το σπίτι τους σαν να ήταν στο τηλεφωνικό μας κέντρο στην Αθήνα», σημείωσε, παρατηρώντας ότι «οι νέοι άνθρωποι που είδαμε και όσοι τελικά επιλέξαμε είναι πραγματικά εξαιρετικές περιπτώσεις και διαθέτουν όχι μόνο γνώση και εμπειρία αλλά επαγγελματισμό, διάθεση για εργασία και ψυχή». Εξέφρασε δε τη βούληση «να μπορέσουμε αυτό το βήμα να το επεκτείνουμε σταδιακά, να το κάνουμε ένα κομμάτι της συνολικής μας παρουσίας στην πόλη».
Σε ό,τι αφορά τις έξυπνες μεταφορές και τις αναγκαίες παρεμβάσεις για τα δομικά προβλήματα των αερομεταφορών κ. Γερογιάννης τόνισε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού, διαβεβαιώνοντας ότι «για εμάς οι άνθρωποι είναι ο πυρήνας της δουλειάς μας 22 χρόνια τώρα».
«Θεωρούμε ότι πρέπει η Πολιτεία να πάρει πιο γενναία μέτρα στον τομέα των ανθρώπων και της επιμόρφωσης τους, ξεκινώντας από το θέμα των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όπου πρέπει να προχωρήσουμε σε νέους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Φέτος ήταν μία χρονιά όπου η ελληνική αεροναυτιλία τα πήγε πάρα πολύ καλά, αλλά γνωρίζουμε, γιατί συνεργαζόμαστε με αυτούς τους ανθρώπους, τις ανάγκες που υπάρχουν για περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Οι άνθρωποι είναι αυτοί οι οποίοι θα φέρουν εις πέρας και την καλή υπηρεσία προς τον πελάτη ή επιβάτη αλλά τελικά και στο αποτέλεσμα που θα φέρει κάθε εταιρεία», εξήγησε.
Δεύτερο σημείο όπου είναι αναγκαία η επένδυση χαρακτήρισε τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι, «να εξελιχθούν τα εργαλεία αεροναυτιλίας, γιατί οι άνθρωποι πρέπει να είναι εκεί και πρέπει να είναι επαρκείς για να γίνεται το έργο, αλλά πρέπει να έχουν και κατάλληλα εργαλεία και κατάλληλη επιμόρφωση έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία, για να βελτιώνεται και η αποδοτικότητα του συστήματος». Ως τρίτο σημείο έθιξε «το θεσμικό πλαίσιο που ξεκίνησε εδώ και 4-5 χρόνια με τον διαχωρισμό ΥΠΑ – ΑΠΑ να προχωρήσει στο τέλος του, όπου κι εκεί τίθενται θέματα στελέχωσης, επιπλέον εκπαίδευσης σύμφωνα με τα καινούρια πρότυπα, τη νέα κατάσταση στον τομέα των αερεομεταφορών σε όλη την Ευρώπη και ως τέταρτο το «να γίνει δουλειά στο θέμα της επέκτασης της σεζόν», σημειώνοντας πως η έντονη εποχικότητα και αντίστοιχα η ανάγκη για επιμήκυνση της σαιζόν είναι πάντα ζητούμενο και ίσως τη φετινή χρονιά κάποιοι περιορισμοί, όπως η Κρήτη και η Ρόδος να το πετύχουν, ενώ η ανακοίνωση της κυβέρνησης «για ένα σχήμα κινήτρων για το χειμώνα είναι ενθαρρυντικό, το οποίο ωστόσο μένει να δούμε πως θα εξειδικευτεί και θα υλοποιηθεί».
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Aegean στην τεχνολογία ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι «παραμένει το πεδίο όπου είμαστε πάρα πολύ δραστήριοι, επενδύουμε συνεχόμενα την τελευταία 15ετία και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε».
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε πως η υπηρεσία wi-fi εν πτήσει που είναι ήδη διαθέσιμη σε δέκα αεροπλάνα neo της Aegean «θα είναι σε 14-15 αεροπλάνα μέχρι το τέλος του χρόνου».
Ερωτηθείς για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και οι αερομεταφορές λόγω του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης, εκτίμησε πως όλα αυτά «δημιουργούν έλλειψη προβλεψιμότητας όσον αφορά τον φετινό χειμώνα, εκφράζοντας ωστόσο την πεποίθηση πως «με δεδομένο ότι στην Ελλάδα είμαστε πλέον πάρα πολύ εκπαιδευμένοι στη διαχείριση κρίσεων [...] θα βρούμε τρόπο να χειριστούμε και αυτή την άβολη μη προβλέψιμη χρονιά αλλά δεν έχουμε και δε θα έχουμε ξεκάθαρη εικόνα και για την επόμενη χρονιά, θα μπορέσουμε όμως να τη διαχειριστούμε».
«Έχουμε δείξει μέσα στην πανδημία και ως Aegean την ικανότητά μας την προσαρμοστικότητά μας όταν αλλάζουν απότομα οι συνθήκες. Καταφέραμε στην πανδημία να σταθούμε όρθιοι και να βγούμε και από αυτή την κρίση και πιο σοφοί και καλύτεροι με όλα τα μαθήματα τα οποία έχουμε πάρει», εκτίμησε.
Την έμφαση που δίνει το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στους τομείς των μεταφορών και της αγροδιατροφής, στους οποίους η Ιταλία διαθέτει καλές πρακτικές, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικοί και για την Ελλάδα, υπογράμμισε ο πρόεδρός του, Χρήστος Σαραντόπουλος.
Στις αερομεταφορές και τον σιδηρόδρομο αναφέρθηκε ο αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Χρήστος Γιαννούλης. Συγκεκριμένα, εξήρε τις προσπάθειες της Aegean Airlines, τονίζοντας πως επένδυσε στην επιμόρφωση του προσωπικού και δημιούργησε ένα υβριδικό και πρωτοποριακό πρόγραμμα παραγωγής νέων στελεχών για τον ανανεωμένο στόλο της. Τη στιγμή όμως που σήκωσε ένα δυσανάλογο μεταφορικό έργο στους ώμους της, όπως είπε, δεν υπήρχε η ανάλογη στήριξη από την επίγεια εξυπηρέτηση. Όσο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές τόνισε πως έχει λείψει μια εθνική συνεννόηση.
Στην καινούρια εμπορική πλατφόρμα της Hellenic Train, κάτι πολύ περισσότερο από ένα σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, που θα προχωρήσει εντός των επόμενων δύο τριών μηνών, αλλά και στις διευκολύνσεις που θα προσφέρει στον επιβάτη αναφέρθηκε με τη σειρά του ο εμπορικός διευθυντής επιβατών της Hellenic Train-FSI Group, Θεόδωρος Τόλιας. Στο πλαίσιο αυτής, όπως είπε, ο επιβάτης θα μπορεί για παράδειγμα να αλλάξει το εισιτήριό του μόνος του από το κινητό του χωρίς να χρειάζεται το εκδοτήριο και χωρίς να χάνει κάτι, ούτε χρήματα ούτε χρόνο. Επίσης, σε λίγους μήνες θα υπάρξει λύση για off line πωλήσεις εισιτηρίων εντός του τρένου, αφού με δεδομένο ότι δεν υπάρχει wi-fi, δεν μπορεί σήμερα να πωληθεί εισιτήριο εντός του τρένου με πιστωτική. Σύμφωνα με τον κ. Τόλια, η πλατφόρμα αυτή θα επιτρέψει στη Hellenic Train να υιοθετήσει ένα σύστημα crm, που θα οδηγήσει στο χτίσιμο δεδομένων και ακολούθως στη δημιουργία συστημάτων loyalty.
Την παροχή κινήτρων στον κόσμο ώστε να χρησιμοποιεί μέσα μαζικής μεταφοράς υποστήριξε η επικεφαλής πωλήσεων Κεντρικής, Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης της HITACHI RAIL STS, Barbara Ferrari, η οποία τόνισε πως, παρόλο που στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη προσφορά μέσων μαζικής μεταφοράς, οι χρήστες δεν βλέπουν ακόμα σύνδεσή τους, ενώ δεν έχουν πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες, οπότε προτιμούν να παίρνουν το αυτοκίνητό τους. Αναφέρθηκε επίσης στο σύστημα smart ticketing της εταιρείας, που στόχο έχει να διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις.
Η έξυπνη κινητικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στις πόλεις, είμαστε όμως μακριά, καθώς απαιτεί έξυπνες υποδομές και αυτές έρχονται με αργούς ρυθμούς, όπως ανέφερε η αναπληρώτρια διευθύντρια IMET-διευθύντρια ερευνών και επικεφαλής Τομέα Β: «Υποδομές και Δίκτυα, Βιώσιμη Κινητικότητα και Εμπορευματικές Μεταφορές», Δρ Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
Στο σύστημα για τα διόδια που έχει αναπτύξει η MOVYON και που έχει αρχίσει να εγκαθίσταται σε όλη την Ευρώπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος της θυγατρικής της, MOVYON South East Europe, Francesco Bandinelli. Η MOVYON South East Europe είναι μια νεοφυής επιχείρηση, μέλος του ομίλου των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας. Αναφερόμενος στην Ελλάδα ο κ. Bandinelli τόνισε πως η χώρα διανύει μια εξαιρετική φάση καινοτομίας και εξέλιξης τόσο στις υποδομές όσο και στην προσέγγιση στον τελικό καταναλωτή.
Την πρόθεση δημιουργίας μιας ακαδημίας στην Ελλάδα, ώστε να γίνει η Hellenic Train μοχλός έρευνας στις μεταφορές και να βοηθήσει τη χώρα μας να διαδραματίσει τον ρόλο που της αρμόζει λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, αλλά και να συμβάλλει στη βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών έκανε γνωστή ο πρόεδρος της εταιρείας, καθηγητής Dario Lo Bosco. Επίσης, ανέφερε πως στόχος της Hellenic Train είναι με επίκεντρο τον πελάτη, τον τουρίστα, τον επιβάτη, να βελτιώσει τις υφιστάμενες υπηρεσίες της και να δημιουργήσει νέες, με βάση την υψηλή τεχνολογία.