Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2022 07:15

Η Αγγελική Φράγκου ξαναχτυπά με νέα deals

Συμφωνίες χρηματοδότησης, ανανέωσης του στόλου και ναυλώσεων με ελκυστικά ποσά γνωστοποίησε η Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, με ανακοίνωσή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Συμφωνίες χρηματοδότησης, ανανέωσης του στόλου και ναυλώσεων με ελκυστικά ποσά γνωστοποίησε η Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, με ανακοίνωσή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Τον Σεπτέμβριο η εισηγμένη ήρθε σε συμφωνία με ανώνυμη ευρωπαϊκή τράπεζα για ένα νέο δάνειο, ύψους 210 εκατ. δολαρίων, προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει χρέος για 15 bulk carriers και πέντε containerships του στόλου. Η πιστωτική διευκόλυνση λήγει το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

Επίσης, τον Ιούλιο τέθηκε σε εφαρμογή νέα χρηματοδότηση, ύψους 86,2 εκατ. δολαρίων, για την αγορά δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς containers, χωρητικότητας 5.300 TEUs έκαστο.

Πωλήσεις παλιών πλοίων

Την ίδια ώρα η Navios δρομολογεί κινήσεις ανανέωσης του στόλου, μέσα από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων μεγαλύτερης ηλικίας. Συγκεκριμένα, στις 6 Σεπτεμβρίου, συμφώνησε για την πώληση του bulk carrier, τύπου panamax Navios Camelia (χωρητικότητας 75.162 dwt και κατασκευής 2009), έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το εν λόγω βαπόρι βρισκόταν σε ναύλωση μέχρι τον Αύγουστο του 2022, αποκομίζοντας 15.818 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.

Παράλληλα, ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν την εταιρεία με την πώληση του panamax Navios Alegria (χωρητικότητας 76.466 dwt και κατασκευής 2004), με ένα ποσό πλησίον των 13,5 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο είναι ναυλωμένο μέχρι τον φετινό Οκτώβριο, έναντι 16.625 δολαρίων την ημέρα.

Αυτές οι πωλήσεις -εάν επιβεβαιωθεί και η δεύτερη- θα είναι οι πρώτες σε bulk carriers εδώ και αρκετούς μήνες για τη Navios. Σημειώνεται, πάντως, ότι οι τρέχουσες αξίες των πλοίων, όπως υπολογίζονται από την πλατφόρμα MSI Horizon, διαμορφώνονται πάνω από τα επίπεδα στα οποία έκλεισαν τελικά οι πωλήσεις.

Τέλος, μέσα στον Σεπτέμβριο η εταιρεία ολοκλήρωσε και την πώληση του Navios Utmost (χωρητικότητας 8.204 TEUs και κατασκευής 2006). Αυτό το πλοίο συμφωνήθηκε να πουληθεί en bloc μαζί με το αδελφό Navios Unite τον περασμένο Φεβρουάριο, έναντι 220 εκατ. δολαρίων.

Ελκυστικές ναυλώσεις

Η Navios αξιοποιεί το εξαιρετικό momentum στην αγορά των tankers και εξασφαλίζει ναυλώσεις με αυξημένα ποσά. Για παράδειγμα, το MR2 product tanker Nave Equator (χωρητικότητας 50.542 dwt και κατασκευής 2009) ναυλώθηκε μέχρι τον Ιούνιο του 2023, έναντι 23.651 δολαρίων την ημέρα. Το βαπόρι ήταν ναυλωμένο έως τον Οκτώβριο του 2022, με τίμημα ύψους 13.500 δολαρίων ημερησίως.

Σε μία άλλη ναύλωση, το παρόμοιων προδιαγραφών Nave Equinox (χωρητικότητας 50.922 dwt και κατασκευής 2007) έκλεισε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, έναντι 20.392 δολαρίων την ημέρα, κι ενώ η ισχύουσα ναύλωση έληξε τον τρέχοντα Σεπτέμβριο. Το πλοίο αποκόμιζε μέχρι σήμερα 12.591 δολάρια ημερησίως.

Τα μακροχρόνια συμβόλαια που έχει εξασφαλίσει η Navios σε όλους τους κλάδους αναμένεται να αποφέρουν έσοδα τουλάχιστον 2,4 δισ. δολάρια μέχρι το 2027. Για το υπόλοιπο του 2022 η Navios έχει κλείσει σε ναυλώσεις το 51,3% των διαθέσιμων ημερών του στόλου.

Στη διάρκεια του καλοκαιριού η Navios Partners συμφώνησε να αποκτήσει τον στόλο των 36 bulk carriers της Navios Holdings, έναντι 835 εκατ. δολαρίων, ολοκληρώνοντας διαδοχικά deals απορρόφησης θυγατρικών εταιρειών που δημιούργησαν έναν ναυτιλιακό κολοσσό.

Αυτήν τη στιγμή, η Navios Partners διαχειρίζεται 187 πλοία, εκ των οποίων 90 είναι bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 6,6 εκατ. dwt, 48 containerships χωρητικότητας 236.422 TEUs και 49 tankers χωρητικότητας 5,9 εκατ. dwt. Η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 9,5 έτη