Η ανάγκη να ενισχυθεί η εισαγωγή σπουδαστών στη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης ναυτικών στην ελληνόκτητο ναυτιλία, αλλά και να υλοποιηθεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών στις σχολές, επισημάνθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας στη ΔΕΘ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Πάρη Τσιριγώτη
[email protected]
Η ανάγκη να ενισχυθεί η εισαγωγή σπουδαστών στη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης ναυτικών στην ελληνόκτητο ναυτιλία, αλλά και να υλοποιηθεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών στις σχολές, επισημάνθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας στη ΔΕΘ.
Με θέμα «Δημόσια ναυτική εκπαίδευση. Η επόμενη ημέρα», ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας, Μανώλης Κουτουλάκης, χαρακτήρισε πολύ σημαντικό ότι ο Έλληνας ναυτικός αναγνωρίζεται διεθνώς όχι μόνο για τη ναυτοσύνη του, αλλά και την κατάρτισή του, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει θέσει ένα πολύ σημαντικό βηματισμό στην υποστήριξη των υπηρεσιών της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης αξιοποιώντας στο έπακρο τους ευρωπαϊκούς πόρους.
Ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας σε εκπαιδευτικό επίπεδο έχει επενδύσει με ευρωπαϊκούς πόρους, από το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο, με τη στήριξη της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ, περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμός στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ενώ υποστηρίζει την πρακτική άσκηση των σπουδαστών για το Α και Β εκπαιδευτικό ταξίδι.
Πρόσθεσε επίσης ότι για την επόμενη προγραμματική περίοδο έχουν δρομολογηθεί περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ που αφορούν καίριες δράσεις για τη στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δρ Γιώργος Πατέρας, επεσήμανε την ανάγκη δημιουργίας υποδομών στη ναυτική εκπαίδευση για την εισαγωγή περισσότερων σπουδαστών, καθώς όπως ανέφερε χρειαζόμαστε περίπου 3.500 νέους ναυτικούς τον χρόνο για τα επόμενα 20 χρόνια, για να φτάσουμε στον βαθμό που θέλουμε.
Είπε ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει 7% τον τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή αριθμεί 5.300 πλοία, ενώ το 25% του παγκόσμιου στόλου είναι πολύ νέος, με μέσο όρο ηλικίας τα 11 χρόνια.
«Χρειαζόμαστε αξιωματικούς που καταλαβαίνουν πώς δουλεύουν τα πιο σύγχρονα πλοία. θέλουμε καλούς αξιωματικούς και προτιμάμε τους Έλληνες ναυτικούς καθώς μπορούμε πιο εύκολα να συνεννοηθούμε» τόνισε.
Ανέφερε εξάλλου ότι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική πλοιοκτησία δεν είναι το εργατικό κόστος, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ελληνικά πληρώματα για αντικατάσταση, καθώς με τη σύμβαση ναυτικής εργασίας MLC ένας ναυτικός δεν μπορεί να παραμείνει στο πλοίο περισσότερο από έναν χρόνο.
Ο Χρήστος Βαγιωνάκης, προϊστάμενος του Τμήματος Κανονισμών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών, είπε ότι από τις 43 ψηφιακές δράσεις που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι 11 αφορούν το σύστημα Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Προανήγγειλε τη δημιουργία πλατφόρμας που θα αποτελεί το ηλεκτρονικό μητρώο εκπαιδευτικών και στο οποίο θα ενταχθούν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ συμπλήρωσε ότι μέσω αυτής θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και τα προσόντα σε όσους θέλουν να την υπηρετήσουν. Επίσης πρόσθεσε ότι σε συνεργασία με το ίδρυμα Ευγενίδου προχωρά η υλοποίηση της δράσης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης. [SID:15533756]