Η αποχώρηση του δισεκατομμυριούχου Κερκ Κερκόριαν και της εταιρείας Cerberus Capital από την Ford Motor και την Chrysler, αντίστοιχα, ενδεχομένως να αφήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς νέα χρηματοδότηση, τη στιγμή που οι πωλήσεις της οδεύουν σε χαμηλά 26 ετών.
Η αποχώρηση του δισεκατομμυριούχου Κερκ Κερκόριαν και της εταιρείας Cerberus Capital από την Ford Motor και την Chrysler, αντίστοιχα, ενδεχομένως να αφήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς νέα χρηματοδότηση, τη στιγμή που οι πωλήσεις της οδεύουν σε χαμηλά 26 ετών.
Η Tracinda Corp. του Κερκόριαν ανακοίνωσε την Τρίτη ότι πιθανόν να αποχωρήσει από το μετοχικό κεφάλαιο της Ford, ενώ η Cerberus του επενδυτή Στέφεν Φάινμπεργκ επιδιώκει μια συγχώνευση της Chrysler με την General Motors ή με κάποια άλλη εταιρεία.
Η ύφεση στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε με την εκτίναξη των τιμών βενζίνης στα τέσσερα δολάρια ανά γαλόνι και συνεχίστηκε με την πιστωτική κρίση που ακολούθησε την χρεοκοπία της Lehman Brothers.
Αναλυτές εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το που θα στραφούν πλέον οι εταιρείες, μέχρις ότου «ξεπαγώσουν» οι αγορές πιστώσεων. «Ακόμα και τότε, όμως, η αγορά θα βρίσκεται σε νευρικότητα μέχρι να γίνουν σαφέστερες οι προοπτικές για το 2009», επισημαίνει ο πρώην πρόεδρος της Chrysler Τόμας Στόλκαμπ.
Η αποχώρηση του Κερκόριαν και η απόπειρα του Φάινμπεργκ να μειώσει την επένδυσή του αναμένεται να επιταχύνουν τις συγχωνεύσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς το «πάγωμα» των αγορών χρέους θα καταστήσει πλέον δυσκολότερο για τις GM, Chrysler και Ford να αυξήσουν τα κεφάλαιά τους μέσω δανεισμού ή πώλησης παγίων.