Η ανάγκη να διασφαλιστεί η ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο δηλαδή ο κίνδυνος να διακοπεί η ροή αν επιβληθεί πλαφόν στην τιμή εισαγωγής του καυσίμου εφόσον οι χώρες προέλευσης αντιδράσουν, αλλά και ο κίνδυνος να αυξηθεί η κατανάλωση αν μειωθεί η τιμή σε χαμηλά επίπεδα είναι οι βασικές αιτίες για τη μη επίτευξη συμφωνίας επί του θέματος στο χθεσινό Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας.
Η ανάγκη να διασφαλιστεί η ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο δηλαδή ο κίνδυνος να διακοπεί η ροή αν επιβληθεί πλαφόν στην τιμή εισαγωγής του καυσίμου εφόσον οι χώρες προέλευσης αντιδράσουν, αλλά και ο κίνδυνος να αυξηθεί η κατανάλωση αν μειωθεί η τιμή σε χαμηλά επίπεδα είναι οι βασικές αιτίες για τη μη επίτευξη συμφωνίας επί του θέματος στο χθεσινό Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την πρόταση για γενικό πλαφόν στο φυσικό αέριο την πρόταση στήριξαν οι Ιταλία, Ελλάδα, Βέλγιο, Ιρλανδία, Μάλτα, Κύπρος, Σουηδία, Κροατία, Ρουμανία, Πολωνία, Λουξεμβούργο, Λετονία, Λιθουανία, Βουλγαρία, Σλοβενία και Γερμανία (υπό προϋποθέσεις). Κανένα κράτος- μέλος δεν αντιτάχθηκε ρητά αλλά όλοι εστίασαν στην ανάγκη εξασφάλισης ασφάλειας εφοδιασμού και μη αύξησης της ζήτησης του φυσικού αερίου.
Επίσης, η εισήγηση για πλαφόν μόνο στο ρωσικό φυσικό αέριο (που θα οδηγούσε πιθανότατα σε διακοπή της ροής), υποστηρίχθηκε από Γαλλία, Δανία, Ισπανία κι Ολλανδία, ενώ αντίθετες ήταν οι Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ελλάδα και Λουξεμβούργο. Σημειώνεται ότι ο νότιος διάδρομος μέσω του οποίου εφοδιάζεται και η χώρα μας, εξακολουθεί να λειτουργεί.
Ως προς τις λοιπές προτάσεις που συζητήθηκαν: