Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε στο επτάμηνο του 2022 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η συγκεκριμένη πτώση σημειώθηκε λόγω της αστάθειας που έχει προκληθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, τα μέτρα για την πανδημία, αλλά και τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στη Βόρεια Ευρώπη.
Του Πάρη Τσιριγώτη
[email protected]
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε στο επτάμηνο του 2022 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η συγκεκριμένη πτώση σημειώθηκε λόγω της αστάθειας που έχει προκληθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, τα μέτρα για την πανδημία, αλλά και τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στη Βόρεια Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Ιούλιο του 2022 διακινήθηκαν από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 391.500 containers συνολικά, έναντι 445.000 τον Ιούλιο του 2021 (πτώση 12%).
Επίσης στη διάρκεια του επταμήνου του 2022 διακινήθηκαν συνολικά 2,536 εκατ. containers, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 είχαν διακινηθεί συνολικά 2,815 εκατ. containers (πτώση 9,9%).
Σύμφωνα με στελέχη λιμενικών υπηρεσιών, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το λιμάνι του Πειραιά είναι η διαχείριση των transit φορτίων που έχουν συσσωρευτεί στους προβλήτες, ενώ υπάρχει και καθυστέρηση στους κατάπλους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα αποδίδεται κυρίως στα προβλήματα που έχουν προκληθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια της Γερμανίας και της Βρετανίας, αλλά και σε αυτά που έχουν σχέση με τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.
Βαλένθια και λοιποί λιμένες
Σε αυτό το πλαίσιο, το αμέσως ανταγωνιστικό με τον Πειραιά λιμάνι, αυτό της Βαλένθια, συνεχίζει να υπερτερεί σε όγκους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής της Βαλένθια, τον Ιούλιο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά 443.159 εμπορευματοκιβώτια, πτώση 9,33% έναντι του Ιουλίου 2021, ενώ στο επτάμηνο του 2022 διακινήθηκαν 3.080.763 containers, πτώση 6,88% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, η συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια εκτός Κίνας που βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της αυξήθηκε κατά 9,9% σε ετήσια βάση, σε 15.647.737 TEUs -ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε 14.239.304 TEUs- που αντιπροσωπεύει το 24,8% της συνολικής διακίνησης του ομίλου.
Τα έσοδα της Cosco Shipping Ports το 1ο εξάμηνο του 2022 αυξήθηκαν κατά 24,7% σε ετήσια βάση, στα 704,6 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 33,3% σε ετήσια βάση, στα 197,7 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου, τα κέρδη που αναλογούν στους μετόχους της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 0,8% σε ετήσια βάση, στα 177,0 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Προβλέψεις
Σύμφωνα με την Cosco Shipping Ports, οι οικονομικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του 2022 εξακολουθούσαν να επηρεάζονται από την πανδημία, αλλά το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας σημείωσε σταθερή ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Με βάση στατιστικά στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων, η αξία των συνολικών κινεζικών εξαγωγών εμπορευμάτων παρουσίασαν ετήσια άνοδο 13,2%, ενώ η αντίστοιχη αξία των εισαγωγών αυξήθηκε κατά 4,8%.
Η εταιρεία αναφέρει ότι αξιοποιώντας την ηγετική της θέση στον παγκόσμιο κλάδο των λιμανιών θα συνεχίσει να αξιοποιεί τις ευκαιρίες στρατηγικής ανάπτυξης, υιοθετώντας μια σειρά μέτρων για την αύξηση των εσόδων ανά TEU, με νέες διαδρομές σε αναδυόμενες αγορές προσφορές και ψηφιοποίηση της διαχείρισης σε στρατηγικούς τερματικούς σταθμούς.
Για να πετύχει καλύτερη ποιότητα και αποτελεσματικότητα του χαρτοφυλακίου τερματικών περιουσιακών στοιχείων της θα ενισχύσει, όπως επισημαίνεται, τη διαχείριση με εξορθολογισμό του κόστους προώθησης της τεχνολογίας και της καινοτομίας.