Στα 10 υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς containers έφτασε το βιβλίο παραγγελιών της Cosmoship Management, συμφερόντων Νίκου Σάββα, μετά και τη νέα επένδυση που δρομολόγησε σε γιάρδα της Κίνας.
Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Στα 10 υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς containers έφτασε το βιβλίο παραγγελιών της Cosmoship Management, συμφερόντων Νίκου Σάββα, μετά και τη νέα επένδυση που δρομολόγησε σε γιάρδα της Κίνας.
Ειδικότερα, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή εταιρεία παρήγγειλε 2 containerships, χωρητικότητας 1.100 TEUs έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding Industry Co, με options για δύο ακόμη πλοία. Όπως λένε παρατηρητές της αγοράς, κάθε πλοίο κόστισε περίπου 24 εκατ. δολάρια.
Μέσα στον Ιούλιο, η εταιρεία παρήγγειλε, σύμφωνα με την Alphaliner, δύο containerships, χωρητικότητας 1.800 TEUs έκαστο, στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding, με προγραμματισμένη παράδοση το 2024. Το κόστος ανήλθε πλησίον των 64 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, στη διάρκεια του έτους συμφώνησε με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding & Engineering για τη ναυπήγηση δύο πλοίων, χωρητικότητας 1.000 TEUs έκαστο, με παράδοση το 2023 και το 2024 και κόστος 44 εκατ. δολαρίων. Συνεπώς, το ύψος των φετινών επενδύσεων φτάνει τα 156 εκατ. δολάρια.
Τέλος, η Cosmoship αναμένει την παραλαβή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 1.500 TEUs έκαστο, από την κινεζική γιάρδα Guangzhou Wenchong Shipyard, τα οποία παρήγγειλε πέρυσι.
«Αλμυρές» πωλήσεις
Αυτές οι επενδύσεις της Cosmoship τροφοδοτούνται σε σημαντικό βαθμό από τη ρευστότητα που συγκεντρώνει μέσω πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων σε ποσά αρκετά μεγαλύτερα από αυτά που είχε καταβάλει για να τα αποκτήσει (asset plays).
Μέσα στο καλοκαίρι συνδέθηκε με την πώληση δύο νεότευκτων πλοίων, χωρητικότητας 1.500 TEUs έκαστο. Πρόκειται για βαπόρια που η εταιρεία παρήγγειλε σε κινεζικό ναυπηγείο πέρυσι, καταβάλλοντας περίπου 22-23 εκατ. δολάρια για κάθε μονάδα. Τώρα, λοιπόν, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι τα containerships παραχωρήθηκαν έναντι 63 εκατ. δολαρίων (31,5 εκατ. δολάρια έκαστο).
Παράλληλα, η Cosmoship συνδέθηκε τις προηγούμενες ημέρες με την πώληση του Kalliroe (χωρητικότητας 1.740 TEUs και κατασκευής 2011), με ένα τίμημα στη «ζώνη» των 35,5 εκατ. δολαρίων, ποσό που θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό για την ηλικία του.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, ο στόλος της Cosmoship αποτελείται από 21 containerships και bulk carriers, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά οι υπό ναυπήγηση μονάδες. Συνεπώς, μετά και τις νέες παραγγελίες ο στόλος θα ξεπεράσει τα 30 πλοία.
Παραγγελίες 22,7 δισ.
Σύμφωνα με τον οίκο VesselsValue, στο επτάμηνο του 2022 τοποθετήθηκαν διεθνώς παραγγελίες για 267 containerships, αξίας 22,7 δισ. δολαρίων. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαν υπογραφεί συμβόλαια ναυπήγησης για 384 πλοία, αξίας 28,4 δισ. δολαρίων.
Μπορεί η δραστηριότητα ναυπηγήσεων να παρουσιάζεται μειωμένη σε ετήσια βάση, ωστόσο, με δεδομένο ότι το 2021 ήταν έτος ρεκόρ σε παραγγελίες, τα φετινά συμβόλαια παραμένουν, όπως λένε αναλυτές, σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικό είναι ότι το επτάμηνο του 2022 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για μόλις 34 containerships, αξίας 1,88 δισ. δολαρίων, με βάση τα στοιχεία της VesselsValue.
Σε ελληνικό επίπεδο, στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, containerships έχουν παραγγείλει η Danaos Corporation, συμφερόντων Γιάννη Κούστα, η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα.