Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2008 11:05

ΥΜΕ: Ενίσχυση των ΚΤΕΛ με 118 εκατ. ευρώ

Με το συνολικό ποσό των 118 εκατ. ευρώ ενισχύονται τελικά τα ΚΤΕΛ της χώρας, αφού με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή στο σχέδιο νόμου με θέμα «κοινωνικής ρύθμισης για τους εργαζόμενους στην Ολυμπιακή» το υπουργείο Μεταφορών ενισχύει συμπληρωματικά με το ποσό των 10 εκατ. ευρώ τους φορείς.

Με το συνολικό ποσό των 118 εκατ. ευρώ ενισχύονται τελικά τα ΚΤΕΛ της χώρας, αφού με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή στο σχέδιο νόμου με θέμα «κοινωνικής ρύθμισης για τους εργαζόμενους στην Ολυμπιακή» το υπουργείο Μεταφορών ενισχύει συμπληρωματικά με το ποσό των 10 εκατ. ευρώ τους φορείς.

Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση ενισχύονται τα ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, καθώς και οι συγκοινωνιακοί φορείς ΡΟΔΑ και ΔΕΑΣ Κω για την ολοκλήρωση των επενδύσεών τους. Με την ενίσχυση αυτή θα χρηματοδοτηθούν ιδίως σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων που έχει προγραμματισθεί η κατασκευή τους ή βρίσκονται στο στάδιο της αποπεράτωσης, συστήματα μηχανοργάνωσης και νέα λεωφορεία, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν πρόλαβαν τις οριζόμενες προθεσμίες για τη χρηματοδότησή τους.

Επισημαίνεται ότι, ήδη έχουν κατατεθεί δικαιολογητικά χρηματοδότησης επενδυτικών προγραμμάτων των ως άνω φορέων ύψους 8,8 εκατ. ευρώ που εκκρεμούν στο ΥΜΕ.

Πάντως στασιμότητα επικρατεί στο ζήτημα μετεγκατάστασης των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων στην περιοχή του Ελαιώνα. Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη καθηγητών του ΕΜΠ το σχέδιο μεταφοράς των ΚΤΕΛ Λιοσίων και Κηφισού προβλέπει την ενοποίησή τους σε μια έκταση 90 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, «επάνω» από το αμαξοστάσιο της Αττικό Μετρό.

Στη μελέτη προβλέπεται ότι ο νέος σταθμός και το ξενοδοχείο που θα το συνοδεύει θα κατασκευαστεί σε έκταση 22 στρεμμάτων, χώρος πρασίνου σε έκταση 45 στρεμμάτων, ενώ καταστήματα για εμπορικές χρήσεις, όπως σούπερ μάρκετ και τράπεζες θα κατασκευαστούν σε έκταση 23 στρεμμάτων. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 50 εκ. ευρώ, η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε 17 μήνες από την έναρξη των εργασιών, ενώ η καθημερινή κίνηση αναμένεται να διαμορφωθεί στα 35.000 άτομα.

Βασικό πλεονέκτημα αποτελεί η απευθείας σύνδεση με το σταθμό «Ελαιώνας» του Αττικό Μετρό (ο σταθμός εντάσσεται στη γραμμή «Μοναστηράκι - Αιγάλεω»), αλλά και η σύνδεση της περιοχής με κεντρικούς οδικούς άξονες.

Φ.Ζ.