Η άμεση στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σύμφωνα με τους ειδικούς, υφίσταται ισχυρό πλήγμα από την χρηματοπιστωτική κρίση, θα είναι το θέμα συζήτησης στη σημερινή σύνοδο στις Βρυξέλλες, την οποία συγκάλεσε ο αρμόδιος για θέματα Βιομηχανίας επίτροπος της ΕΕ, κ. Γκίντερ Φερχόιγκεν.
¶μεση στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σύμφωνα με τους ειδικούς, υφίσταται ισχυρό πλήγμα από την χρηματοπιστωτική κρίση, προτίθεται να ζητήσει ο αρμόδιος για θέματα Βιομηχανίας επίτροπος της ΕΕ, κ. Γκίντερ Φερχόιγκεν, όπως αποκάλυψε με συνέντευξή του, που παραχώρησε στην ιστοσελίδα της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»).
Μάλιστα, ο Γερμανός πολιτικός έχει συγκαλέσει σήμερα στις Βρυξέλλες σύνοδο, ώστε να συζητήσει το πρόβλημα με τους εκπροσώπους μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης, τους υπουργούς Οικονομίας των χωρών τους και τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους.
Ο Φερχόιγκεν πρόκειται να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης της ζήτησης στην αγορά αυτοκινήτου.
«Επιδοτήσεις, με τη συνήθη τους έννοια, δε θα συζητηθούν», τόνισε αναφερόμενος στη σημερινή σύνοδο.
«Εκείνο που πρέπει να συζητηθεί είναι, κατ’ αρχήν, η αποσαφήνιση του νομικού πλαισίου, ώστε να αρθούν οι σχετικές αβεβαιότητες», και σημείωσε ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να ξέρει τι απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να δουν τι αυτοκίνητα θα κατασκευάσουν».
Σημαντικό επίσης τρόπος ενίσχυσης της αγοράς στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι να δοθούν κίνητρα στους καταναλωτές, υποστηρίζει ο Επίτροπος.
«Θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για τους πελάτες», επισήμανε, «ώστε να αντικαταστήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο μ’ ένα καινούριο λιγότερο ρυπογόνο.
«Εάν παρουσιαστούν προβλήματα στη χορήγηση πιστώσεων, θα μπορούσε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να θέσει μέσα στη διάθεσή τους, με χαμηλούς τόκους αλλά με την καθαρή δέσμευση για αυτοκίνητα με μικρή κατανάλωση καυσίμων», πρόσθεσε.
Απαντώντας στις επικρίσεις των Ευρωπαίων πολιτών ότι η ΕΕ ενισχύει τις τράπεζες, αλλά αφήνει στην τύχη της την αυτοκινητοβιομηχανία, ο Φερχόιγκεν απάντησε ότι «υπάρχει η διαφορά ότι απειλήθηκε με κατάρρευση το πιστωτικό σύστημα και ήταν απολύτως απαραίτητο να διασφαλισθεί η συνέχιση της βασικής λειτουργίας του, δηλαδή να τροφοδοτεί την πραγματική οικονομία με πιστώσεις».
«Η αυτοκινητοβιομηχανία –σημείωσε- δεν χρειάζεται επιδοτήσεις αλλά καθαρό νομικό πλαίσιο, ώστε να γνωρίζει που βρίσκεται και σε περίπτωση που χρειαστεί, να κινητοποιηθεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε να της δοθεί ευνοϊκή χρηματοδότηση».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ