Στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου εναποθέτει τις ελπίδες του ο εμπορικός κόσμος για τις εκπτώσεις. Παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που υπήρχαν στις βιτρίνες των περισσότερων καταστημάτων, με εξαίρεση τις τουριστικές περιοχές της χώρας, η εμπορική κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων που ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου είναι κατώτερη των προσδοκιών.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου εναποθέτει τις ελπίδες του ο εμπορικός κόσμος για τις εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, η επιστροφή των αδειούχων από τις καλοκαιρινές διακοπές θα κρίνει την περίοδο των εκπτώσεων, οπότε και οι έμποροι θα κάνουν το τελικό ταμείο. Παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που υπήρχαν στις βιτρίνες των περισσότερων καταστημάτων, με εξαίρεση τις τουριστικές περιοχές της χώρας, η εμπορική κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων που ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου είναι κατώτερη των προσδοκιών.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, η έντονη δυσπραγία των προηγούμενων μηνών, ο ανταγωνισμός και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά δείχνουν ότι το λιανεμπόριο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την εκπτωτική περίοδο, με τις εμπορικές επιχειρήσεις να έχουν θέσει ως προτεραιότητα τη ρευστοποίηση των αποθεμάτων που διαθέτουν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που προβλέπεται πως θα επικρατήσουν τον ερχόμενο χειμώνα.
Μάλιστα ανέφερε ότι, αν και ο τουρισμός ενίσχυσε τις επιχειρήσεις, στα εμπορικά σημεία όπου δεν φτάνει ο τουρισμός, και ειδικά στις περιοχές που η πελατεία αποτελείται από οικογένειες με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, οι αγορές παραμένουν περιορισμένες και καλύπτουν μόνο τις βασικές ανάγκες των καταναλωτών.
Την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται, αποτυπώνει έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας που διενήργησε η Opinion Poll, από την οποία προκύπτει ότι έχει αλλάξει δραματικά το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών, με την αλλαγή αυτή να επηρεάζει αρνητικά όλο το φάσμα της οικονομίας και την καταναλωτική συμπεριφορά.
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι το 66,5% των καταναλωτών δηλώνει απαισιόδοξο για το μέλλον, ενώ και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό δηλώνει ότι δυσκολεύεται πολύ να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι ένας στους τέσσερις καταναλωτές σχεδιάζει να μειώσει την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες αγαθών, μεταξύ των οποίων τα είδη πολυτελείας (37%), οι έξοδοι για φαγητό (34%), οι τέχνες, ο πολιτισμός και τα αθλήματα (30%) και η μόδα (25%).
Επιπλέον η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετώπισαν το προηγούμενο διάστημα, είτε ψώνιζαν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%).