Ένας στόλος πλοίων που μεταφέρουν ντίζελ, ένα από τα πιο σημαντικά καύσιμα στον κόσμο, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές, την ώρα που το κύμα καύσωνα, οι καλπάζουσες τιμές φυσικού αερίου και οι ρωσικές απειλές δημιουργούν ένα άκρως απειλητικό σκηνικό για την ενεργειακή επάρκεια της ηπείρου.
Ένας στόλος πλοίων που μεταφέρουν ντίζελ, ένα από τα πιο σημαντικά καύσιμα στον κόσμο, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές, την ώρα που το κύμα καύσωνα, οι καλπάζουσες τιμές φυσικού αερίου και τα ρωσικά αντίποινα συνθέτουν ένα άκρως απειλητικό σκηνικό για την ενεργειακή επάρκεια της ηπείρου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, που επικαλείται στοιχεία της Vortexa, πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ έχει προγραμματιστεί να μετακινηθούν από την Ασία στην Ευρώπη μέσα στον Αύγουστο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και πέντε μήνες. Οι μεταφορές καυσίμων από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη αναμένεται επίσης να ενισχυθούν σημαντικά.
Οι αυξανόμενες ροές ντίζελ - που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία, τις μεταφορές και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας- προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των ανατροπών στην αγορά που έφεραν οι υψηλότερες τιμές σε Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και Αμβέρσα σε σχέση με την Ασία, όπως εξηγούν traders. Η αισθητή επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και η χαμηλή ζήτηση από την Ινδία λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα αυτό το διάστημα έχουν δημιουργήσει ένα πλεόνασμα προσφοράς στην Ασία, που επιτρέπει στην Ευρώπη να αυξήσει τις δικές της προμήθειες. Τον χειμώνα ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ οξύτερος.
Η Ευρώπη παλεύει αυτό το διάστημα με μία έντονη ξηρασία, που ίσως αποδειχθεί η χειρότερη των τελευταίων 500 ετών. Τα ποτάμια της στερεύουν, με την κατάσταση στον Ρήνο - δίαυλο κομβικής σημασίας για το ευρωπαϊκό εμπόριο - να είναι δραματική. Αυτή έρχεται να επιτείνει την ενεργειακή κρίση που δοκιμάζει την περιοχή εδώ και πολλούς μήνες και η οποία έχει στρέψει πολλές χώρες στον βρώμικο άνθρακα και στην αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου.
Να σημειωθεί οτι το ντίζελ που φορτώνεται από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται περίπου έναν μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη. Θα βρίσκεται δηλαδή στον προορισμό του στο τέλος του καλοκαιριού. Ορισμένα δεξαμενόπλοια στη λεγόμενη διαδρομή αρμπιτράζ προς την Ευρώπη μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατομμύριο βαρέλια.
Η στροφή από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονη φέτος με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να έχει αναβαθμίσει την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως.
naftemporiki.gr