Shrinkflation ονομάζεται η εμπορική στρατηγική κατά την οποία επέρχεται μείωση των πωλούμενων προϊόντων σε μέγεθος ή ποσότητα, ή ακόμη και μερικές φορές η ανασύνθεση ή η πτώση της ποιότητας, ενώ οι τιμές τους παραμένουν οι ίδιες.
Shrinkflation ονομάζεται η εμπορική στρατηγική κατά την οποία επέρχεται μείωση των πωλούμενων προϊόντων σε μέγεθος ή ποσότητα, ή ακόμη και μερικές φορές η ανασύνθεση ή η πτώση της ποιότητας, ενώ οι τιμές τους παραμένουν οι ίδιες.
Το φαινόμενο δεν είναι καινούριο, ωστόσο, τον τελευταίο καιρό οι αρχές προστασίας των καταναλωτών στη Γερμανία κατακλύζονται από σχετικές με το shrinkflation καταγγελίες.
Μόνο στο Αμβούργο κατατέθηκαν περίπου 100 καταγγελίες τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Πρόκειται για αριθμό-ρεκόρ που είναι τρεις έως πέντε φορές πάνω από το συνηθισμένο, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.
Οι τιμές των τροφίμων αποτελούν τη μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη του πληθωρισμού στη Γερμανία, μετά την ενέργεια, βαίνοντας αυξητικά με ετήσιο ρυθμό 14% τον Ιούλιο, σχεδόν διπλάσιο από τον συνολικό δείκτη. Αυτό επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών χαμηλού εισοδήματος, τα οποία, μετά από περισσότερα από δύο χρόνια διαταραχών λόγ της πανδημίας, έχουν φθίνοντα αποθέματα.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι πραγματικά μόνο η αρχή», σχολιάζει ο ειδικός σε θέματα διατροφής στην αρχή προστασίας των καταναλωτών στο Αμβούργο, Armin Valet. «Μεταξύ της πώλησης αγαθών σε παλιά συσκευασία και του σχεδιασμού, της παραγωγής και της παράδοσης νέων, οι προετοιμασίες για κρυφές αυξήσεις τιμών διαρκούν γίνονται στον περίπου μισό χρόνο», είπε. «Η εμπειρία δείχνει ότι αυτή η απάτη συρρίκνωσης του πληθωρισμού θα χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό το φθινόπωρο, το χειμώνα και τις αρχές του επόμενου έτους».
Η στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας γνωρίζει τι συμβαίνει και διαβεβαιώνει ότι δεν ξεγελιέται από τέτοιες τακτικές. Οι δείκτες που παρακολουθούν το κόστος περισσότερων από 300.000 αγαθών και υπηρεσιών κάθε μήνα σημειώνουν επίσης τους όγκους στους οποίους προσφέρονται. Στη συνέχεια, οι τιμές μετατρέπονται, ώστε τα δεδομένα να αντικατοπτρίζουν τον «πόνο» των καταναλωτών.
naftemporiki.gr