Με πιο μελανά χρώματα διαγράφεται η πορεία στο κανάλι της εστίασης, καθώς τα lockdowns της διετίας 2020-2021 έχουν ήδη υποθηκεύσει την κερδοφορία πολλών επιχειρήσεων. «Η αγορά της εστίασης κινείται σε πολλές ταχύτητες. Άλλη ευελιξία διατηρούν τα εστιατόρια και άλλη τα καφέ-μπαρ. Και στις δύο κατηγορίες όμως υπάρχουν υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, ενώ μία στις δύο καθυστερεί την αποπληρωμή λογαριασμών ενέργειας.
Από την έντυπη έκδοση
Με πιο μελανά χρώματα διαγράφεται η πορεία στο κανάλι της εστίασης, καθώς τα lockdowns της διετίας 2020-2021 έχουν ήδη υποθηκεύσει την κερδοφορία πολλών επιχειρήσεων. «Η αγορά της εστίασης κινείται σε πολλές ταχύτητες. Άλλη ευελιξία διατηρούν τα εστιατόρια και άλλη τα καφέ-μπαρ.
Και στις δύο κατηγορίες όμως υπάρχουν υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, ενώ μία στις δύο καθυστερεί την αποπληρωμή λογαριασμών ενέργειας.
Καθυστερήσεις παρατηρούνται και στις αποπληρωμές των προμηθευτών και των τραπεζών. Το αυξημένο τουριστικό ρεύμα δεν απορροφήθηκε ισομερώς από την αγορά της εστίασης. Οι έντονα τουριστικές περιοχές "απόλαυσαν" μια καλή σεζόν, ενώ στην υπόλοιπη αγορά καταγράφηκε μια κινητικότητα "Σαββατοκύριακου".
Δύο καλές μέρες δεν "σώζουν" τη βδομάδα. Ακόμα και η ύπαρξη μεδουσών στις θάλασσες λειτούργησε κατασταλτικά στη δραστηριότητα της εστίασης σε αρκετές περιοχές πανελλαδικά καθώς η επισκεψιμότητα στις περιοχές αυτές περιορίστηκε σημαντικά» αναφέρουν στη «Ν» επαγγελματίες της εστίασης, προσθέτοντας ότι «η πρόκληση για την αντιμετώπιση των προσεχών μηνών είναι μεγάλη για την εστίαση.
Ο εγχώριος καταναλωτής δεν θα έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει τις εξόδους για διασκέδαση από το φθινόπωρο και μετά και αυτό δεν είναι εκτίμηση, αλλά βεβαιότητα στην αγορά, η οποία προετοιμάζεται για νέα λουκέτα από τον Οκτώβρη. Δεν είναι υπερβολή αυτό το ενδεχόμενο. Πολλές επιχειρήσεις κάνουν προσπάθεια να κρατηθούν σε λειτουργία και με την ολοκλήρωση της θερινής σεζόν δεν διαβλέπουν στον ορίζοντα κάποια "σανίδα σωτηρίας".
Η ενέργεια εκτοξεύει τα λειτουργικά κόστη και δεν μπορεί να κρατηθεί μαγαζί με δύο ή τρεις πελάτες τη μέρα. Ο χειμώνας αναμένεται να ευνοήσει εκ νέου το delivery φαγητού καθώς αναμένεται οι κα- ταναλωτές να "ξαναμείνουν σπίτι" και αυτή τη φορά το lockdown θα το επιβάλει η ακρίβεια, όχι η πανδημία».