Ο λόγος για το Glory, το οποίο ανήκει στην Target Marine, συμφερόντων Αντώνη Κομνηνού και θα μεταφέρει φορτίο καλαμποκιού 66.084 μετρικών τόνων στην Κωνσταντινούπολη, το Star Helena της Star Bulk Carriers, συμφερόντων Πέτρου Παππά, με φορτίο αλεύρου 45.000 μετρικών τόνων και προορισμό το Nantong στην Κίνα και το Riva Wind, το οποίο εντοπίζεται στον στόλο της Seamax Marine Inc. (με έδρα το Μαρούσι) και θα κατευθυνθεί προς το Iskanderun της Τουρκίας με φορτίο καλαμποκιού 44.000 μετρικών τόνων.
Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Αναχώρησαν χθες τα τρία ελληνόκτητα πλοία, τα οποία είχαν εγκλωβιστεί στην Ουκρανία πριν από την εισβολή της Ρωσίας, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία για τη μεταφορά των σιτηρών στον υπόλοιπο πλανήτη. Πρόκειται για τα πρώτα bulk carriers ελληνικών συμφερόντων που θα μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά, μετά τη συμφωνία που υπεγράφη ανάμεσα σε Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία και Ηνωμένα Έθνη.
Ειδικότερα, το κέντρο συντονισμού που έχει «στηθεί» στην Κωνσταντινούπολη έδωσε το Σάββατο το «πράσινο φως» για την αναχώρηση πέντε νέων πλοίων μέσω του «θαλάσσιου ανθρωπιστικού διαδρόμου» στη Μαύρη Θάλασσα. Τέσσερα πλοία έφυγαν χθες από το Chornomorsk και την Οδησσό, μεταφέροντας 161.084 μετρικούς τόνους τροφίμων, και ένα θα κινηθεί προς την Ουκρανία.
Ο λόγος για το Glory, το οποίο ανήκει στην Target Marine, συμφερόντων Αντώνη Κομνηνού και θα μεταφέρει φορτίο καλαμποκιού 66.084 μετρικών τόνων στην Κωνσταντινούπολη, το Star Helena της Star Bulk Carriers, συμφερόντων Πέτρου Παππά, με φορτίο αλεύρου 45.000 μετρικών τόνων και προορισμό το Nantong στην Κίνα και το Riva Wind, το οποίο εντοπίζεται στον στόλο της Seamax Marine Inc. (με έδρα το Μαρούσι) και θα κατευθυνθεί προς το Iskanderun της Τουρκίας με φορτίο καλαμποκιού 44.000 μετρικών τόνων.
Παράλληλα, το κέντρο συντονισμού ενέκρινε το ταξίδι του πλοίου Mustafa Necati, το οποίο θα μεταφέρει φορτίο ηλιέλαιου 6.000 μετρικών τόνων στην Ιταλία. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, το βαπόρι ανήκει σε εταιρεία τουρκικών συμφερόντων. Τέλος, το Osprey S (χωρητικότητας 30.570 dwt), το οποίο επίσης είναι τουρκικών συμφερόντων, θα πλεύσει προς το Chornomorsk, αφού πρώτα περάσει από επιθεώρηση. Το βαπόρι βρίσκεται σε αγκυροβόλιο βορειοδυτικά της Κωνσταντινούπολης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κέντρου συντονισμού, το χρονοδιάγραμμα ενδέχεται να επηρεαστεί από διάφορους παράγοντες (ετοιμότητα πλοίων, καιρικές συνθήκες ή άλλα απροσδόκητα περιστατικά). Η επιθεώρηση των εξερχόμενων πλοίων θα λάβει χώρα μετά την άφιξη σε αγκυροβόλιο σε τουρκικά χωρικά ύδατα.
8+2 πλοία στις διαδικασίες
Το κέντρο συντονισμού ολοκλήρωσε το Σάββατο την επιθεώρηση του Navistar, το οποίο είναι έτοιμο να ταξιδέψει προς τον προορισμό του. Αυτό το πλοίο και άλλα δύο έλαβαν την Πέμπτη το «πράσινο φως» για αναχώρηση από τα ουκρανικά λιμάνια, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (Polarnet, Rojen). Οι ομάδες επιθεώρησης συνέχισαν τις εργασίες χθες στα δύο υπόλοιπα πλοία.
Συνολικά, και μετά τις ανακοινώσεις του Σαββάτου, από την Ουκρανία έχουν αναχωρήσει 8 πλοία με φορτία 245.125 μετρικών τόνων σιτηρών και προς τα λιμάνια της χώρας έχουν κατευθυνθεί δύο. Χωρίς τα δύο εισερχόμενα βαπόρια, στα τρία εξαγωγικά ουκρανικά λιμάνια (Chornomorsk, Οδησσός, Yuzhny) βρίσκονται -μετά τις νέες αναχωρήσεις- περίπου 20 bulk carriers. Σύμφωνα με το κέντρο συντονισμού, η αναχώρηση των εμπορικών πλοίων που είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια από τον Φεβρουάριο είναι κρίσιμης σημασίας, διότι θα απελευθερώσει πολύτιμο χώρο για περισσότερα βαπόρια να πάνε και να μεταφέρουν τρόφιμα στις παγκόσμιες αγορές.
Η ίδια πηγή επισημαίνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφασίζουν για τη μετακίνηση των πλοίων τους βάσει εμπορικών δραστηριοτήτων και διαδικασιών και το κέντρο στην Κωνσταντινούπολη επιτρέπει ή όχι το ταξίδι τους στη Μαύρη Θάλασσα με βάση τα αιτήματα που λαμβάνει από τις ουκρανικές λιμενικές αρχές.