Τουλάχιστον 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα περιμένουν να φορτώσουν στα γερμανικά λιμάνια του Αμβούργου ή του Μπρεμερχάβεν, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας (IfW). «Μερικά από τα πλοία βρίσκονται εκεί για περίπου τρεις εβδομάδες τώρα» δήλωσε ο ειδικός του IfW, Βίνσεντ Στάινερ. «Αυτό έχει συνέπειες για το εμπόριο μεταξύ της Γερμανίας και της ΕΕ με την Ασία».
Τουλάχιστον 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα περιμένουν να φορτώσουν στα γερμανικά λιμάνια του Αμβούργου ή του Μπρεμερχάβεν, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας (IfW). «Μερικά από τα πλοία βρίσκονται εκεί για περίπου τρεις εβδομάδες τώρα» δήλωσε ο ειδικός του IfW, Βίνσεντ Στάινερ. «Αυτό έχει συνέπειες για το εμπόριο μεταξύ της Γερμανίας και της ΕΕ με την Ασία».
Οι λόγοι για το «μποτιλιάρισμα» των πλοίων είναι η συνεχιζόμενη μεγάλη ζήτησης παγκοσμίως για προϊόντα. «Επιπλέον, υπάρχουν στρεβλώσεις όπως αυτές που προκλήθηκαν από το lockdown στη Σαγκάη, οι οποίες έχουν μπερδέψει τα χρονοδιαγράμματα πολλών ναυτιλιακών εταιρειών», εξηγεί ο Στάμερ. «Οι χωρητικότητες στα γερμανικά λιμάνια είναι επίσης εν μέρει εξαντλημένες. Υπάρχει έλλειψη αποθηκευτικού χώρου για εμπορευματοκιβώτια». Η απεργία των λιμενεργατών τον Ιούλιο έκανε την κατάσταση ακόμη χειρότερη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο όγκος των εμπορευμάτων στην Ερυθρά Θάλασσα, τον κύριο εμπορικό δρόμο μεταξύ της ΕΕ και της Ασίας, είναι ήδη 21% χαμηλότερος από ό,τι θα αναμενόταν υπό κανονικές συνθήκες. Επομένως, το χάσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη εμπορευματικών μεταφορών από την Ευρώπη στην Ασία. «Το μποτιλιάρισμα μπροστά από τα γερμανικά λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας συμβάλλει επίσης σε αυτό, επειδή ως αποτέλεσμα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν μπορούν πλέον να εγκαταλείψουν το λιμάνι εγκαίρως», αναφέρει το IfW. «Από την άλλη πλευρά, οι συνέπειες του lockdown στο λιμάνι της Σαγκάης φαίνεται να έχουν ξεπεραστεί». Η οικονομική μητρόπολη βρισκόταν σε ένα σκληρό lockdown λόγω κορωνοϊού για εβδομάδες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σχεδόν κανένα εμπόριο δεν είναι ακόμη δυνατό μέσω του ουκρανικού λιμανιού της Οδησσού της Μαύρης Θάλασσας. «Το γεγονός ότι το "Razoni", το πρώτο φορτηγό πλοίο που μετέφερε σιτηρά, έχει σαλπάρει εδώ και πολύ καιρό είναι πολύ θετικά νέα», δήλωσε ο ειδικός του IfW. Προκειμένου να μεταφερθούν εγκαίρως οι υπόλοιποι 20 εκατομμύρια τόνοι, θα έπρεπε να φορτώσουν άλλα 570 πλοία στα ουκρανικά λιμάνια σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό φαίνεται αδύνατο και όχι μόνο λόγω του πολέμου. «Ακριβώς επειδή η συγκομιδή σιτηρών ξεκινά ξανά και οι αποθήκες χρειάζονται επειγόντως για αυτό, πρέπει να αξιοποιηθούν πλήρως και άλλες επιλογές μεταφοράς, όπως τρένα και φορτηγά» τονίζει ο Στάμερ.