Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 01 Νοεμβρίου 2008 11:01

Πέντε έως οκτώ οι «μνηστήρες» για Ο.Α.

Σε πέντε έως οκτώ ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της Oλυμπιακής, με γνωστότερο όνομα την Qatar Airways.

Σε πέντε έως οκτώ ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της Oλυμπιακής, με γνωστότερο όνομα την Qatar Airways.

Τα μεσάνυχτα έληξε η προθεσμία εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, την Τεχνική Βάση και την Επίγεια Εξυπηρέτηση, με τη διαδικασία να περνά από Δευτέρα στη δεύτερη φάση, των μη δεσμευτικών προσφορών.

Πάντως η ανακοίνωση των ονομάτων των ενδιαφερομένων εταιρειών αναμένεται να γίνει επίσημα μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αφού προηγουμένως πραγματοποιηθεί έλεγχος από τους επενδυτικούς συμβούλους της κυβέρνησης, όλων των προσφορών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πληρούν τις προϋποθέσεις της διακήρυξης.

Οι υποψήφιοι, σύμφωνα με τη διαδικασία η οποία προβλέπεται να είναι πολύ σύντομη, θα έχουν περιθώριο περίπου τεσσάρων εβδομάδων προκειμένου να μελετήσουν τα οικονομικά δεδομένα των τριών εταιρειών και να καταθέσουν τις μη δεσμευτικές προσφορές τους με στόχο στο τέλος του έτους να εξευρεθεί ο πλειοδότης. Μάλιστα δεν αποκλείεται η περίοδος αυτή των 4 εβδομάδων να χρησιμοποιηθεί και για διαπραγματεύσεις μεταξύ των υποψηφίων ώστε να κατατεθούν κοινές προτάσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το ποσό της μη δεσμευτικής προσφοράς ουσιαστικά θα είναι η «εκκίνηση» του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου.

Εκτός της Qatar Airways για την οποία επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος υπήρξε κατά το ταξίδι του πρωθυπουργού στο εμιράτο, το τοπίο παραμένει θολό αναφορικά με το ποιοι και πόσοι θα είναι τελικά οι υποψήφιοι.

Μέχρι χθες το απόγευμα, η φημολογία φέρει την αεροπορική εταιρεία του Κατάρ να εκδηλώνει ενδιαφέρον για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (εταιρεία πτητικού έργου) και την Τεχνική Βάση.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, για την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης οι υποψήφιοι επενδυτές θα είναι πέντε, αφού εκτός από τις δύο εταιρείες τις επίγειας εξυπηρέτησης, την Goldair και τη Swissport που δραστηριοποιούνται ήδη στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, υποψηφιότητα στην πρώτη φάση του διαγωνισμού θα καταθέσουν η Chrysler Aviation, εταιρεία συμφερόντων του Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία, Στέλιου Ράπη, η ισπανική εταιρεία Flight Care και κάποια βρετανικών συμφερόντων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στους υποψήφιους για την εταιρεία αεροπορικού έργου συμπεριλαμβάνονται κοινοπραξία Ελλήνων εφοπλιστών μαζί με επενδυτικά κεφάλαια (Funds), η York Capital- Olympic Investors, η Chrysler Aviation.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ