Περισσότερους από ό,τι αναμενόταν περιλαμβάνει τελικά η λίστα κατάθεσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την Ολυμπιακή, αφού τουλάχιστον 30 είναι οι υποψήφιοι επενδυτές, οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να αναλάβουν έναν ή και όλους τους τομείς (αεροπορικό έργο, τεχνική βάση και επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών) της Ο.Α.
Περισσότερους από ό,τι αναμενόταν περιλαμβάνει τελικά η λίστα κατάθεσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την Ολυμπιακή, αφού τουλάχιστον 30 είναι οι υποψήφιοι επενδυτές, οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να αναλάβουν έναν ή και όλους τους τομείς (αεροπορικό έργο, τεχνική βάση και επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών) της Ο.Α.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, σε καθέναν από τους τρεις διαγωνισμούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δέκα υποψήφιοι, ενώ έξι από αυτούς έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους και για τους τρεις εταιρείες. Ο υπουργός Μεταφορών εμφανίστηκε χθες απολύτως ικανοποιημένος από τον αριθμό των υποψήφιων επενδυτών που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους.
Μάλιστα ερωτηθείς σχετικά, σημείωσε ότι ποτέ στο παρελθόν σε προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. δεν υπήρξε αντίστοιχη συμμετοχή.
Οι σύμβουλοι του Ελληνικού Δημοσίου για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, με επικεφαλής την εταιρεία Lazard, συνεχίζουν να ελέγχουν το προφίλ (αξιοπιστία) των εταιρειών που κατέθεσαν προσφορές προκειμένου να διαπιστώσουν αν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Επίσημες ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν εντός της εβδομάδας αμέσως μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι, σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού είναι πιθανόν να μην γίνουν γνωστά όλα τα ονόματα, αφού σύμφωνα με την αρχή εμπιστευτικότητας που ισχύει για το συγκεκριμένο στάδιο, κάποιος επενδυτής, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Ξένες εταιρείες
Πάντως, πληροφορίες φέρουν την Qatar Airways ως ενδιαφερόμενη μόνο για την εταιρεία πτητικού έργου, ενώ το ενδιαφέρον της φέρεται να έχει καταθέσει για την τεχνική βάση της Ο.Α. και η ισπανική Iberia Τechnic, θυγατρική της αεροπορικής εταιρείας.
Μεταξύ των ενδιαφερομένων συγκαταλέγονται επίσης αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αλλά και της Ανατολής, οι οποίες επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Έντονη φημολογία έχει αναπτυχθεί αναφορικά με τη συμμετοχή στο διαγωνισμό και δεύτερης αραβικής εταιρείας (ακούγεται η Saudi Airlines), αλλά και μικρότερων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.
Στη διαδικασία, όπως επιβεβαίωσε και ο κ. Χατζηδάκης, δεν συμμετέχουν Aegean Airlines και Lufthansa (υπενθυμίζεται ότι η Aegean είναι περιφερειακός συνεργάτης της γερμανικής εταιρείας).
Ακόμη, στο διαγωνισμό για την επίγεια εξυπηρέτηση, προσφορές κατέθεσαν η Swissport και η Goldair Handling, οι οποίες διατηρούν παρουσία σε πέντε αεροδρόμια της Ελλάδας, ενώ φημολογείται και το όνομα της ισπανικής FlightCare και της βρετανικής Menzies Aviation.
Ο διαγωνισμός
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή η κατάθεση του αρχικού ενδιαφέροντος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεν δίνει σαφή εικόνα για την εξέλιξη του, καθώς σε αυτήν συμμετέχουν εταιρείες και σχήματα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συνασπιστούν στη συνέχεια.
Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού προβλέπει να κληθούν οι επενδυτές να ενημερωθούν για τα οικονομικά δεδομένα, προκειμένου εντός τεσσάρων εβδομάδων, δηλαδή στις αρχές Δεκεμβρίου, να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές και μέχρι το τέλος του έτους να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών τους, ώστε να αναδειχθούν οι ανάδοχοι.
Φ.Ζ.